یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

آرشیو اسفند ماه 1398

تكنولوژي روز

فعال كردن ابزارهاي تحليلي گوگل در وردپرس با Site Kit by Google

۵۹ بازديد

بررسي Google Site Kit در وردپرسدر حالت ايده‌آل، شما بايد از قبل هر دو سرويس Search Console و Google Analytics را به سايت وردپرسي خويش وصل كرده باشيد.

آموزش نصب و كانفيگ افزونه google site kit

اگر اين طور نيست، به شما توصيه مي‌­كنيم پيش از نصب Google Site Kit، در نخست Google Analytics و Search Console را متصل كنيد. براي پيوستگي گوگل آناليتيكس به وردپرس مي‌توانيد مقاله موجوذ در هميار وردپرس را مطالعه كنيد. پيوست كنسول گوگل عملكردي مثل دارد.
با آنكه Google Site Kit مي‌­تواند يك حساب كاربري جديد براي برخي از ويژگي‌­ها مثل Search Console ايجاد كند، اما شما بايد از اتمام اين شغل پرهيز كنيد. ما به شما رهنمود مي­كنيم هر دو سرويس Analytics و Search Console را به چهره دستي نصب كنيد، چرا كه نصب دستي، درك بهتري از طريق كار دست موزه آناليز بازاريابي به شما داده و موشكافي سايت وردپرسي را آسان مي‌كند.در پيوستگي مواردي كه بايد اتمام دهيد را به چهره كم رسيدگي مي­‌كنيم و سپس طريق نصب افزونه Google Site Kit در وردپرس را توضيح مي­‌دهيم:
افزونه Google Site Kit را به صورت دستي نصب كنيد.يك پيكربندي جديد كلاينت برپايي كرده و پيوند دهيد. يك پيشه ساده از طريق كليك-كليك-كپي و چسباندن است، البته گوگل بيشتر كارهاي پيچيده را براي شما انجام مي‌­دهد.ويژگي­‌هاي گوگل (سرويس‌­هاي گوگل) مشابه Google Search Console و Google Analytics را به Site Kit پيوند بزنيد.بياييد تعليم را آغاز كنيم.
روش نصب افزونه وردپرسي Google Site Kitشركت گوگل، Site Kit خويش براي وردپرس را در WordCamp US 2018 معرفي كرد و يك سال بعد، در ژوئن 2019 پيش‌­نمايش نوشتن مربوط به توسعه‌دهندگان را منتشر كرد. پس از دانلود، وارد داشبورد وردپرس خويش شويد و به بخش افزونه­‌ها برويد. روي “افزودن” سپس “بارگذاري افزونه” كليك كنيد. فايل google-site-kit.zip را آپلود كنيد و روي “هم الان نصب كن” كليك كنيد. در مرحله پس افزونه را پركار كنيد. بعد از فرجام نصب، بايد صفحه‌­اي مثل تصوير نگريستن كنيد.
site kit install- موشكافي سايت وردپرسينصب و فعال كردن افزونه site Kitپيكربندي و تنظيمات Google Site Kit در وردپرسدر اين مرحله قصد داريم افزونه Google Site Kit را در وردپرس پيكربندي يا به عبارتي تنظيم كنيم. اين مرحله را مي‌­توانيد همچون ساختن بزرگراهي بين سرويس‌­هاي گوگل و سايت وردپرسي خود در عقيده بگيريد. پس از ساختن اين بزرگراه، مي­‌توانيد با Site Kit و كليه ابزارهايش چون Search Console و  Analytics بستگي پايدار كنيد. به طور پيش‌فرض، وقتي كه پيكربندي مشتري را برپايي كرديد، داده‌هاي Search Console شما به Site Kit متصل مي‌­شوند و اينجاست كه مرحله رصد عملكرد سايت وردپرسي نخست مي‌گردد.
معرفي پيكربندي كلاينت بدون نياز به كلمه عبور و نام كاربري (OAuth)از عقيده فني، ما مي­‌خواهيم پيكربندي كلاينت را در Google Developer Console برپايي كنيم. براي ايجاد پيكربندي كلاينت، مي­‌توانيد با به كارگيري حساب Google Cloud خود، مجموعه جديدي از اعتبارهاي OAuth را برپايي كنيد.بهترين قسمت، روش نصب Google Site Kit در وردپرس، اين بخش است. چرا كه كل اين فرآيند به چهره اتوماتيك اتمام مي­‌شود. نيازي نيست به چهره دستي يك حساب Google Cloud برپايي كنيد، يك شيوه پرداخت اضافه كنيد يا با هر پيكربندي پيشرفته ديگري كلنجار برويد. Google Site Kit به چهره خودكار از سايت شما مراقبت مي­‌كند. ما اين فرآيند خودكار را هم با استفاده از يك حساب گوگل جديد و يك حساب اصلي موجود، راستي­ آزمايي كرده‌ايم.
اين كلاينت OAuth (پيكربندي كلاينت) امثال بزرگراهي است كه به شما امكان دسترسي به سرويس‌­هاي گوگل را مي­‌دهد و براي سپريدن اين كار، شما بايد از راه حساب اصلي گوگل خويش به پيكربندي كلاينت جديد وارد شود. اين حساب بايد به داده‌­هاي Analytics و Search Console كه مي‌­خواهيد به Google Site Kit وصل كنيد، دسترسي داشته باشد.
