شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

آرشیو آذر ماه 1398

تكنولوژي روز

توسعه سامانه هاي مصنوعي با قابليت بازگرداندن حواس پنجگانه انساني

۶۷ بازديد

طي سالهاي اخير دانشمندان تلاش نموده اند تا سامانه هاي مصنوعي را به منظور جبران اختلالات مربوط به حواس انسان توسعه دهند. امروزه سامانه هاي مصنوعي انسان محور مانند كاشت حلزون مصنوعي گوش ، استفاده از پروتزهاي بينايي و …. مورد استقبال بيماران قرار گرفته است. سامانه هاي مصنوعي ماشين محور از جمله مجهز كردن رباتهاي امدادگر به قابليتهاي حس كردن حرارت و يافتن موجودات زنده زير آوار ، مجهز كردن سامانه هاي حفاظتي و امنيتي به دريافت صدا و تصوير نيز در حال توسعه مي باشند.

به گزارش سرويس اخبار علمي تك نيوز ، امير مسعود سوداگر عضو هيئت علمي دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي كاشت  120 هزار حلزون مصنوعي گوش در سطح جهاني را موفق ترين نمونه سامانه هاي مصنوعي حسي دانست. بخش كاشتني اين سامانه توسط جراح در  پشت گوش جاي گرفته  و از طريق بيسيم با بخش خارجي آن مرتبط است. با بررسي بيماراني كه اين عمل را انجام داده اند مشخص شده  ميزان درك جملات در آنها حدود 90 درصد است. سامانه هاي مصنوعي بينايي از لحاظ عملكرد تشابه زيادي با نوع شنوايي دارند با اين تفاوت كه آنها در آغاز راه و مراحل آزمايشي هستند. تصاوير دريافتي توسط بخش خارجي اين سامانه پردازش شده و به صورت بيسيم به بخش كاشتني فرستاده مي شود. اين بخش تصاوير را به شبكيه چشم ارسال مي كند بدينوسيله فرد قادر است آنها را ببيند. محققان علاوه بر بينايي و شنوايي بر روي توسعه سامانه هاي مربوط به حواسي مانند بساوايي ، چشايي ، بويايي نيز تمركز كرده اند. بكارگيري فناوري هاي ميكرو ، نانوالكتريك و ريزسيال براي ساخت بيني الكترونيكي و زبان الكترونيكي در ابعاد كوچك مورد نياز است.

 

منبع:

https://tech-news.ir/توسعه-سامانه-هاي-مصنوعي-با-قابليت-بازگ.html

راه اندازي خط توليد “يويو” با كمك فناوري چاپ سه بعدي

۶۴ بازديد

خط توليد خودروي برقي دو نفره اي به نام “يويو” حاصل همكاري شركت ايتاليايي “Polymaker”  با يك شركت چيني فعال در حوزه چاپ سه بعدي موسوم به “XEV ” بزودي راه اندازي خواهد شد. اولين محصول مشترك اين شركتها خودرويي برقي با نام ” LSEV ” بوده است.

به گزارش سرويس اخبار علمي سايت تك نيوز ،طبق گفته كارشناسان با استفاده از چاپگر سه بعدي براي توليد قطعات خودرو محصولي مقرون به صرفه به بازار عرضه خواهد شد. اين خودرو با چارچوبي از جنس فولاد و امكاناتي مانند ترمز اي بي اس ، كيسه هوا و ترمزهاي مختص چرخهاي جلو و عقب ساخته مي شود. ابعاد 1.5 در 2.5 ، موتور برقي 7.5 كيلوواتي ، نمايشگر لمسي در كنسول خودرو ، سقف باز شدني ، آينه هاي برقي و 180 ليتر فضا در صندوق عقب از جمله مشخصات ذكر شده براي يويو مي باشد. صاحبان اين خودرو با يكبار شارژ مي توانند تا 150 كيلومتر با آن رانندگي كنند. فناوري  LiFePO 4  جهت هشدار دادن به راننده در مورد وضعيت باتري در يويو بكار گرفته شده است. اين خودروي برقي 6650 دلاري در دسامبر 2020 به بازار عرضه خواهد شد

