یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

آرشیو دی ماه 1398

تكنولوژي روز

بازاريابي چريكي يا پارتيزاني چيست؟

۶۲ بازديد

به گمان كردن زياد در سال هاي پسين مفاهيم جديدي در گستره بازاريابي از قبيل بازاريابي چريكي به گوشتان خورده است. اين تكنيك از علم بازاريابي اخيرا در ايران هم رشد كرده و پيروان زيادي پيدا كرده است.
ابتدا بايد اشاره كرد كه اين مفهوم بدست جي كنراد لوينسون مطرح شد. ايشان در سنه 1984 كتابي با اسم بازاريابي پارتيزاني را منتشر كرد كه در آن در خلال معرفي اين تكنيك، بر اين موضوع تمركز كرد كه يك كمپاني حقير چگونه مي‌تواند با بودجه كم، با شركت‌هاي بزرگ‌تر چشم وهمچشمي كند.
در واقع مي تاب گفت كه بازاريابي هنر تغيير دادن عقايد مردم و يا حفاظت از عقايد آنها است. البته به شرط اين كه آنها گرايش به همكاري با شما را داشته باشند. شما بايد براي موفقيت در بازاريابي چريكي، كاري كنيد كه ملت نوع و سبك فرآورده مصرفي خويش را تغيير دهند و يا نوعي از محصولات و خدمات جديد را بپذيرند كه پيشتر هستي نداشته است. البته كه چنين تغييري در يك لحظه يا يك ماه و يك سنه ميسر نمي شود و صحيح به همين خاطر است كه بازاريابي را يك فرآيند مي نامند نه يك رويدادي كه در لحظه اتفاق مي افتد.
گاهي رخداد مي افتد كه فرايند بازاريابي شما از چندين اتفاق برپايي مي شود و يك بازارياب چريكي به روشني مي داند كه بازاريابي او از مراحل نخست و ميانه تشكيل شده است اما نمي تواند پاياني براي آن متصور شود. در واقع در دنياي تجارت امروز، شيوه بازاريابي چريكي بسيار پركاربرد بوده و سرشار از خلاقيت و نواوري مي باشد.
بازاريابي چريكي بخش زيادي از برنامه ها و استراتژي ها را براي توسعه و حفظ يك كسب و كار به كار مي گيرد. بازاريابي چريكي اهداف متعددي را دنبال مي كند. اين تكنيك به شما راهكارهاي جديد براي امتناع از بروز تكرار و دنباله روي بي منظور ارائه مي دهد كه راهبند از دلزدگي بيننده و افزايش بي نتيجه خرج ها مي شود.
به بيان ساير در اين شيوه، تكاپو هاي تبليغاتي برمبناي كاهش هزينه ها و در همان سان افزايش جاذبه، ماندگاري و تاثيرگذاري پيام هاي تبليغاتي در ذهن خريداران و مصرف كنندگان شكل گرفته است.
مهمترين مزيت بازاريابي چريكيبازاريابي چريكي در نظريه هاي مديريت بازاريابي، به عنوان بازاريابي بدون خرج نيز شناخته مي شود. به راستي بازاريابي چريكي شيوه اي از برنامه هاي بازاريابي است كه در آن سعي بر استفاده از ترويج كننده هايي بر پايه ابتكار و خلاقيت و برخلاف شرايط روتين سپريدن شود كه داراي بيشينه بازدهي ممكن باشد.
بازاريابي پارتيزاني يا چريكي يك شيوه نامنظم و نامتعارف در اتمام فعاليت هاي تبليغاتي بر پايه يك بودجه بسيار ناچيز است. 

بازاريابي چريكي يا پارتيزاني

چنين تبليغاتي گاه به روش اي اجرا مي شود كه مخاطب حتي از وجود آنها بي اطلاع است و شايد بتوان گفت اين گونه بازاريابي يكتا از گونه ها بازاريابي هاي غير سر راست يا بازاريابي مبتني بر هياهو است.
اين روش نوعي بازاريابي نا به سامان براي كسب حداكثر نتايج با استفاده از دست كم منابع است. نوآوري و نوآوري، شكستن قوانين وجستجوي راهكارهاي ناب براي روشهاي بازاريابي، جزء لاينفك بازاريابي چريكي است.
بازاريابي سنتي همواره پر خرج بوده و اين هزينه به اندازه اي بالا مي باشد كه متعلق به به عنوان معايب اين روش ياد مي شود. تا آنجا كه اغلب مديران كمپاني هاي كوچك علي رغم علاقه به بهره گيري از آن، امكان تقبل هزينه هاي آن را ندارند. بازاريابي چريكي پذيرش مناسبي به اين نياز كمپاني هاي كوچكي مي باشد كه بودجه كلاني براي برنامه هاي بازاريابي خود ندارند. به همين خاطر مديران در بازاريابي چريكي هفتاد درصد بودجه هاي خويش را صرف تبليغات و سي درصد را نيز صرف ساير ابزارهاي بازاريابي مي نمايند.