چگونه بين Google Search Console و وردپرس از طريق Site Kit ارتباط برقرار كنيمهمان‌طور كه در ابتداي اين تعليم قول داده بوديم، ايجاد پيكربندي كلاينت در افزونه Google Site Kit براي فعال كردن ابزارهاي تحليلي گوگل در وردپرس به سادگي كليك-كليك-كپي-چسباندن است. در ضمن اين فرآيند به صورت خودكار داده­‌هاي Google Search Console شما را به سايت وردپرس پيوند مي­‌دهد. اگر سايت خويش را به Search Console اضافه نكنيد، احد را Site Kit به صورت اتوماتيك ايجاد مي­‌كند. در پيوستگي روش سپريدن اين پيشه را پرتو مي­‌دهيم:
مرحله1: در نخست به حساب اصلي گوگل خود در همان سايت وارد شويد. به علت محدوديت‌­هايي كه در گوگل  وجود دارد، مي­‌باست براي ادامه اين آموزش، مسدود كننده تبليغ خويش (در چهره وجود) را غيرفعال كنيد.مرحله2: سپس به صفحه Site Kit خويش در داشبورد ادمين وردپرس خود برويد و روي گزينه Start Setup مشخص ­شده كليك كنيد.
start setup- آغاز فرايند ثبت نام شروع فرآيند ثبت ناممرحله 3: افزونه Site Kit به چهره اتوماتيك اطلاعات سايت وردپرس واكشي و در صفحه پيكربندي كلاينت در داشبورد Google Developer Console بارگذاري مي­‌كند. به عنوان مثال، داده‌­هاي پيكربندي موجود در تصوير بالا از تارنگار من جمع آوري شده است.
نكته: اطمينان حاصل كنيد واژه ” Demo” در اسم پروژه عنوان نشده باشد، زيرا يك واژه غير مجاز در Google Cloud console است.براي پيوستگي بر روي OAuth Credentials Get كليك كنيد.
OAuth Credentials Get- پركار كردن ابزارهاي تحليلي گوگل در وردپرسادامه فرآيند ثبت ناممرحله 4: الان Site Kit با به كارگيري جزئيات سايت وردپرس، يك پروژه جديد در Google Cloud account شما برپايي خواهد كرد. بعد از انجام آن، همانطور كه در بالا تماشا كرديد، يك كد پيكربندي مشتري گرفتن خواهيد كرد. كد را در كليپ­بورد خويش كپي كرده و بر روي Done كليك كنيد.مرحله 5: كد به دست آمده را در جعبه متن پيكربندي كلاينت در داشبورد وردپرس خود قرار دهيد و بر روي گزينه پيوستگي كليك كنيد.
  گوگل در خدمت شماست !signin with google- وزود به اكانت گوگل ورود به اكانت گوگلمرحله 6: اكنون بايد با حساب گوگل اصلي خود وارد شويد (حسابي كه به Analytics و ديتا هاي ديگر دسترسي دارد). براي پيوستگي بر رويSign In With Google  كليك كنيد.
login account- ورود به اكانت گوگل ورود به اكانت گوگلمرحله 7: بر روي حساب اصلي گوگل خود (تصوير بالا) كليك كنيد و مجوزهاي لازم را به آن واگذار كنيد (تصوير پايين).مرحله 8: در اين مرحله مجوزها را رسيدگي كنيد و از فعال بودن همه چك‌­باكس‌­ها اطمينان حاصل كنيد. براي رفتن به مرحله نهايي روي Allow كليك كنيد.
allow access- امكان دسترسي به افزونه دسترسي افزونه به اكانت گوگلallow access google- سطح دسترسيبررسي چك باكس هاي سطوح دسترسيمرحله 9: Site Kit به طور خودكار داده هاي سايت پيوند داده شده به حساب Google Search Console شما را معرفي كرده و آن را به وبلاگ وردپرس شما پيوند مي‌­دهد.
go to my dashboard- ورود به داشبورد ادمينورود به داشبورد ادمينتوجه: همانطور كه قبلاً نيز اشاره كرديم، اگر يك حساب Search Console نداريد، Google Site Kit به چهره اتوماتيك احد را براي شما ايجاد و تاييد هويت مي­‌كند و سايت وردپرس شما را به آن پيوند مي­‌دهد.
رصد عملكرد سايت وردپرسياتصال وردپرس به سرچ كنسولاكنون به لطف Site Kit مي‌­توانيد داده­‌هاي Google Search Console خويش را مستقيماً در داشبورد وردپرس خود مشاهده كنيد.
داده‌­هاي Search Console در سطح صفحه با Site Kitهمچنين مي­‌توانيد داده­‌هاي شدامد جستجوي ارگانيك هر پست و صفحه را با به كارگيري Site Kit و عمليات فعال كردن ابزارهاي تحليلي گوگل در وردپرس نگريستن كنيد.به اين چهره مي‌­توانيد داده­‌هاي Google Search Console خويش را با به كارگيري افزونه Site Kit به سايت وردپرس خود پيوند دهيد و آغاز به موشكافي سايت وردپرسي نماييد لغايت در شغل خويش موفق شويد.
چگونه Google Analytics را به وردپرس با استفاده از Site Kit پيوند بزنيم؟Search Console احد از ابزارهاي مهم گوگل است كه Site Kit مي­‌تواند به سايت وردپرس شما پيوند دهد. حال در اين بخش، ما به شما نشانه خواهيم عدل كه چگونه داده­‌هاي Google Analytics را در داشبورد وردپرس خود با به كارگيري Site Kit مشاهده كنيد.توجه داشته باشيد كه برخلاف Search Console، اگر حساب Google Analytics نداريد، بايد به چهره دستي يك مورد ايجاد كرده و كد رهگيري را به سايت وردپرس خويش اضافه كنيد. Site Kit نمي­‌تواند به طور اتوماتيك يك حساب Google Analytics جديد براي شما برپايي كند. اين مراحل را تعقيب كنيد الي حساب Google Analytics خويش را به Site Kit پيوند دهيد.