 

منبع:

https://tech-news.ir/راه-اندازي-خط-توليد-يويو-با-كمك-فناوري.html

تبديل جسد انسان به كمپوست ، روشي سازگار با محيط زيست

۷۲ بازديد

استارت آپ آمريكايي “ريكامپوز” نخستين سايت كمپوست انساني را تا سال 2021 در ايالت سياتل تاسيس خواهد كرد. اين شركت همزمان 75 جنازه را ظرف مدت 30 روز به كمپوست تبديل مي كند. ميزان خاكي كه در اثر تجزيه هر جسد ايجاد مي شود كمتر از يك متر مكعب (0.76) است.

به گزارش سرويس اخبار علمي سايت تك نيوز ، روشهاي كنوني مانند خاكسپاري مردگان با مصرف زمين هاي شهري و سوزاندن اجساد با انتشار دي اكسيد كربن و ذرات آلاينده جو براي محيط زيست مشكل ساز مي باشند. شركت ريكامپوز مدعي است با روي آوردن مردم به  فرآيندهاي ارگانيك براي تبديل اجساد به خاك كمك شاياني به حفظ چرخه هاي طبيعت مي شود. سالانه 2.7 ميليون نفر در ايالات متحده  به خاك سپرده يا جسدشان سوزانده مي شود. اخيرا لايحه اي در ايالت واشنگتن تصويب شده كه اجازه تبديل جنازه به كمپوست را صادر نموده ، اين قانون از بهار سال آينده اجرايي خواهد شد. فرآيند تشكيل كمپوست از طريق فعاليت ميكرارگانيسم ها انجام مي شود. جسد در يك محفظه  با تكه هاي چوبي پوشانده و هوادهي شده ، در اين فضا باكتريها شروع به تجزيه بافت هاي بدن مي كنند. تركيبات كمپوست موجب حاصلخيزي خاك شده و براي رشد گياه بسيار مناسب است. در آينده كمپوست انساني مي تواند جهت مصارف باغداري ، كشاورزي و … مورد استفاده قرار بگيرد. 

 

منبع:

https://tech-news.ir/تبديل-جسد-انسان-به-كمپوست-،-روشي-سازگار.html

انجام ماموريت “كلير اسپيس وان” با هدف پاكسازي مدار از زباله هاي فضايي

۵۵ بازديد

كارشناسان آژانس فضايي اروپا (ESA) قصد دارند سال 2025 ماموريت پاكسازي مدار از باقيمانده راكت VESPA را اجرايي كنند. بخش بالايي اين راكت كه سال 2013 براي بار دوم به فضا پرتاپ شد در مداري به ارتفاع 800-660 كيلومتري سرگردان است. قسمت سبكتر اين راكت با وزن 100 كيلوگرم ماموريت فضايي را انجام داده است.

به گزارش سرويس اخبار علمي تك نيوز  ، اين آژانس فضايي اعلام كرده وسيله اي با نام كلير اسپيس وان به مدار  500 كيلومتري فرستاده خواهد شد و با نزديك شدن به بقاياي راكت VESPA آن را با بازوهاي رباتيك خود به اتمسفر زمين حمل كرده سپس مي سوزاند. طبق گفته “لوييزا اينوسنتي” مدير طرح پاكسازي فضا : حتي اگر  همين فردا تمام ماموريتهاي ارسال راكت به فضا متوقف شوند ،  تعداد زباله هاي فضايي به خاطر برخورد آنها با يكديگر و ايجاد زباله جديد بيشتر خواهد شد. ما بايد ابزارهايي را توسعه دهيم كه از برخورد زباله هاي فضايي با يكديگر جلوگيري كرده و پسماندهاي فعلي را پاكسازي كنند. اين اقدام اروپايي ها ساير كشورها را نيز به انجام چنين ماموريتهايي ترغيب خواهد كرد. همچنين اينوسنتي اظهار داشت : پاكسازي مداوم زباله هاي فضايي روشي كارآمد براي ايجاد ثبات در مدار زمين است. 

