یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

آرشیو آذر ماه 1399

تكنولوژي روز

چگونه استفاده از اينترنت سيم‌كارت را در اندرويد مديريت كنيم؟

۳۲ بازديد

در اين مقاله به معرفي ابزاري از سيستم‌عامل اندرويد مي‌پردازيم كه با استفاده از آن مي‌توان به‌راحتي مصرف اينترنت سيم‌كارت را مديريت كرد. 

امروزه با فراگيرشدن استفاده از گجت‌هاي موبايل و مخصوصا گوشي‌هاي هوشمند، كنترل مصرف اينترنت روي تلفن‌هاي همراه دشوارتر شده است، تا جايي كه بسياري از افراد براي جلوگيري از هزينه‌هاي سرسام‌آور، ترجيح مي‌دهند چشم‌هاي خود را روي مصرف اينترنت ببندند. در اين مقاله‌ي كوتاه، نشان خواهيم داد كه چگونه اين كار را با استفاده از ابزاري انجام دهيم كه اندرويد دراختيارمان گذاشته است.

همه‌ي دستگاه‌هاي مبتني‌بر اندرويد از مجموعه‌ابزارهايي براي نظارت بر داده‌هاي مصرفي بهره مي‌برند و اين امكان را به شما مي‌دهند تا با تنظيم هشدارها و محدوديت‌هاي لازم از استفاده‌ي بيش از حد از داده‌ها جلوگيري كنيد. در ادامه به آموزش روشي مي‌پردازيم كه با استفاده از آن مي‌توان مصرف ديتاي اينترنت سيم‌كارت گوشي را كنترل كرد. 

صفحه‌ي ميان‌بر تنظيمات را در تبلت يا گوشي اندرويدي خود به پايين بكشيد و روي علامت «چرخ‌دنده» كليك كنيد تا وارد منو «تنظيمات» آن شويد.

مكان تنظيمات داده ممكن است براساس گوشي‌هاي اندرويدي شركت‌هاي مختلف متفاوت باشد؛ اما به‌طور‌كلي مي‌توان در بخش تنظيمات استفاده از داده < تنظيمات آن را پيدا كنيد. در گوشي‌هاي هوشمند سامسونگ، به بخش Connections > Data Usage > Mobile Data برويد؛ البته در اين آموزش، ما از Google Pixel استفاده مي‌كنيم.

گزينه‌ي شبكه و اينترنت را از بالاي منو تنظيمات انتخاب كنيد.

data usage

حال، با تپ روي Mobile Network در بالاي صفحه، مشاهده خواهيد كرد كه در اين ماه چقدر از ترافيك سيم‌كارت خود را مصرف كرده‌ايد. 

mobile network

همچنين در پايين صفحه با ورود به قسمت App Data Usage فهرستي از برنامه‌هايي را مشاهده مي‌كنيد كه بيشترين ترافيك مصرف‌شده را ازآنِ خود كرده‌اند.

app data usage

ضمنا، نموداري مصرف برنامه‌هاي نصب‌شده روي گوشي را به‌ترتيب از بيشترين تا كمترين مصرف به شما نمايش مي‌دهد. باتوجه‌به امكان قرار‌داده‌شده براي جلوگيري از دسترسي برنامه‌ي مدنظر به اينترنت سيم‌كارت خود، روي آن ضربه بزنيد.

https://www.zoomit.ir/mobile-learning/363517-how-to-track-your-data-usage-on-android/