قابليت دسته بندي دوستان خود به اينستاگرام اضافه شد

۵۶ بازديد

 اينستاگرام را مي‌توان يكي از پركاربرترين شبكه‌هاي اجتماعي فعلي دانست. روزانه افراد بسيار زيادي از اين شبكه اجتماعي براي ديدن يا اشتراك گذاشتن تصاوير و فيلم‌هاي جديد استفاده مي‌كنند. رابط كاربري اين نرم‌افزار به قدري جذاب است كه تاكنون توانسته توجه افراد بسياري را به خود جلب كند. حالا اينستاگرام يك قابليت جديد را به برنامه خود اضافه كرده است كه به كاربران اين اجازه را مي‌دهد تا ليست اشخاصي كه دنبال مي‌كنند را بر اساس ميزان برقراري ارتباط و تبادل اطلاعات دسته بندي كنند. گزينه‌هاي موجود در اين قابليت شامل " بيشترين ميزان نمايش در صفحه اول " و " كمترين ميزان ارتباط " مي‌شوند كه از اين طريق كاربر مي‌تواند روند نمايش پست‌ها در صفحه اول خود را انتخاب كند.

 

سخننان مسئولين اين برنامه

مسئولين اين شركت در طي سخنان خود درباره اين ويژگي جديد گفتند: " هدف اصلي اينستاگرام آن است كه كاربران به اشخاصي كه دوست دارند و به آن‌ها اهميت مي‌دهند نزديك‌تر شوند. ما مي‌دانيم كه روابط ممكن است با گذر زمان تغيير كند در نتيجه كاربر نياز دارد تا كنترل كامل بر روي محتواي صفحات خود داشته باشد. ما مي‌خواهيم شرايطي را فراهم كنيم كه اگر كاربر محل زندگي را تغيير داد، فارغ‌التحصيل شد ويا يك هدف جديد در زندگي پيدا كرد، همواره بتواند به سادگي ارتباط خود را با گذشته خود حفظ كند، تنظيم كند و يا به كلي تغيير دهد". اين قابليت براي افرادي كه مي‌خواهند تعداد دنبالكنندگان خود را كنترل كنند نيز بسيار فايده دارد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جديد

 

گفتني است كه اينستاگرام اخيرا ويژگي به برنامه خود اضافه كرد كه با استفاده از آن كاربران مي‌توانند ليست دنبال‌كنندگان خود را بر طبق زمان آشنايي آن‌ها دسته بندي كنند. مسئولين اين شركت همچنين اعلام كرند كه اين قابليت در مراحل اجرايي است و بر روي برنامه قرار گرفته، آن دسته از افرادي كه هنوز از اين ويژگي در برنامه خود برخوردار نيستند، پس از بروزرساني برنامه خود مي‌بايست آن را يك بار كامل ببندند و مجددا راه اندازي كنند. گفتني است كه اين برنامه امكان دارد تا كمي ديرتر بر روي سيستم عامل‌هاي اندرويدي اجرا شود.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/social-news15680.html

اطلاعات تازه در مورد گوشي تاشوي سامسونگ

۵۹ بازديد

در شرايطي كه چند روز به رونمايي رسمي از گوشي تاشوي گالكسي زد فليپ باقي مانده، تصاويري از آن در فضاي مجازي منتشر شده است.

 

پيش از اين ويدئويي هم از اين گوشي در اينترنت پخش شده بود و تصاوير جديد گوشي تاشوي گالكسي زد فليپ را در حالت بازشده نشان مي‌دهد كه يك لولا آن را از وسط در بر گرفته است.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,گوشي تاشوي

اين گوشي در زمان بسته شدن داراي يك لنز دوربين دوگانه است و يك نمايشگر بيروني كوچك در زمان بسته بودن گوشي پيام‌هاي هشدار و اطلاع رساني را در دسترس قرار مي‌دهد.

 

با انتشار عكس‌هاي جديد ترديدي وجود نمانده كه نسبت تصويري در نمايشگر اين گوشي برابر با ۲۲ به ۹ است. همچنين اين گوشي از نظر ظاهري شباهت زيادي به گوشي رازر موتورولا دارد.

 

نمايشگر اين گوشي ۶.۷ اينچي با دقت ۲۶۳۶ در ۱۰۸۰ پيكسل عرضه مي‌شود و در آن از پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ پلاس، هشت گيگابايت رم و ۲۵۶ گيگابايت حافظه داخلي استفاده مي‌شود. پيش بيني‌ها حاكيست قيمت اين گوشي در حدود ۱۴۰۰ دلار خواهد بود.

 

مبنع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11046779.html

چگونه يك مدرسه هوشمند ارزان تاسيس كنيم؟

۶۳ بازديد

در احد از وب سايتهايشركتهاي ايجاد مدارس هوشمند نظام اي رو ديدم كه خيلي جالب بود و به راستي اگر در مدارس و دانشگاههاي ما استفاده بشود مي تواندتحولي كبير را رقم بزند از وسايل موجود كه درون مدارس دارد خاك مي خورد چه استفاده هاي اعجاب انگيزي كه نمي شه كرد!!اينطور كه در سايتشون (http://www.Kalaschool.com) نوشتند براي يك كلاس تمام وهوشمند بصورت نور لمسي (touch screen) فقط كافيه 1-يك شماره ويدئو پروژكشن 2)يك عدد رايانه پنتيوم 3 به بالا داشته باشد (كه درون هر روستايي هم پيدا ميشه) و كل محتوي هاي درسي و كتابهاي انيميشني درسي همه مقاطع تحصيلي و كل آزمايشگاههاي مجازي و ... و از همه مهمتر نرم افزار فرآوري محتوي درسي كه دبير همه درساش انيمشني مي شود رو هم طريق مجاني ميدن!! من بخشايي كه برام جالب بود رو در زير گذاشتم اما هميشه رو نتونستم حجمش بسيار بود خودتون از سايتشون ببينيد بهتره...(من پرسيدم ازشون گفتند چون حجم بسيار  ميارن و  در بين نمايندگي هاشون در كشور توزيع ميكنن وتقريبا با تمام نوسازي مدارس استانها پيمان نامه دارن قيمتشون شگفت پايينه  و كل يك كلاس هوشمند با ۳ سنه گارانتي جايگزيني و همه نرم افزارهادر حدود 1/950/000 هزار تومانه (ما رو تعداد30 لغايت يكجا هم براي خودمان هم براي 2 مدرسه ساير گرفتيم  كلاسي 1/900/000 افتاد)  اين هم تصوير يگانه از كلاسهامون... 
 پس از تحقيق زياد زياد كه براي هوشمند سازي مجتمع آموزشي خودمان داشتيم به نتيجه پايين رسيديم وسايل و تجهيزات مورد دربايستن براي يك مدرسه هوشمند استاندارد و كم هزينه در دو حالت زير امكان ذيل است كم خرج ترين و با كيفيت ترين نوع برپايي كلاس هوشمند
براي اطلاعات بيشتر روي  لينك ذيل كليك كنيد 
http://www.Kalaschool.com
تشريح مناسبترين و ناچيز هزينه ترين دشوار افزارهاي استاندارد مدارس هوشمند