 

منبع:

https://tech-news.ir/انجام-ماموريت-كلير-اسپيس-وان-با-هدف-پا.html

پنجمين نيروي طبيعت توسط پژوهشگران كشف شد

۵۸ بازديد

بطوركلي جهان ما تحت چهار نيروي اصلي كنترل مي شود كه عبارتند از: جاذبه، الكترومغناطيس، نيروي هسته‌اي ضعيف و نيروي هسته‌اي قوي. اما به تازگي پژوهشگران مجارستاني شواهدي را بازگو كرده‌اند كه نشان دهنده ي كشف پنجمين نيرو در طبيعت مي باشد.

به گزارش سرويس اخبار علمي فناوري تك نيوز به نقل از سايت تلگراف، پژوهشگران مركز تحقيقات هسته‌اي آكادمي مجارستان در آزمايش هاي خود يك اتم هليم برانگيخته شده را مورد بررسي قرارداده بودند تا دريابند كه چگونه اين اتم از خودش نور ساطع مي كند تا فروپاشد و از بين برود. آنها در حين اين آزمايش متوجه شدند كه اين اتم هليم در زاويه غيرمعمول 115 درجه در حال گسيختن است كه اين مشاهده با دانش كنوني علم فيزيك همخواني ندارد.

با فرض اينكه در آزمايشگاه محققان مجارستاني اشتباه يا خطايي رخ نداده باشد مي توان نتيجه گرفت كه يك نيروي ناشناخته باعث شده است تا اين ذره به شكلي متفاوت گسيخته شود.

پروفسور Jonathan Feng، فيزيكدان و ستاره شناس دانشگاه كاليفرنيا مي گويد: “اين كشف بسيار چشمگيري است كه مي تواند موجب كشف نيروهاي بيشتر و در نتيجه موجب درك بهتر دنياي ما شود. اگر پژوهشگران بتوانند بار ديگر اين پديده را تكرار كنند، بي شك برنده جايزه نوبل خواهند شد. و دليلي براي اينكه بر روي نيروي پنجم توقف كنيم وجود نخواهد داشت و احتمالا نيروهاي ششم، هفتم و حتي هشتم نيز كشف خواهند شد.”

پنجمين نيروي طبيعت توسط پژوهشگران كشف شد

اگر فيزيكدانان مجارستاني بتوانند چنين مشاهدات و نتايجي را دوباره تكرار كنند مي توانند علت بوجود آمدن اين نيرو را مشخص كنند و در نتيجه راه و روش هايي توسعه دهند كه مي تواند از اين نيرو انرژي توليد كند. اين كشفيات باعث مي شود تا گامي ديگر به نظريه “ميدان يكنواخت” آلبرت انيشتن نزديك شويم. نظريه اي كه در يك چهارچوب واحد شكل گيري تمامي نيروهاي جهان را شرح مي دهد.

 

منبع:

https://tech-news.ir/01398092001.html

تحليلگران: ارزش بيت كوين در ۱۰ سال گذشته ۵۰۰ ميليون درصد رشد داشته

۶۲ بازديد

از سال ۲۰۰۹ ميلادي كه بيت كوين متولد شد تا به امروز جهشي فوق العاده را به لحاظ قيمت پيدا كرده است.

اين رمزارز در ابتدا ابزاري براي تبادل و نوعي پول ديجيتال ناشناخته بود و غالبا توسط افرادي مورد استفاده قرار مي گرفت كه به دنبال راهي براي دور زدن ايرادات راهكارهاي پرداخت سنتي بودند و به نحوي روي آينده فين تك قمار كرده بودند يا حتي مي خواستند نسبت به سيستم پولي بدون پشتوانه آن دوران اعتراض كنند كه پس از ركود بزرگ ۲۰۰۸، نابود شد.

حالا آن دوران سپري شده و بيت كوين به يك رمزارز فراگير بدل شده و مرتبا در نشريات پرتيراژ نامش در سرخط خبرهاي مهم قرار مي گيرد. بيت كوين حالا جايگاه خود را در قاموس كشورها دارد و بسياري شركت ها در داد و ستدهاي خود به آن رجوع ميكنند. چندي پيش نيز دوچ بنك در گزارش خود از اين رمزارز با نام جايگزيني براي پول ياد كرد كه بعد از فروپاشي سيستم هاي پولي بدون پشتوانه مي تواند خودنمايي كند.

