سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

مديريت رسانه‌هاي اجتماعي

۳۴ بازديد

شما به‌عنوان يك كاربر يا مدير معاصر قطعا با شبكه‌هاي اجتماعي مختلف اعم از اينستاگرام و توييتر آشنايي داريد. اما آيا در باره چگونگي به كارگيري اين شبكه‌ها و ويژگي رسانه‌اي آنها در رشد كسب‌وكار نيز اطلاعات داريد؟ آشنايي با مديريت اين رسانه‌ها و گزينش هوشمندانه‌ي كانال‌ها براي بازاريابي شركت، قدمي مثبت در اشاعه كسب‌وكار، افزايش مخاطبان و نرخ تبديل آنها به مشتري است.
نوع درونمايه و زمان‌بندي انتشار آن فاكتورهاي اصلي مديريت رسانه‌ها هستنددر تعريف ساده مديريت رسانه‌هاي اجتماعي فرآيند مديريتي ارتباطات و انتشار درونمايه در شبكه‌هاي اجتماعي مانند توييتر، فيسبوك، اينستاگرام، لينكدين و غيره است. اين مديريت، فرآيندي فراتر از پست كردن درونمايه در پروفايل شبكه‌هاي اجتماعي كمپاني است. اكرچه ارسال درونمايه نقشي اساسي دارد، ولي مديريت رسانه‌اي موارد ديگري همچون جذب بيننده و افزايش دسترسي به برند و شناخته‌ شدن هرچه بيشتر آن را نيز شامل مي‌شود. در وابستگي با اين موارد، وظايف اصلي در مديريت رسانه‌هاي اجتماعي عبارتند از:
انتخاب پلتفرم مناسب رسانه‌هاي اجتماعيپيش از برنامه‌ريزي جامع براي مديريت رسانه‌هاي اجتماعي بايد بهترين شبكه‌ي اجتماعي براي فعاليت كسب‌وكار را برگزيدن كنيد. در پيوسته به معرفي كلي هريك از شبكه‌هاي اجتماعي، نوع محتواي آنها و مزاياي هر يك براي كسب‌وكارها مي‌پردازيم:
فيسبوك: اين شبكه‌ي اجتماعي ماهانه بيش از ۲ ميليارد كاربر فعال دارد كه گستره‌ي عظيمي از گونه ها علاقه‌مندي‌ها را دربرگيرنده مي‌شود. بعلاوه تنوع  پكيج مديريت شبكه هاي اجتماعي جنسيتي و سني در اين شبكه‌ي اجتماعي قوي است. با هستي محدوديت‌هاي اين شبكه‌ي اجتماعي در ايران و همچنين تفريق علاقه‌مندي به آن در سال‌هاي گذشته، فيسبوك هنوز منبعي پسنديده براي كسب‌وكارهايي با جامعه‌ي منظور بزرگ و حتي جهاني است.

بلو اوريجين از ماكت فرودگر ماه رونمايي كرد؛ تحويل به ناسا براي آزمايشات

۳۵ بازديد

شركت بلو اوريجين (Blue Origin) با همكاري چند شركت ديگر از ماكت فرودگر ماه رونمايي كرد و آن را براي آزمايشات در اختيار ناسا قرار داد. اين فرودگر در صورت تأييد شدن توسط ناسا فضانوردان را سال ۲۰۲۴ به قمر زمين خواهد برد.

شركت‌هاي لاكهيد مارتين، نورثروپ گرامن و Draper به رهبري شركت بلو اوريجين كه جف بزوس مديرعامل آمازون بنيانگذار آن است، از ماكت فرودگر ماه در مركز فضايي جانسون رونمايي كردند و آن را براي دريافت بازخورد در اختيار فضانوردان و مهندسان ناسا قرار دادند.

 

 

اين فرودگر كه فعلاً Human Landing System نام گرفته، همانند ماه نشين آپولو از چندين ماژول تشكيل شده و توانايي فرود بر سطح ماه و بلند شدن از آن را دارد.

ماژول فرود توسط شركت بلو اوريجين و بر مبناي فضاپيماي Blue Moon اين شركت ساخته شده است. اين ماژول بدون دخالت فضانورد و به طور خودكار توانايي فرود بر سطح ماه را دارد، بنابراين به گفته سازنده مي‌توان از آن علاوه بر مأموريت آرتميس، به عنوان فضاپيماي مستقل براي آزمايش فرود بدون سرنشين بر سطح ماه و همچنين ارسال محموله‌هاي سنگين به قمر زمين استفاده كرد.

ماژول صعود را شركت لاكهيد مارتين ساخته است و بسياري از قطعات آن از جمله سيستم‌هاي الكترونيكي، نرم افزاري، سامانه پشتيبان حيات، زيرسيستم‌ها و غيره از فضاپيماي اوريون (Orion) ساخت همين شركت قرض گرفته شده‌اند.

منبع: 

https://digiato.com/article/2020/08/21/%d8%a8%d9%84%d9%88-%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%ac%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%a7%da%a9%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%af%da%af%d8%b1-hls/

مروري بر تمام محصولاتي كه اپل احتمالا امسال روانه بازار كند

۴۱ بازديد

سال ۲۰۱۹ سالي بزرگ براي محصولات تازه اپل بود. اين كمپاني نه‌تنها توانست با زمان‌بندي عرضه سه اسمارت‌فون جديد و اپل واچ در ماه سپتامبر گذشته همگان باقي بماند، بلكه چند سورپرايز مانند آيپد لمسي جديد و يك جفت ايرپاد تازه هم در آستين داشت.

اگر شايعات حقيقت داشته باشند، امسال هم اپل قرار است به اندازه سال گذشته با دستي پر به ميدان بيايد. انتظار مي‌رود كه اين كمپاني نخستين آيفون با پشتيباني از شبكه‌هاي مخابراتي 5G را روانه بازار كند و يك ديوايس ارزان‌قيمت و مقرون به صرفه نيز براي مشتريان خود تدارك ديده.

بياييد مروري داشته باشيم بر گجت‌هاي جديدي كه انتظار مي‌رود اپل در سال ۲۰۲۰ معرفي كند.

آيپد پرو جديد با دوربين‌هاي سه‌بعدي

 

اپل برنامه دارد كه طي سال جاري ميلادي، يك آيپد پرو جديد همراه با دو سنسور دوربين و يك سنسور سه‌بعدي عرضه كند و مورد آخر، بازسازي ديجيتالي جهان پيرامون شما را امكان‌پذير خواهد كرد. گفته مي‌شود اين يكي از گام‌هاي بزرگ اپل براي به پيش راندن تكنولوژي واقعيت افزوده است كه بعد در سال ۲۰۲۱ يا ۲۰۲۲، با عرضه نخستين هدست اين شركت به تكامل مي‌رسد.

بلومبرگ و چندين خبرگزاري ديگر در گزارش‌هاي خود به سنسور تشخيص عمق سه‌بعدي در آيپد پرو جديد اشاره كرده‌اند و مينگ‌-چي كو، تحليلگر شناخته شده و قابل اتكاي شركت TF International Securities كه به پيش‌بيني دقيق اخبار مربوط به اپل شهرت دارد نيز اين موضوع را تاييد كرده.

منبع: 

https://digiato.com/article/2020/08/21/%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%a7%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%84%d8%a7-%d8%a7/