براي تجهيز سايت كامپيوتر مدارس چه نياز‌هايي داريم؟




البته پروژكتوري جديدا اوردند كه كليه امكانات يك كلاس هوشمند را در خودش داره و دربايستن به پيوستگي لپ تاپ يا تبلت يا ... ندارد و خودش سيستم عامل داره و دراري شبكه بيسيم براي انتقال تصوير بدون كابل هست و ورودي يو اس بي براي توزيع تصاوير و فيلم و .. و اچ دي ام اي  و درگاه مموري كارت و گيرنده دروني تلويزيوني و ...من اطلاعاتشو عينا ذيل ميزارم ببينيد


يك كلاس هوشمند كامل فقط در يك پروژكتور!!
تقريبا همه امكانات لازم براي تجهيز يك كلاس هوشمند درپروژكتور w330  نهاده شده است




ويدئو نورافكن W330  در واقع يك تبلت نيز هست كه حائز سيستم عامل دروني اندرويد و ويندوز مي باشد كه شما را از استفاده  از هر نوع لپ تاپ و تبلت بي بيچارگي ميكند اين پروژكتور داراي شبكه بي سيم واي فاي و بلوتوث مي باشد كه شما را ز كاربرد انواع كابلهاي دست و پا گير و ويران شونده بي دربايستن ميكند و تصوير را از راه بي سيم هدايت ميكند اين پروژكتور با روشنايي 2800 انسي لومنز، مناسب يك كلاس كاملا صريح مي باشد  كنتراست 15000:1 تصويري به مراتب شفاف تر در اختيار حضار كنفرانس و هم انديشي ها پيمان مي دهد. لنز اين دستگاه داراي فناوري ضد استيگمات است اين دستگاه به انگيزه پورت هاي انبوه از قبيل HDMI، USB Type  محبوبيت زيادي داردرزولوشن WXGA كيفيت ارائه مطالب را بالا دستگير لغايت كاربر بتواند با بهترين كيفيت مطالب را ارائه كند. وانگهي داراي HDMI مي باشد و كيفيت فول اچ دي full HD/1920*1080Pixels  در ضمن  تصحيح ذوزنقه اي اتوماتيك و نصب ساده ويدئو پروژكتور از ساير خاصيت اين دستگاه است.UHE مي باشد.

فعاليت كارخانه‌هاي فاكس كان در چين و ويتنام از سر گرفته شد

۶۱ بازديد

تري گو مؤسس شركت فاكس كان اعلام كرد فعاليت كارخانه‌هاي اين شركت در چين و ويتنام از سر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از چاينامورنينگ پست، فاكس كان يكي از توليدكنندگان اصلي انواع محصولات اپل و به خصوص آيفون در شرق آسيا است و از همين رو بازگشتن فعاليت‌هاي آن به حالت عادي نگراني‌ها در مورد كمبود آيفون را در جهان تا حد زيادي برطرف مي‌كند.

شيوع ويروس كرونا در چين باعث شده بود تا بسياري از مؤسسات و شركت‌هاي فناوري فعاليت‌هاي خود را در چين متوقف كنند كه از جمله آنها مي‌توان به فاكس كان اشاره كرد.

فاكس كان بزرگترين پيمانكار توليد قطعات و محصولات الكترونيك در سراسر جهان است و بخش زيادي از فعاليت خود را در چين انجام مي‌دهد. اما در برخي كشورهاي همجوار چين نيز شعبي دارد.

با تعطيلي شعب و كارخانه‌هاي فاكس كان در چين از ابتداي فوريه به علت همه گيرشدن ويروس كرونا خسارات مالي زيادي به اين شركت وارد شد و درآمد آن به شدت كاهش يافت. اين كارخانه براي پاسخگويي به نياز مشتريان با انتظارات فزاينده اي روبرو است.

فاكس كان پيش بيني كرده كه درآمد آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ تا ۱۵ درصد كاهش يابد. اما افزوده كه امكان جبران سريع اين خسارت در ماه‌هاي بعد وجود دارد.

منبع:

https://www.mehrnews.com/news/4876993/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%A7%DA%A9%D8%B3-%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D9%88%DB%8C%D8%AA%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF

آموزش توليد محتواي سايت

۷۶ بازديد

وقتي من اين سوال را در كلاس درونمايه از بچه ها پرسيدم پاسخ هاي جالبي گرفتم. جواب هايي كه به نوعي هم صحيح بود و هم غلط.
كلمات كليدي كلماتي هستن كه در متن بيشترين تكرار را دارند و براي سرچ كاربرها و سئو كاربرد مي شوند.كلماتي كه معمولا گوگل مي شوند در

آموزش يافتن بهترين كلمات كليدي براي توليد محتوا ؟

وابستگي به متن.كلمات كليدي همان كلماتي هستند كه در گوگل توسط بيننده سرچ مي شوند و ما بايد آن ها را در عنوان و تو متن بياوريم.استفاده كلمات كليدي براي اين است كه موتور جستجو از طريق كلمات كليدي كاربر را به متن هدايت ميكنه.سوال بعدي من از دانشجويانم اين بود كه ما كلمات كليدي را براي كاربرها مي نويسيم يا گوگل؟
و پاسخ دقيقا واقعيت گرفتن كردم! با پروا به كاربر براي جلب پروا گوگل.
ما بايد بدانيم كسي كه براي سايت ها فرآوري درونمايه مي كند، نبايد نقش يك كاتب را بر عهده بگيرد. بايد يك بازارياب، تحليل گر، روانشناس و رفتارشناس و فروشنده چيره دست باشد الي كسب و كار و سايت مورد نظر را به اهداف برساند.اگر تعليم جلسه نخست را نخوانده ايد رهنمود مي كنم نخست سري به تعليم فرآوري محتواي سايت (قسمت اول) - كليات بزنيد.