طراحي سايت فروشگاه با وردپرس

۲۲ بازديد

مزاياي راه اندازي فروشگاه اينترنتي با وردپرسساخت فروشگاه اينترنتي با وردپرس امكان صرفه جويي در هزينه‌ها را براي شما به پيگيري خواهد داشت. سيستم مديريت محتواي وردپرس به انگيزه اتساع و تنوع در قالب وردپرس و افزونه وردپرس كه داره ميتونه دست شما را براي ساخت هر گونه فروشگاه اينترنتي چه براي فروش محصولات فيزيكي و چه دانلودي بازتر بزاره. فلذا براي اينكه با مزاياي ساخت سايت با ووكامرس بيشتر آشنا بشيد يك چك فهرست از اين مزايا را تعبيه مي‌كنيم. طراحي سايت فروشگاه با وردپرس هزينه مختصر در سنجش با ديگر سيستم‌ها: ساخت سايت با وردپرس و ووكامرس كه هر دو به صورت مجاني عرضه شدند خرج كمتري در سنجش با ساير سيستم‌هاي فروشگاهي همانند پرستاشاپ خواهد داشت.گستردگي در قالب ووكامرس: سايت‌ها و فروشگاه‌هاي قالب وردپرس بسيار زيادي وجود دارند كه به چهره رايگان و تجاري انواع قالب ووكامرس مطابق با تكنولوژي و دربايستن روز طراحي مي‌كنند.گستردگي در افزونه‌هاي ووكامرس: سايت‌ها و فروشگاه‌هاي افزونه وردپرس نيز دربايستن كاربران را براي اضافه كردن امكانات به ووكامرس باره بررسي پيمان ديتا و اقدام به طراحي افزونه مجاني و بازرگاني براي رفع اين مايحتاج مي‌كنند.امكان گزارش‌گيري كامل از فروش: با استفاده از ووكامرس مي‌توانيد گزارش كاملي از فروش محصولات خويش را داشته باشيد و از آنها در بازه‌هاي زماني مختلف گزارش تعبيه كرده و با مطالعه و موشكافي داده‌ها برنامه ريزي تبليغاتي براي فروش محصولات داشته باشيد.فروش خودكار بدون طي مراحل گوناگون: با ساخت سايت فروشگاه اينترنتي ساير نيازي به حضور فيزيكي در محيط‌ تجاري خود نداريد و مي‌توانيد به راحتي حتي در رختخواب خويش به مديريت فروشگاه اينترنتي بپردازيد ???? .گستردگي در جذب مشتري در سطح وسيع: با تاسيس فروشگاه اينترنتي ساير اندك به موقعيت محلي و شهر خويش نبوده و مي توانيد محصولات خود را در سطح وسيع‌تري به مشتريان عرضه كنيد. اين سطح وسيع مي‌تواند به چهره جهاني نيز باشد.امكان بازاريابي و تبليغ محصولات به روش‌هاي متنوع و كم هزينه: امروزه تمركز بر روي سئو و بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو بهترين طريق تبليغات كم هزينه است كه با برنامه ريزي درست و زمان‌بندي شده ميتونيد بدون صرف هزينه‌هاي چند ده ميليوني از راه موتورهاي جستجو مشتريان خود را جذب كنيد.فروشگاه اينترنتي يا فروش با شبكه‌هاي اجتماعي؟بسياري از صاحبان كسب و كار لغايت همين هفته‌هاي تازه از پلتفرم‌هايي همانند تلگرام و اينستاگرام براي فروش محصولات به چهره اينترنتي استفاده مي‌كردند. ولي بعد از برپايي محدوديت‌هايي كه روي تلگرام روي دادن به طور كلي فضاي كسب و كارهايي كه از تلگرام براي فروش محصولات اينترنتي خود كاربرد مي‌كردند متضرر شد. پيش از اين هم اين اتفاق در يك بازه زماني در دي ماه رخ ديتا بود.
تصوري كه بعضي كسان براي ساخت فروشگاه اينترنتي دارند اين است كه كارهاي مديريتي را به اشتباه به گونه‌اي بزرگ در عقيده مي‌گيرند كه حتي همنشين ندارند به ساخت سايت هم فكر كنند. ولي به اين نكته كه سرمايه گذاري روي شبكه هاي اجتماعي براي فروش محصولات كاملا اشتباه است نيز اصلا انديشه نمي‌كنند. در همين مسئله‌اي كه براي تلگرام رخ داده، نه تنها فروش محصولات به نوعي نيمه سنتي است بلكه پروسه خريد نيز در آن طولاني مي‌شود. اما وقتي از يك سايت استفاده كنيد فقط كاري كه بايد اتمام دهيد اين است كه سفارشات را نگريستن كرده و بعد از آماده شدن براي مشتري ارسال كنيد.
اما در يك شبكه اجتماعي پيش درآمد بايد به چهره سر راست با مشتري مكاتبه كنيد. سپس از آغاز جزييات يك محصول را براي تك تك مشتريان شرح دهيد و در اين بين هم به سوالات بي نهايتي كه همگي ندارند يك به يك پاسخ دهيد الي مشتري از محصولي كه هدف خريد دارد اطلاعات كافي به دست آورد. بعد از اينكه تصميم به خريد گرفت از راه‌هايي مشابه كارت به كارت كردن و يا استفاده از صفحات پرداخت واسط از مشتري بخواهيد تا قبض پرداخت را به شما اعلام كرده و در نهايت محصول را پس از تاييديه پرداخت براي وي ارسال كنيد.
اما در يك فروشگاه اينترنتي كليه اين كارها به صورت خودكار و بدون نياز به اينكه به يك يك مشتريان پذيرش دهيد قابل پيش بيني و برطرف كردن است. كافي است در توضيحات محصول بخشي را هم براي سوالات متداول در نظر بگيريد. سپس پاسخ تمامي سوالات متداول را به چهره حاضر پيمان دهيد تا مشتري آنها را مطالعه كرده و با يك رويت باز از محصول اقدام به خريد كند. با به هستي آمدن سوالات جديد هم ميتوانيد اين بخش را آپديت كرده و سوالات ديگري را نيز به آن اضافه كنيد. پروسه پرداخت نيز كاملا اتوماتيك بوده و بعد از اينكه پرداخت انجام شود نتيجه آن در سفارشات فروشگاه اينترنتي قابل تماشا خواهد بود.
به علت اينكه بحث روي فروش محصولات از طريق سايت و شبكه‌هاي اجتماعي يك نوشتار پر محتوا و غني را مي‌طلبد در اينجا صرفا به معرفي برخي مزاياي ساخت فروشگاه اينترنتي با سايت در سنجش با شبكه اجتماعي پرداختم. در مقالات آتي حتما يك نوشتار جامع براي مقايسه سايت با فروشگاه اينترنتي اجتماع خواهم كرد.