در گزارشي كه اخيرا توسط وبلاگ آماري Howmuch.net منتشر شده بيت كوين به قدري در اين ده سال خوب عمل كرده كه عنوان «سرمايه گذاري دهه» را به خود اختصاص داده، علت هم اين است كه رمزارز مورد بحث از زمان راه اندازي اش در سال ۲۰۰۹ تاكنون به ميزان چشمگيري افزايش بها پيدا كرده است.

چطور ۱۰۰ دلار را به ۹ ميليون دلار تبديل كنيم؟ با بيت كوين

هكرهاي سارق رمزارز

 

براساس گزارش Howmuch بيت كوين به راحتي هر سرمايه گذاري ديگري را پشت سر مي گذارد چراكه اگر فردي ۱۰ سال پيش ۱۰۰ دلار صرف خريد اين رمزارز مي كرد الان ۹.۲ ميليون دلار سكه داشت. حال اگر همين مبلغ را ده سال پيش روي آمازون سرمايه گذاري مي كرديد الان ۳۳۰۰ دلار داشتيد و اگر هم آن را صرف خريد سهام اپل يا ويزا مي كرديد الان به ترتيب ۲۴۰۰ و ۱۷۰۰ دلار داشتيد.

البته رويدادهاي تاريخي هم در اين آمار بي تاثير نبوده اند. طبق اسناد موجود ده سال پيش در نخستين تراكنش BTC فردي با پرداخت ۵.۰۲ دلار ۵۰۵۰ بيتكوين را خريداري كرد. امروز اين تعداد سكه ۳۷.۵ ميليون دلار ارزش دارد و اين يعني از زمان نخستين تراكنش تاكنون ارزش بيت كوين ۵۰۰ ميليون درصد رشد داشته است.

اين رقم به نوبه خود قابل توجه است اما بسياري باور دارند كه اين پايان بيت كوين نيست و هنوز فضاي زيادي براي رشد اين رمزارز وجود دارد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/12/رشد-ارزش-بيت-كوين-در-۱۰-سال-گذشته/

ريلمي باد اير معرفي شد؛ اولين هدفون تماماً بيسيم ريلمي با پشتيباني از شارژ وايرلس

۱۰۴ بازديد
شعبه هندي ريلمي به طور رسمي هدفون تماماً وايرلس ريلمي باد اير (Realme Buds Air) را معرفي كرد.

ريلمي باد اير اولين هدفون تماماً بيسيم ريلمي و اولين محصول اين برند چيني است كه از شارژ بيسيم Qi پشتيباني مي كند؛ قابليتي كه حتي پرچمداري همچون ريلمي X2 پرو نيز از آن بي بهره است.

 

ريلمي باد اير از درايورهاي 12 ميليمتري Bass boost برخوردار بوده و از طريق بلوتوث 5.0 با گوشي جفت مي شود. گوشي ها پس از باز كردن درب قاب، به طور اتوماتيك به تلفن هوشمند كاربر وصل مي شوند.

كاربر مي تواند به كمك دكمه هاي لمسي تعبيه شده روي گوشي ها، پخش موزيك يا تماس ها را مديريت كرده و يا دستيار صوتي گوگل اسيستنت را فعال كند. اين گجت از طريق پورت USB-C شارژ مي شود، اما در حال حاضر اطلاعاتي از دوام باتري منتشر نشده است.

ريلمي باد اير

 

ريلمي براي كاربراني كه گوشي هاي ريلمي X2 پرو، ريلمي XT، ريلمي 5 پرو، ريلمي X و يا ريلمي X مستر اديشن را تا يك روز قبل از عرضه ريلمي باد اير خريداري كنند، تخفيفي در حدود 5 دلار را براي اين گجت لحاظ خواهد كرد.