كلمات كليدي چيست؟
كلمات كليدي، كلمات يا عباراتي هستند كه در موتورهاي جست و جو، كه در ايران گوگل باره بهره‌گيري بيشتري پيمان مي گيرد، توسط كاربرها سرچ مي شوند. توليدكنندگان محتوا با شناسايي و استفاده از اين واژه ها در مقالاتشان كوشش مي كنند تا به جست و جوي مخاطب  نزديك  شوند.
اغلب افرادي كه براي سايت ها به ويژه تارنما هاي شخصي و يا سايت هايي همانند پادپرس مي نويسند، تصور مي كنند با تكرار يك كلمه ويژه گوگل آن واژه را به عنوان واژه كليدي متنشان معرفي مي كند. اما تكرار واژه كليدي تنها بخش كوچكي از كار است.
يافتن كلمات كليدي
بياييد يك تمرين كنيم. در گوگل يك واژه كه مربوط به علايق يا بيزينس شماست را چك كنيد. من كلمه خليج فارس را برگزيدن مي كنم.
وقتي شما نيمي از كلمه را مي زنيد، معمولا گوگل پيشنهادهايي به شما ارائه مي كند. اين توصيه ها  نزديك  بيشترين جست وجو را داشته اند. وقتي يگانه از واژه ها را انتخاب مي كنيد و يا واژه خويش را تايپ مي كنيد و Enter را مي زنيد علاوه بر ليست سايت ها، گوگل در زير صفحه به شما پيشنهاداتي به رنگ آبي مي دهد كه مي نا گفت بيشترين كلمات يا عباراتي است كه ملت درباره كلمه باره عقيده شما جست وجو مي كنند.

اگر هنوز هم از اين فهرست نتوانستيد كلمات كليدي متن خود را انتخاب كنيد. روي هر كدام از كلمات يا عبارات آبي رنگ راست كليك كنيد و در يك پنجره جديد آن را باز كنيد. در باره كلمه كنداب فارس مثلا روي نقشه خليج فارس كليك مي كنم. در جست وجوهاي مرتبط با نقشه خليج فارس يك سري واژه ها و عبارات تكراري است و برخي جديد. استفاده از كلماتي كه تكرار بيشتري دارند و يا كلماتي كه در متن اغلب به پيشه شما مي آيند از اين راه به راحتي و بدون استفاده از نرم افزارهاي پيچيده شدني است.
يادمان باشد. اگر واژه كليدي در متن ما كارايي ندارد، به هيچ عنوان متعلق به كاربرد نكنيم و محتواي زرد توليد نكنيم.
چگونه رهنمود واژه ها كليدي را مديريت كنيم؟
گاهي در برخي موضوعات جست و جوي كلمه يا عبارت مورد نظر ما را به هدفمان نمي رساند. مثلا اگر جستار مقاله شما حفظ گرماي پس از ازدواج باشد و دقيقا همين عبارت را جست و جو كنيد، گوگل به شما هيچ كمكي در برگزيدن واژه ها كليدي نمي كند. در اين موارد بهتر است جست وجوي خود را ريزبين تر و محدودتر كنيد. مثلا گرماي پس از ازدواج را جست وجو كنيد.
چنين جست جويي براي فرآوري درونمايه رويت خيلي بهتر و بازتري در خصوص رقبا، جست وجوي ملت و … مي دهد. شما تحليلگر محتوا نيستيد بعد خودتان را بي‌دليل درگير نرم ابزارها نكنيد.
بسياري از نويسندگان محتواي سايت به دنبال انتخاب واژه ها كليدي ويژه هستند. اين كار با فرآوري درونمايه نكردن در فضاي مجازي هيچ تفاوتي ندارد. مثلا توليد درونمايه در ارتباط با اسب صورتي در يك سايت سواركاري به جز موارد اتفاقي و يا كساني كه به شدت پيگير مطالب شما هستند هيچ كارايي براي بهبود شما در گوگل ندارد. چون احتمال اين كه يك نفر در گوگل كه به لوازم سايت شما و يا خدمات سواركاري نيازمند است، اسب صورتي سرچ كند تقريبا   نزديك  به صفر است.
بياييد با هم تمريني كه ما راز كلاس انجام داديم را بازبيني كنيم.
اول مطالب را بازبيني كنيم:
جست و جوي جستار مورد نظربررسي جست وجوهاي مرتبطبازكردن هر كدام از پيشنهادهاي گوگل در يك پنجره جديدبررسي جست وجوهاي پيوسته در پنجره هاي جديدانتخاب كلمات كليديتمرين كلاس : فكر كنين قراره درباره تاريخچه پايكوبي ايراني يك مقاله بنويسيد و مي خواهيد كلمات كليدي پيوسته با آن را پيدا كنيد. اين تمرين را اتمام دهيد و بعد نقدها را بخوانيد.
انتخاب يگانه از شاگردان من پايكوبي دختر ايراني در عروسي و ديگري پايكوبي خرداديان بود! صحيح است كه چنين كلماتي در گوگل جست وجو مي شوند ولي بايد يادمان باشد كه شان سايت و موارد كاربرد آن را فراموش نكنيم.
نكته دوم برگزيدن كلمات كليدي كلي همانند نزاكت ايران . ايران باستان و … است. متن براي تخصصي شدن نياز به واژه ها تخصصي دارد. يادتان باشد هر چه واژه ها كليدي كلي تر باشند رسيدن به اهداف دشوار تر مي شود. مثلا گرد از كارمندان من اين واژه ها كليدي را براي مقاله اي با موضوع سوغات اصفهان انتخاب كرده بود: گز، پولكي، برشتوك، شيريني برنجي، شيريني كركي، جوز قندي، گلاب، عسل، نبات، سوهان عسلي، محصولات كشاورزي (انار، الگ (نوعي ميوه از خانواده هلو)، گردو، گلابي، فيروز كوبي، مينا كاري، قلم زني، خاتم كاري، مينياتور، پارچه هاي قلم كار، پارچه هاي زرباف، يادگارها خوشنويسي، منبت كاري، گچبري، گره چيني، كاشي سازي، مشبك، قلاب دوزي، سكمه، مليله دوزي، مسگري، نقاشي باستاني، معرق كاري، صحافي، سفال گري، قالي بافي و …
يادمان باشد اين واژه ها خيلي خيلي كلي هستند. شمار آن ها خيلي بسيار است، دوم اينكه نوشتار تخصصي سوغات اصفهان نيست. بايد بشه گز اصفهان، پولكي اصفهان، خاتم كاري اسپهان و …
سوال يگانه از شاگردانم درباره برگزيدن كلمات كليدي اين بود كه مي توانيم چند كلمه كليدي كلي و چند تخصصي انتخاب كنيم.
يادتان باشد كه گزينش كلمات كليدي كلي آسيبي به نوشته شما نمي زند اما شما فرصت هاي خود را از دست مي دهيد. وقتي يك تن سرچ كند گردو. با وجود مقالات بيشمار با كلمه كليدي گردو و قدمت آن سايت ها به ويژه اگر سايتتان نو پا است، رسيدن به صفحات نخست و دوم دشوار مي شود. با برگزيدن كلمات و عبارات تخصصي تر گوگل سريع تر شما را معرفي مي كند.
به جستار رقص ايراني باز ميگرديم و بهترين كلمات كليدي انتخابي را با هم مرور مي كنيم: پايكوبي ايراني، تعليم پايكوبي ايراني، گونه ها پايكوبي ايراني.
نكته پايان و مهم گزينش كلمات كليدي
هر متني بايد يك كلمه كليدي اصلي داشته باشد. همه متن حول واژه كليدي اصلي مي چرخد و بقيه واژه ها كليدي در متن پراكنده مي شوند. مثلا در مقاله تاريخچه پايكوبي ايراني مي توانيم كلمه كليدي پايكوبي ايراني يا تاريخچه رقص ايراني را به عنوان كلمه كليدي اصلي انتخاب كنيم.
يادمان باشد كه هر واژه كليدي اصلي در هر سايت فقط يك بار قابليت تكرار دارد. يعني شما روي هر سايت يك نوشتار با واژه كليدي اصلي پايكوبي ايراني مي توانيم داشته باشيم. اگر همنشين داريد درباره اين سوژه اغلب بدونيد گوگل را براي همين گذاشته اند!

