دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

پرواز اولين پهپاد سرنشين‌دار با قابليت اجراي مانورهاي نمايشي [تماشا كنيد]

۶۲ بازديد

كمپاني Drone Champions AG از پهپادي رونمايي كرده كه توانايي حمل سرنشين و اجراي مانورهاي جذاب را دارد.

اين پهپاد عمود پرواز كه Big Dron نام گرفته، با تكيه بر روتورهايي كه روي شش بازو نصب شده اند توانايي نشت و برخاست عمودي را دارد. بدنه مالتي كوپتر كاملا از كربن ساخته شده تا از نظر وزن و ايمني بهينه باشد و طراحي شاسي هم به گونه اي است كه كمترين مقاومت را در برابر هوا از خود نشان مي هد. در هر طرف بدنه ۳ بازو تعبيه شده و روي هريك از آنها نيز دو روتور هم محور قرار دارد.

 

 

 

هرچند اين پهپاد توانايي حمل يك نفر را دارد اما با توجه به اينكه هدايت آن از زمين و توسط اپراتورهاي حرفه اي صورت مي گيرد، لزومي ندارد سرنشين نقش خلبان را هم ايفا كند. هدف Drone Champions AG از طراحي پهپاد و انتشار تيزر آن تبليغ بازي ويديويي «ليگ قهرمانان پهپاد» (DCL) است.

در اين تيزر يك ماكت به جاي سرنشين در پهپاد قرار داده شده و اپراتور با انجام مانورهاي هيجان انگيز و بي سابقه در دنياي مالتي كوپترها قدرت Big Dron را به رخ مي كشد.

پهپاد سرنشين دار

 

در ادامه هم Herbert Weirather، موسس كمپاني به جاي ماكت سوار پهپاد مي شود اما اينبار خبري از مانورهاي مهيج قبلي نيست چون حتي در صورت اطمينان از ايمني هم در صورت عدم آمادگي جسماني باعث ايجاد حالت تهوع مي شود. وي هدف از طراحي اين محصول را اينگونه توضيح مي دهد:

ما نخستين پهپاد سرنشين دار با قابليت اجراي مانورهاي آكروباتيك را با هدف خلق مدل جديدي از رقابت هاي هوايي و استخدام خلبان ها از طريق بازي DCL توسعه داديم. همه بايد شانس پرواز را داشته باشند و DCL نقطه شروع اين ماجرا به شمار مي رود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/18/%d9%be%d9%87%d9%be%d8%a7%d8%af-%d8%b3%d8%b1%d9%86%d8%b4%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%b1-big-dron/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.