قيمت اين هدفون هنوز به طور رسمي اعلام نشده، ولي با استناد به صفحه اين محصول در سايت فروشگاه اينترنتي هندي فليپ كارت، قيمتي در حدود 70 دلار (در هند) خواهد داشت. البته فليپ كارت مدتي بعد صفحه اين محصول را حذف كرد.

ريلمي باد اير حداقل در سه رنگ مشكي، سفيد و زرد از تاريخ 17 دسامبر (26 آذر) به بازار عرضه خواهد شد.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/12/ريلمي-باد-اير-معرفي-شد/

مرگ يا كلاهبرداري 190 ميليون دلاري؟ مالباختگان به دنبال نبش قبر جرالد كاتن

۶۹ بازديد

جرالد كاتن حدود يك سال قبل به شكل غيرمنتظره اي از دنيا رفت و حدود 190 ميليون دلار دارايي مشتريان صرافي كوادريگا را هم زير خاك برد، اما مالباختگان اين موضوع را باور ندارند.

مؤسس صرافي كانادايي كوادريگا (QuadrigaCX) در 30 سالگي سفر بي بازگشتي به هند داشت و آنجا بر اثر ابتلا به بيماري كرون (نوعي بيماري التهابي روده) جان خودش را از دست داد. كاتن تنها فردي بود كه به كيف پول رمزارز صرافي دسترسي داشت و با مرگ او، حدود 190 ميليون دلار دارايي هم از دسترس خارج شد. مؤسسه حقوقي «ميلر تامسون» در نامه اي به پليس سواره نظام سلطنتي كانادا (RCMP) از آنها خواسته تا با نبش قبر از مرگ كاتن اطمينان حاصل كنند.

 

مالباختگان صرافي كوادريگا معتقدند كاتن با طرح ريزي اين نقشه عجيب، مرگ خود را صحنه سازي كرده و پول آنها را بالا كشيده است. كاتن دسامبر سال گذشته در كانادا به خاك سپرده شد.

مشتريان كوادريگا باور نمي كنند كه فقط كاتن به رمزارهاي اين شركت دسترسي داشته و شركتي به اين بزرگي، راهكاري براي مرگ مديرعاملش نيانديشيده باشد. در درخواست مؤسسه حقوقي ميلر تامسون آمده است:

ما از طرف كاربران مالباخته از پليس سواره نظام سلطنتي كانادا مي خواهيم فرايند نبش قبر و كالبدشكافي مجددي را براي جرالد كاتن ترتيب دهند تا هويت و علت مرگ او تأييد شود. اين درخواست با توجه به شرايط بحث برانگيز مرگ آقاي كاتن و زيان قابل توجه كاربران ارائه شده است.

 

طبق درخواست مورد بحث، نبش قبر جرالد كاتن بايد تا قبل از بهار سال آينده ميلادي انجام شود وگرنه به خاطر تجزيه و متلاشي شدن جسد، احتمال تعيين هويت كاهش خواهد يافت.

مرگ جرالد كاتن از همان ابتدا بسيار عجيب بود چون بيماري كرون معمولاً كشنده نيست. با اين حال گواهي مرگ او كه توسط بيمارستاني در هند و با املاي اشتباه نام او صادر شده، اطلاعات دقيقي در مورد علت مرگ ارائه نمي كند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/14/نبش-قبر-جرالد-كاتن-صرافي-رمزارز/

حركت چارگون به سوي هوشمندسازي اتوماسيون اداري آغاز شد

۷۰ بازديد

مديران ارشد شركت «چارگون» برنامه‌هاي خود براي نهمين گردهمايي سالانه اين شركت كه هفتم دي ماه برگزار مي‌شود را تشريح كردند. يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي نشست خبري چارگون پيرامون همين موضوع اعلام شد، استفاده از هوش مصنوعي و يادگيري ماشين براي داشتن يك اتوماسيون اداري هوشمند بود؛ قابليتي كه چارگون در آينده‌اي نزديك آن را در اختيار مشتريان خود قرار مي‌دهد.