ال‌جي K61 معرفي شد؛ دوربين 48 مگاپيكسلي و باتري پرظرفيت

۶۶ بازديد

ال جي سه عضو جديد از خانواده K گوشي هاي اقتصادي خود را معرفي كرد. اين گوشي ها K61, K51S و K41S نام داشته و از دوربين چهارگانه، نمايشگر 6.5 اينچي و باتري 4000 ميلي آمپر ساعتي برخوردارند. ال جي K61 كه عضو پريميوم اين خانواده محسوب مي شود، به دوربين اصلي 48 مگاپيكسلي مجهز شده است.

ال جي K61

 

LG K61

ال جي K61 كه محصول پريميوم اين خانواده به شمار مي رود، از نمايشگر FHD+ FullVision با نسبت تصوير 19.5:9، سنسور 48 مگاپيكسلي اصلي، دوربين 8 مگاپيكسلي فوق عريض، سنسور 2 مگاپيكسلي ماكرو و حسگر 5 مگاپيكسلي عمق سنج بهره مي برد. دوربين سلفي نيز عكس هايي با رزولوشن 16 مگاپيكسل ثبت مي كند.

اين مدل با رم 4 گيگابايتي و حافظه داخلي 64 يا 128 گيگابايتي (قابل ارتقاء تا 2 ترابايت با كارت حافظه microSD) به دست خريدار مي رسد.

 

LG K51S

نمايشگر FullVision ال جي K51S با نسبت تصوير 20:9 اندكي از صفحه نمايش K61 بلندتر است. در پنل پشتي اين مدل دوربين اصلي 32 مگاپيكسلي، دوربين 5 مگاپيكسلي فوق عريض و دو حسگر 2 مگاپيكسلي عمق سنج و ماكرو تعبيه شده اند. در پنل جلو دوربين سلفي 13 مگاپيكسلي در حفره سمت چپ نمايشگر جاي گرفته است. اين گوشي با رم 3 گيگابايتي و حافظه داخلي 64 گيگابايتي به بازار عرضه خواهد شد.

 

LG 41S

ال جي K41S از نمايشگر 6.5 اينچي FullVision با رزولوشن +HD و نسبت تصوير 20:9 (مشابه K51S) برخوردار است. اين محصول نيز از دوربين چهارگانه شامل سنسور اصلي 13 مگاپيكسلي، دوربين 5 مگاپيكسلي فوق عريض و دو سنسور 2 مگاپيكسلي ماكرو و عمق سنج و دوربين سلفي 8 مگاپيكسلي برخوردار است. اين مدل با رم 3 گيگابايتي و حافظه داخلي 32 گيگابايتي قابل ارتقاء روانه بازار خواهد شد.

گوشي هاي LG K61, K51S و K41S از چيپست هشت هسته اي (احتمالاً مدياتك)، باتري 4000 ميلي آمپر ساعتي، درگاه USB-C و حسگر اثر انگشت فيزيكي بهره مند بوده و از استاندارد نظامي MIL-STD 810G پشتيباني مي كنند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/18/%d8%a7%d9%84-%d8%ac%db%8c-k61-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/

پرواز اولين پهپاد سرنشين‌دار با قابليت اجراي مانورهاي نمايشي [تماشا كنيد]

۶۱ بازديد

كمپاني Drone Champions AG از پهپادي رونمايي كرده كه توانايي حمل سرنشين و اجراي مانورهاي جذاب را دارد.