آموزش تغيير تنظيمات امنيتي در ويندوز 10

۲۴ بازديد

كته: قابليت تشخيص چهره فقط در سيستم‌هاي خاص ويندوز 10 موجود است. بد نيست بدانيد ويندوز ۱۰ به شما اجازه مي‌دهد از كليد امنيتي فيزيكي (معمولا كليد USB) براي ورود به سيستم استفاده كنيد؛ اما بايد آن را جداگانه بخريد.

تنظيمات ورود به سيستم ويندوز ۱۰

اگر بخواهيد تنظيمات مربوط به بخش ورود ويندوز ۱۰ را تغيير دهيد، بايد مراحل زير را دنبال كنيد كه البته در نخستين گام ورودتان به بخش تنظيمات Sign–in، ضروري خواهد بود. براي ورود به اين بخش، بايد مراحل زير را دنبال كنيد:

  • براي ورود به منو استارت، روي آيكون ويندوز 10 موجود در گوشه‌ي سمت چپ قسمت پايين نمايشگر كليك كنيد.
  • درادامه روي آيكون چرخ‌دنده كليك كنيد كه همان بخش تنظيمات است.
  • گزينه‌ي يوزرها (Accounts) را انتخاب كنيد.

https://www.zoomit.ir/computer-learning/360882-how-to-change-sign-in-settings-windows-10/

بهترين لپ تاپ هاي مخصوص بازي (مهر ۹۹)

۲۸ بازديد

احتمالا وقتي به دوستانتان بگوييد كه قصد خريد لپ‌تاپي براي بازي داريد، با نظرهاي كارشناسانه آن‌ها مواجه مي‌شويد. برخي به شما مي‌گويند كه قيد لپ‌تاپ گيمينگ را بزنيد و به‌جاي آن، كنسول بازي بخريد؛ برخي ديگر هم كه خود را «پي‌سي گيمر» مي‌دانند، فهرست بلندبالايي از معايب لپ‌تاپ‌هاي گيمينگ پيش روي‌تان قرار مي‌دهند و خريد يك كيس گيمينگ را گزينه صحيح مي‌دانند.

درنهايت، حرف هيچ‌كدام از آن‌ها مهم نيست؛ چراكه شما تصميمتان را گرفته‌ايد و دلايل خاص خودتان را هم براي خريد لپ‌تاپ گيمينگ داريد. سؤال مهم اين است كه چقدر مي‌خواهيد هزينه كنيد؟ لپ‌تاپ‌هاي مخصوص بازي را مي‌توانيم گران‌ترين رسته از لپ‌تاپ‌ها بناميم. اگر قيمت لپ ‌تاپ ‌هاي موجود در بازار ايران را بررسي كنيد، متوجه مي‌شويد كه برخي از لپ‌تاپ‌هاي گيمينگ قيمتي مشابه به خودروهاي توليد داخل دارند!

مهم‌ترين فاكتور انتخاب لپ‌تاپ گيمينگ، «كارت گرافيك» است

براي يك «پي‌سي گيمر»، شخصي كه كامپيوتر را براي بازي انتخاب كرده، فقط يك‌چيز مهم است: كارت گرافيك! درنهايت، اين كارت گرافيك است كه مشخص مي‌كند چه بازي‌هايي را با چه كيفيتي مي‌توانيد اجرا كنيد؛ بنابراين هنگام خريد لپ‌تاپ گيمينگ بايد پيش از هر چيز به كارت گرافيك دستگاه توجه كنيد. به هيچ‌وجه به سراغ لپ‌تاپ‌هايي كه كارت گرافيك جدا ندارند و از پردازنده‌هاي گرافيكي يكپارچه با CPU استفاده مي‌كنند نرويد؛ چراكه در اين صورت فقط مي‌توانيد بازي‌هاي قديمي را در پايين‌ترين سطح تنظيمات گرافيكي اجرا كنيد.

پس به‌عنوان يك قاعده كلي، بهترين لپ‌تاپ مخصوص بازي، مدلي است كه توانمند‌ترين پردازنده‌ي گرافيكي را به‌همراه داشته باشد. در مراحل بعدي به سراغ كيفيت بهتر نمايشگر، رم بيشتر و پردازنده مركزي قدرتمندتر برويد.

https://www.zoomit.ir/2020/4/20/347632/gaming-laptop-buying-guide/