تركيب اتوماسين اداري و هوش مصنوعي

«فرزاد رحماني»، مديرعامل چارگون اعلام كرد كه اين شركت معتقد است در زمان كنوني، سيستم اتوماسيون اداري بايد به شكل هوشمند فعاليت كند. همين مسئله به معناي آن است كه سيستم اتوماسيون، در كارهاي روتين به جاي كاربر يا مدير، تصميم بگيرد و كار كند. مديرعامل چارگون در همين رابطه توضيح داد:

«سيستم اتوماسيون اداري مي‌تواند فرآيندهاي تكراري را ياد بگيرد و سپس آن‌ها را به شكل اتوماتيك و هوشمند انجام دهد. اينجا مباحث يادگيري ماشين و هوش مصنوعي مطرح است. ما امسال مجموعه‌اي از قابليت‌ها را به سيستم اتوماسيون اداري در همين راستا اضافه كرده‌ايم كه در گردهمايي آن‌ها را تشريح مي‌كنيم.»

اين مسئله از جايي مهم است كه چارگون، بيشترين كاربر اتوماسيون اداري را در ايران دارد. مديرعامل چارگون در پاسخ به سوال ديجياتو مبني بر اينكه اتوماسيون اداري هوشمند از چه زمان در اختيار مشتريان قرار مي‌گيرد، چه قابليت‌هايي دارد و تاكنون چگونه آزمايش خود را پس داده، گفت:

 

«تصور كنيد شما يك مدير هستيد كه در سيستم اتوماسيون اداري يك نامه دريافت مي‌كنيد. بايد نامه را بخوانيد، تشخيص دهيد چه كاري بايد در اين رابطه انجام شود و چه كسي مي‌تواند اين ماموريت را به بهترين شكل انجام دهد. اينجا شما به همان شخص نامه مي‌زنيد و از او مي‌خواهيد همان كار را انجام دهد. از طرفي تعداد زيادي نامه هم در سازمان‌ها رد و بدل مي‌شود كه صرفاً لازم است يك فعاليت روتين روي آن انجام شود. براي مثال بخش زيادي از نامه‌ها جهت اطلاع است يا اقدام ساده‌اي بايد انجام شود. سيستم مي‌تواند ياد بگيرد نامه‌هايي كه كليدواژه‌هاي خاصي داشته‌اند، يا از سازمان‌هاي خاص يا در مقاطع زماني خاص دريافت شده‌اند، بيشتر به چه شخص خاصي ارجاع داده شده‌اند يا چه كارهاي مشخصي از آن‌ها خواسته شده است. سيستم اينجا تلاش مي‌كند به جاي كاربر تصميم بگيرد.»

او همچنين گفت كه هوش مصنوعي با استفاده بيشتر بهينه‌تر مي‌شود و حتي خودروهاي بدون راننده نيز براي دوره‌اي طولاني، ابتدا نياز به پايش و نظارت دارند: «ما نمي‌گوييم با استفاده از اين ويژگي، كاربر مي‌تواند سيستم را رها كند. ولي واقعيت اين است كه در سازمان‌ها فعاليت روتين به شدت وجود دارد. براي مثال مدير نامه را به شخصي ارجاع مي‌دهد تا آن را مشاهده كند يا يك گزارش تهيه كند. اگر سيستم ما بتواند در همين كارهاي روتين، به جاي فرد تصميم بگيرد، ديگر نيازي نيست تا كاربر اصلي دستور لازم را بدهد. مي‌تواند بعداً روند گزارش‌ها را بررسي كند.»

رحماني اعلام كرد كه در گردهمايي ۷ دي ماه، بخشي از اين قابليت‌ها رونمايي خواهند شد: «تا پيش از پايان امسال، همين قابليت‌ها در اختيار كاربران ما قرار مي‌گيرد. هرچند بلافاصله پس از گردهمايي، بخشي از مشتريان اين آپديت را دريافت مي‌كنند.»

هدف چارگون افزايش بهره‌ وري است

 

مديرعامل چارگون همچنين اعلام كرد كه امروز هدف اصلي اين شركت، داشتن بيشترين نقش در افزايش بهره‌وري در جامعه ايران است: «وارد هر سازماني كه مي‌شويم با راهكارهايي كه به آن‌ها مي‌دهيم به بهره وري‌شان كمك مي‌كنيم. وقتي وارد مي‌شويم و سيستم اتوماسيون اداري مي‌دهيم، حجم انبوهي از كاغذ در سازمان‌ها كاهش پيدا مي‌كند.»