اين پهپاد عمود پرواز كه Big Dron نام گرفته، با تكيه بر روتورهايي كه روي شش بازو نصب شده اند توانايي نشت و برخاست عمودي را دارد. بدنه مالتي كوپتر كاملا از كربن ساخته شده تا از نظر وزن و ايمني بهينه باشد و طراحي شاسي هم به گونه اي است كه كمترين مقاومت را در برابر هوا از خود نشان مي هد. در هر طرف بدنه ۳ بازو تعبيه شده و روي هريك از آنها نيز دو روتور هم محور قرار دارد.

 

 

 

هرچند اين پهپاد توانايي حمل يك نفر را دارد اما با توجه به اينكه هدايت آن از زمين و توسط اپراتورهاي حرفه اي صورت مي گيرد، لزومي ندارد سرنشين نقش خلبان را هم ايفا كند. هدف Drone Champions AG از طراحي پهپاد و انتشار تيزر آن تبليغ بازي ويديويي «ليگ قهرمانان پهپاد» (DCL) است.

در اين تيزر يك ماكت به جاي سرنشين در پهپاد قرار داده شده و اپراتور با انجام مانورهاي هيجان انگيز و بي سابقه در دنياي مالتي كوپترها قدرت Big Dron را به رخ مي كشد.

پهپاد سرنشين دار

 

در ادامه هم Herbert Weirather، موسس كمپاني به جاي ماكت سوار پهپاد مي شود اما اينبار خبري از مانورهاي مهيج قبلي نيست چون حتي در صورت اطمينان از ايمني هم در صورت عدم آمادگي جسماني باعث ايجاد حالت تهوع مي شود. وي هدف از طراحي اين محصول را اينگونه توضيح مي دهد:

ما نخستين پهپاد سرنشين دار با قابليت اجراي مانورهاي آكروباتيك را با هدف خلق مدل جديدي از رقابت هاي هوايي و استخدام خلبان ها از طريق بازي DCL توسعه داديم. همه بايد شانس پرواز را داشته باشند و DCL نقطه شروع اين ماجرا به شمار مي رود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/18/%d9%be%d9%87%d9%be%d8%a7%d8%af-%d8%b3%d8%b1%d9%86%d8%b4%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%b1-big-dron/

طراحي سايت خبري 0 تا 100 بدون كدنويسي

۶۱ بازديد

چرا اين بسته تاسيس سايت خبري متفاوت است ؟اين محصول به صورت هميشگي آپديت خواهد شد و جديدترين تعليم ها به آن اضافه خواهد شد.آپديت هاي بعدي به صورت قسمت هاي جديد در دسته جديد در برگزيدن مشتريان پيمان خواهد گرفت.

آموزش طراحي سايت خبري با وردپرس

آموزش قدم به قدم و به چهره كامل مفهومي.نزديك به ۴ ساعت آموزشاين ويديو به صورت هميشگي با توجه به سوالات كاربران نيز آپديت خواهد شد.داراي سايت آماده ي تعليم به آدرس:    sahifa.clicksite.site    (شما بعد از جاسازي ويديو بسته نصبي سايت خبري فوق را هم اخذ خواهيد كرد)

پيش نمايش پروژه ي طراحي وب سايت خبري كه در اين ويدئو آموزشي در پسين به آن مي رسيم را هم از اينجا تماشا كنيد.
طراحي تارنما خبري
اين بسته آموزشي براي چه كساني مفيد است ؟علاقمندان به راه اندازي سايت خبريعلاقمندان به راه اندازي كسب و كارهاي اينترنتيعلاقمندان به راه اندازي سايت هاي دانلودي،حق اشتراك و …كساني كه از قالب صحيفه براي مديريت سايت خود استفاده كرده اند.كساني ك دنبال راه اندازي يه تارنما خوب هستن و تعقيب  يه قالب مناسب با تعليم هاي لازم ميگردن.كساني ك اخ دارن كناره تارنما خودشون قالبي رو انتخاب كنند ك باهاش بشه فروشگاه اينترنتي هم تاسيس كرد.كساني ك تارنما فناوري اطلاعات و آگاهي رساني و وب سايتي امثال كارايي بيتوته ورزش 3 تابناك و باشگاه خبرنگاران و... نياز دارندتوجه: براي گذراندن اين دوره آموزشي حتما بايد با وردپرس آشنا باشيد.
كساني كه با وردپرس آشنايي ندارند نخست بايد دوره تعليم تاسيس وب سايت با وردپرس
را از كليك سايت دانلود و پيش از اين آموزش تماشا كنند.
اگر با وردپرس كاملا آشنايي داريد نيازي به گذراندن دوره پيش بيچارگي نيست.
دقايقي از ويديو آموزش 0 الي 100 سايت خبري را از همين جا دانلود كنيد.