او اعلام كرد كه در ۲۱ سال اخير، چارگون جهش قابل قبولي داشته و امروز، ۱.۵ ميليون كاربر، هر روز صبح كار خودشان را با «ديدگاه» شروع مي‌كنند؛ از حوزه‌هاي منابع انساني و مالي گرفته تا فرآيندهاي مختلف سازماني. به گفته او، اكنون ۱۵۰۰ سازمان، وزارت‌خانه، شركت‌هاي بخش خصوصي، شركت‌هاي نام آشنا، بانك‌ها و دانشگاه‌ها از پلتفرم ديدگاه استفاده مي‌كنند. رحماني همچنين اعلام كرد كه تيم چارگون اكنون به ۳۵۰ نفر رسيده است.

پلتفرم ديدگاه، اكنون ۴۴ ماژول مختلف نرم‌افزاري دارد كه هر كدام، در حوزه خاصي به بهره‌وري سازمان‌ها كمك مي‌كنند. رحماني مي‌گويد: «چارگون فقط يك محصول به نام ديدگاه دارد، اما اين محصول بسيار گسترده است و از ۴۴ ماژول نرم‌افزاري بهره مي‌برد. اين مجموعه محصولات در ۵ دسته كاري، به سازمان‌ها و شركت‌ها كمك مي‌كنند: اتوماسيون اداري، منابع انساني، مالي، لجستيك و فرآيند‌ها

انتقال مركز مديريت به «زاگرس»

مديرعامل چارگون اعلام كرد كه در يك سال اخير، صدها قابليت مختلف به زيرساخت‌ها اضافه شده است. او گفت كه حالا نرم افزار مركز مديريت (كنسول مديريتي ديدگاه) روي فريم ورك جديد يعني «زاگرس» قرار گرفته و در گردهمايي ۷ دي ماه، از آن رونمايي به عمل خواهد آمد.

او خبر داد كه از يك ماه پيش، بخشي از مشتريان از اين ويژگي استفاده كرده‌اند تا چارگون بتواند بازخوردهاي آن‌ها را دريافت كند.

رحماني همچنين گفت در گردهمايي‌هاي چارگون، چيزي معرفي مي‌شود كه نهايي شده باشد و اين شركت نمي‌خواهد صرفاً از برنامه‌هاي آينده‌اش بگويد.

ديدگاه همراه

 

مديرعامل چارگون اعلام كرد كه ديدگاه همراه، پلتفرمي است كه چند اپليكيشن روي آن قرار دارند. به گفته او همين مسئله باعث شده تا مديران سازمان‌ها بتوانند به سادگي در هر جايي با موبايل، به كارهاي خود رسيدگي كنند. رحماني در همين رابطه مي‌گويد:

«اپليكيشني كه در سال ۹۲ معرفي كرديم، امروز به يك پلتفرم تبديل شده است. ما سازماني را به عنوان مشتري داشته‌ايم كه حدود ۲۵ درصد فعاليت‌هاي مديرانش فقط از طريق اپليكيشن همراه اتفاق مي‌افتد. اين يك آمار شاخص است. تا قبل از آن مدير بايد پشت كنسول مربوط خودش مي‌نشست، اما ديگر زمان و مكان مطرح نيست. شايد اين موضوع براي كساني كه از اپليكيشن‌هاي شخصي استفاده مي‌كنند، ملموس باشد، اما اينطور انجام كار سازمان در همه زمان‌ها ممكن است.»

راهكار منابع انساني

 

رحماني خبر مي‌دهد كه راهكار منابع انساني چارگون اكنون بهترين تجربه را در اين حوزه، به ويژه در سازمان‌هاي بزرگ، ارائه مي‌دهد. او مي‌گويد سامانه‌اي كه براي يك شركت با ۵ هزار نفر كار مي‌كند، نمي‌تواند براي همان شركت پس از رشد و رسيدن به ۵۰ هزار كاربر، كار كند:

«شايد در ظاهر اتفاق خاصي رخ ندهد اما در بك اند، همه‌چيز تغيير كرده. مسائل مربوط به مديريت اطلاعات در آن حجم، يك مهندسي ويژه را مي‌طلبد. ديدگاه و بخش منابع انساني، امروز در سازمان‌هايي با ۱۰۰ هزار نفر نيز فعال است. پيش از اين چنين سازمان‌هايي براي نگه‌داري از چنين اطلاعاتي نياز به پرداخت هزينه‌هاي بسيار بالا بودند اما امروز اين سازمان‌ها، با راهكار منابع انساني ديدگاه مديريت مي‌شوند.»

او مي‌گويد از لحظه‌اي كه نياز به جذب نيرو احساس مي‌شود تا زماني كه مصاحبه و جذب انجام شود، در نرم‌افزار «مديريت جذب» وجود دارد كه امسال در گردهمايي معرفي خواهد شد.

 

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/14/چارگون-هوشمندسازي-اتوماسيون-اداري/

ورود كمپاني پورشه به قلمرو جنگ ستارگان با طراحي استارفايتر

۸۶ بازديد

كمپاني پورشه معمولا خود را درگير طراحي ماشين‌هاي زميني مي‌كند. كمتر پيش آمده كه ببينيم اين كمپاني در طراحي و ساخت هواپيما، دخالتي داشته باشد. فرضا اگر بپرسيد كه پورشه اخيرا فضاپيمايي طراحي كرده كه شباهت زيادي به استارفايترهاي سري استاروارز دارد، امكان ندارد كسي حرفتان را باور كند. اما اين دقيقا همين كاري است كه پورشه انجام داده و نتيجه آن فضاپيماي «Tri-Wing S-91x Pegasus» شده است.

پورشه با كمپاني لوكاس آرتز همكاري كرده است تا طرحي مفهومي از اين فضاپيما را توليد كند. البته دلتان را زياد خوش نكنيد. فضاپيماي ساخته شده ابعاد اصلي و واقعي ندارد و تنها يك مدل ۱.۵ متري با جزئيات فوق‌العاده بالاست كه كمپاني پورشه و لوكاس آرتز، آن را در روز پخش فيلم «Rise of the Skywalker» به نمايش در خواهند آورد.

حتي قرار نيست كه از اين فضاپيما در فيلم اصلي نيز استفاده شود. به نظر مي‌رسد كه هدف لوكاس آرتز از همكاري با پورشه در طراحي Tri-Wing S-91x Pegasus، بيشتر تبليغاتي بوده است. همچنين در طراحي اين فضاپيما، از زبان طراحي كمپاني پورشه استفاده شده كه خودرو‌هاي سوپر اسپرت ۹۱۱ و تايكان مي‌بينيم. از اين پورشه اصالت در طراحي را نيز به اين فضاپيما آورده است.

كمپاني پورشه

 

لوكاس آرتز هم دخالت‌هايي جزئي، ولي به جا در طراحي اين فضاپيما داشته است. براي مثال مي‌توان جايگاه استرومك‌هاي مخصوص استاروارز را در Tri-Wing S-91x Pegasus ديد. در نتيجه مي توان اين گونه برداشت كرد كه اين فضاپيما انگار از دل دنياي استاروارز بيرون آمده است. اما اگر تصور مي‌كنيد كه پورشه تنها به طراحي بيروني بسنده كرده، سخت در اشتباهيد.

كابين ۳ سرنشين اين فضاپيما بسيار جادار بوده و شاهد انتخاب مواد مرغوب و جزئيات بالا با مواد كيفيتي هستيم. همچنين از لحاظ زيبايي طراحي كابين اين فضاپيما، بايد بگوييم كه نسبت به طراحي داخلي كسالت آور X-Wing يا طراحي كابين خشن فضاپيماي جنگي TIE fighter، بسيار بهتر است.

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/14/ورود-كمپاني-پورشه-به-قلمرو-جنگ-ستارگان/