سرفصل هاي ۰ لغايت ۱۲۰ سايت هاي خبري جلسه اولوردپرسقالب صحيفهزمپ سرورراه اندازي لوكال هاستآموزش نصب صحيفه و پيكربندي اوليه جلسه دومآموزش كلي پيشه با وردپرس براي آغاز شغل وردپرسي ها جلسه سوم  آموزش تنظيم رنگ وب سايت  تعليم تنظيم استايل كلي قالب  تعليم تنظيم فونت هاي اصلي و كلي وب سايت جلسه چهارم تعليم قرار دادن لوگو براي وب سايت تعليم قرار دادن لوگو براي دستگاه هاي هوشمندآموزش ريسپانسور سازي قالب براي دستگاه هاي هوشمند جلسه پنجمآموزش ساخت دسته بندي هاآموزش ساخت پايين دسته ها آموزش برچسب هاتنظيمات دلخواه هر صفحه بخش بندي شده و استايل هايش جلسه ششم تعليم قرار دادن پست ها تعليم تنظيم پست هااستايل يا قالب بندي اخص هر مطلب جلسه هفتم آموزش ساخت منو ها آموزس ساخت مگا منوآموزش تنظيم پايين منو ها تعليم پيمان دادن استايل هاي مختلف براي ذيل منو ها جلسه هشتمآموزش تنظيم استايل هاي صفحه اصلي وب سايتآموزش تنظيم استايل صفحات ساير وب سايت جلسه نهمآموزش قرار دادن تبليغات در سايت جلسه دهم تعليم پيمان دادن شبكه هاي اجتماعي جلسه يازدهم آموزش ابزارك هاي سايد بار تعليم ابزارك هاي فوتر تعليم شورت كد هاجلسه دوازدهمآموزش پيشه با افزونه سئو  (تنطيمات حرفه اي سئو سايت)جلسه سيزدهمخروجي اخذ از پروژه كامل شده و نصب بر روي هاستجلسه سيزدهمپيشنيازهاي اين دوره آموزش:
- بهتر است تعليم وردپرس را گذرانده باشيد و به نكويي با وردپرس آشنا بايد هرچند در اين دوه به آن اشاره شده است.
- اگر كناره تارنما خبري خود هدف تاسيس فروشگاه اينترنتي را داريد قالب صحيفه از اين موضع پشتيباني مي كند
اما خويش بحث فروشگاه اينترنتي يك دوره جداگانه مي باشد و نام آن آموزش تاسيس فروشگاه اينترنتي با وردپرس توسط ووكامرس
برخي از خاصيت هاي ورژن جديد قالب وردپرس صحيفهداراي پنل تنظيماتي زياد حرفه ايكاملا رسپانسيو با امكان پركار يا غير پركار كردندر دو طرح تيره و صريح و قابليت سفارشي سازيهمراه با فايل rtl و كاملا راستچين بدست فريش تمقابليت سفارشي سازي صفحه اول با توانايي درگ&دراپقابليت امتياز دهي به مطالب به چهره ستاره دارقابليت امتياز دهي به مطالب به چهره درصديقابليت سفارشي سازي رنگ براي هر تقدير از سايتداراي ۵۰۰ فونت گوگل + همراه با ۴۰ فونت پارسي جذاب از فريش تمداراي پست هاي سفارشيقابليت حمايت از منوهاي آبشاري در دو تقدير قالبداري فايل ترجمهداراي تقدير حمايت از تصاوير بند انگشتي و تغيير اندازه تصاويرداراي شبكه هاي اجتماعي بسيار زيبابخش پروفايل كاربران سايتايجاد هر شمار سايد بار به چهره كاملا سفارشيقابليت افزودن كد گوگل آناليز از قسمت پنل تنظيمات قالباستايل هاي سفارشي به چهره پيشفرضنمايش سرتيتر آگاهي ها به صورت اسلايد متنيداراي سايدبار راست , چپ و تمام عرضقابليت افزودن گوگ مپقابليت ارسال پست هابا شورت كدهاي بسيارحرفه ايارسال پست ه به صورت ويديوييقبليت ايجاد صفحه نقشه سايتقابليت اشتراك RSSجدول زماني،صفحه بلاگ،صفحه ورودابزاركهاي سفارشي زياد حرفه ايداراي اشتراك تويتر،فليكر،فيس بوك،گوگل پلاسابزارك اخص خبرنامه ايميليابزارك متن سفارشي HTMLابزارك آيكون هاي اجتماعيابزارك جست و جوابزارك ويژه يوتيوبابزارك اخص ورود كاربران۱۰ ابزارك اختصاصي در سايز هاي مختلف براي تبليغات در سايتابزارك برپايي شورت كدهاقابليت نمايش فيلم آنلاين در سايتفروشگاه ساز ووكامرس

گوشي جديد TCL نمايشگر كشويي دارد

۶۱ بازديد

جديدترين تصاوير فاش شده نشان مي دهند شركت TCL در حال توسعه گوشي با نمايشگر كشويي است. اين محصول بر خلاف موتورولا ريزر و گلكسي فولد بوده و ظاهري شبيه به ميزهاي كشويي داشته و نمايشگر دوم آن از زير نمايشگر اول به طرف بيرون باز مي شود.

بر اساس گزارش سايت CNET شركت TCL قصد داشته از گوشي تاشو خود در كنگره جهاني موبايل (MWC) امسال رونمايي كند، ولي لغو شدن اين رويداد به خاطر شيوع ويروس كرونا رونمايي اين گوشي را با تأخير مواجه كرده است.

 

با اينكه تصاوير شمايل اين گوشي را با جزئيات بالا نشان مي دهند، ولي كاربر را با سوالات متعددي روبر مي كنند. به عنوان مثال به نظر مي رسد نمايشگر دوم به سمت بيرون باز مي شود؛ حال سوالي كه مطرح مي شود اين است كه نمايشگر حين بسته بودن گوشي در كدام قسمت قرار خواهد گرفت.

اگر نمايشگر پس از تا شدن زير نمايشگر اول قرار گيرد، براي جا شدن در قاب گوشي بايد با زاويه نسبتاً زيادي تا شود. علاوه بر اين از آنجايي كه گوشي حين بسته بودن بايد ابعاد جمع و جوري داشته باشد، احتمالاً نيمي از قاب گوشي حين بيرون آمدن صفحه نمايش خالي خواهد بود.

 

با اينكه كمپاني TCL قصد نمايش اين گوشي در نمايشگاه MWC را داشته، ولي اين مورد به معني عرضه آن به بازار در آينده نزديك نيست. اين شركت در گذشته چندين گوشي تاشو را در رويدادهاي مختلف نمايش داده، اما تا كنون هيچ كدام از آنها را به بازار عرضه نكرده است.

شركت TCL در كنگره جهاني موبايل سال گذشته از نمونه اوليه گوشي تاشو خود با نام Dragonhinge رونمايي كرد. البته اين محصول آنقدر شكننده بود كه كارمندان اين شركت نيز اجازه دست زدن به آن را نداشتند.

منيع:

https://digiato.com/article/2020/02/18/%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-tcl/