ايجاد تصاوير جديد در فتوشاپ

۶۵ بازديد

فراميني مثل چرخش، قرينه‌سازي و آينه‌اي‌كردن ازكاربردي‌ترين فرامين استفاده شده در فتوشاپ است؛ اما استفاده از اين فرامين براي توليد تصاوير جديد بسيار جالب توجه است. در اين شماره در نظر داريم به اتفاق هم در يك پروژه عملي ايجاد يك تصوير خلاقانه را با استفاده از يك تصوير ديگر فرابگيريم.

براي اين هدف مي‌توانيم از هر نوع تصويري استفاده كنيم؛ امـــا براي بهدست آوردن بهترين نتيجه بهتر است تصاويري را كه المان‌هاي كوتاه كنار دارد، مورد استفاده قرار دهيم. در تصوير انتخاب شده ما، شاخه‌هاي درخت كمك فراواني در ايجاد تصوير نهايي خواهدكرد.

براي شروع ابتدا بخش‌هاي اضافي تصوير را به كمك ابزار Crop حذف مي‌كنيم، براي اين منظور ابتدا ابزار Crop را از نوار ابزار انتخاب كرده يا دكمه C را از صفحه كليد فشار مي‌دهيم، سپس با درگ ماوس كادر مورد نظر خود را براي حذف بخش‌هاي اضافي تصوير ترسيم مي‌كنيم. در اين تصوير از گوشه سمت چپ و بالا عمل درگ ماوس را شروع كرده و تا قسمت انتهايي تنه درخت، آن را ادامه مي‌دهيم تا كل درخت و بخش‌هاي كوچكي از خاك نيز در تصوير ديده شود. پس از ترسيم كادر با زدن دكمه Enter از صفحه كليد كادر را تائيد كرده و بخش‌هاي اضافي تصوير را حذف مي‌كنيم.

ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد تصاوير جديد در فتوشاپ

در ادامه مي‌خواهيم يك كپي از تصوير برش خورده را ايجاد كنيم. براي اين منظور از منوي Layer گزينه New سپس Layer Via Copy را انتخاب مي‌كنيم. البته مي‌توانيم با فشار همزمان Ctrl+J از صفحه كليد نيز يك كپي از تصوير خود ايجاد كنيم. با اين كار تغيير خاصي در تصوير به وجود نخواهد آمد؛ اما با مراجعه به پانل لايه‌ها كه در صورت نبود آن، با دكمه F7 قابل فراخواني است، خواهيم ديد كه علاوه بر لايه اصلي يك كپي از آن نيز در اين پانل مشاهده مي‌شود.

حال مي‌خواهيم فضاي مفيد پروژه را در جهت عرض افزايش داده و دو لايه موجود را كنار هم قرار دهيم. با مراجعه به منوي Image گزينه Canvas size را انتخاب مي‌كنيم تا پنجره مربوط به آن ظاهر شود. در اين پنجره به كمك جدول پايين پنجره به منظور رشد و بزرگنمايي تصوير و به كمك قسمت بالايي آن مقادير تغيير اندازه در جهت عرض يا ارتفاع را تعيين خواهيم كرد. در اين تصوير مي‌خواهيم فضاي مفيد در جهت عرض تصوير و به اندازه خود تصوير رشد كند؛ پس ابتدا با انتخاب واحد درصد (percent) و برداشتن تيك قسمت Relative مقدار 200 را براي عرض و مقدار 100 را براي طول تعيين مي‌كنيم. حالت رشد را نيز مطابق شكل به سمت راست تعيين مي‌كنيم. با تائيد پنجره خواهيم ديد در سمت راست تصوير به اندازه خود تصوير فضاي خالي ايجاد شده است.

ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد تصاوير جديد در فتوشاپ

حال با انتخاب ابزار Move يا فشار دكمه Ctrl از صفحه كليد لايه كپي را به سمت راست منتقل مي‌كنيم و در منتهي‌اليه تصوير اوليه قرار مي‌دهيم. براي اين كه عمل انتقال در مسير مستقيم انجام گيرد مي‌توانيم همزمان با جابه‌جايي، دكمه Shift از صفحه كليد را فشار دهيم. حال دو تصوير كنار هم قرار گرفته است، براي حفظ يكپارچگي تصوير در محل اتمام اولي و شروع دومي، تصوير دوم را در جهت افق قرينه مي‌كنيم تا نقاط مشترك دقيقا كنار هم قرار گيرند. به اين منظور با انتخاب تصوير كپي در پانل لايه‌ها، از منوي Edit‌گزينه Transform سپس گزينه Flip Horizontal را انتخاب مي‌كنيم تا عمل قرينه‌سازي افق انجام گيرد. در صورت صحيح انجام دادن مراحل بايد تصويري مشابه تصوير زير به وجود آمده باشد.

حال براي ادامه كار دو لايه موجود را با هم ادغام و به يك لايه تبديل مي‌كنيم. براي اين كار از منوي Layer گزينه Merge Down را انتخاب مي‌كنيم يا كليدهاي Ctrl+E را از صفحه كليد فشار مي‌دهيم تا دو لايه با هم ادغام شود. البته در ظاهر هيچ اتفاق خاصي نيفتاده و فقط با دقت به پانل لايه‌ها خواهيم ديد دو لايه تبديل به يك لايه شده است. حال مراحل انجام گرفته را يك بار ديگر تكرار و اين بار در جهت عمودي آن را كپي و قرينه مي‌كنيم.

ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد تصاوير جديد در فتوشاپ

پس با فشار دكمه‌هاي Ctrl+J از لايه موجود يك كپي تهيه مي‌كنيم، سپس فرمان Canvas Size را از مسير Image/Canvas size دوباره اجرا و اين بار در جهت ارتفاع تصوير آن را دو برابر مي‌كنيم. بنابراين مقدار height را برابر 200 درصد و مقدار width را صد‌درصد تنظيم مي‌كنيم. بايد دقت كنيم حتما واحد اندازه‌گيري بر مبناي درصد (Percent) بوده و قسمت Relative بدون تيك باشد. حال حالت گسترش تصوير را مطابق شكل در جهت پايين انتخاب و پنجره Canvas Size را تائيد مي‌كنيم تا بسته شود. در اين مرحله خواهيم ديد در قسمت پايين تصوير يك فضاي خالي به ابعاد تصوير ايجاد شد. سپس با انتخاب ابزار جابه‌جايي يا فشار دكمه Ctrl لايه كپي‌شده از لايه اصلي را به سمت پايين جابه‌جا مي‌كنيم. اينجا نيز براي حركت در مسير مستقيم مي‌توانيم هنگام جابه‌جايي دكمه Shift را از صفحه كليد فشار دهيم. در اين مرحله لايه كپي شده را در جهت محور Y قرينه خواهيم كرد؛ پس از منوي Edit گزينه Transform سپس Flip Vertical را انتخاب مي‌كنيم تا اين عمل انجام گيرد. در اين مرحله دوباره از تصوير ايجاد شده يك كپي تهيه مي‌كنيم و اين بار آن را به اندازه 90 درجه دوران مي‌دهيم. پس همزمان با فشار دكمه Alt از صفحه كليد گزينه Merge Visible را از منوي Layer انتخاب مي‌كنيم تا ادغام صفحه‌هاي موجود در يك لايه جديد انجام گيرد. براي اين كار مي‌توانيم دكمه‌هاي Alt+Ctrl+Shift+E را نيز همزمان فشار دهيم. براي دوران لايه 3 از منوي Edit گزينه Rotate 90CW را انتخاب مي‌كنيم.

ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد تصاوير جديد در فتوشاپ

پس از چرخش تصوير براي ايجاد حالت قرينگي تصوير بخش‌هاي اضافي بالايي و پاييني آن را حذف مي‌كنيم. براي حذف اين بخش‌ها همزمان با فشار دكمه Ctrl روي تصويرك لايه سوم در پانل لايه‌ها كليك مي‌كنيم تا انتخاب شود. سپس از منوي Image گزينه Crop را انتخاب مي‌كنيم تا عمل دوربري در حول انتخاب انجام گرفته اعمال شود. با تغيير حالت تركيب لايه فوقاني با لايه‌هاي زيرين مي‌توانيم به تصاوير جالبي دست يابيم. در اين تصوير در حالت Darken به بهترين نتيجه مي‌رسيم؛ بنابراين در پانل لايه‌ها در قسمت حالت تركيبي لايه به جاي گزينه Normal گزينه Darken را انتخاب مي‌كنيم.

ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد تصاوير جديد در فتوشاپ

بعد از خارج كردن قسمت انتخاب شده از حالت انتخاب با زدن Ctrl+D دوباره كليه لايه‌هاي موجود را در يك لايه جديد ادغام مي‌كنيم. سپس همزمان دكمه‌هاي Alt+Ctrl+Shift+E را از صفحه كليد فشار مي‌دهيم. تا لايه 4 در بالاي همه لايه‌ها از تركيب لايه‌هاي زيرين به‌وجود آيد. اين لايه را به كمك فرمان Rotate در از مسير EditTransform و تنظيم مقدار 45 درجه در نوار تنظيمات آن، آن را 45 درجه دوران داده و حالت تركيبي آن را به Lighten تغيير مي‌دهيم تا به تصوير نهايي دست پيدا كنيم.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/create-image1-photoshop.html

نحوه ايجاد و استفاده از CLIPPING ماسك در فتوشاپ

۷۰ بازديد

مبحث ماسك لايه‌ها در فتوشاپ يكي از مباحث جذاب و بسيار كاربردي در زمينه طراحي حرفه‌اي است و فردي كه با ابزارهاي فتوشاپ آشنايي كامل يافته، بتدريج نياز به استفاده از اين فرامين را احساس مي‌كند و متوجه خواهد شد طراحي حرفه‌اي بدون استفاده از ماسك‌ها بسيار سخت و دشوار است. ماسك‌ها را در فتوشاپ مي‌توان در سه گروه ماسك سريع، ماسك لايه و Clipping ماسك بررسي كرد. از مزاياي استفاده از ماسك‌ها در فتوشاپ مي‌توان به سرعت در انجام امور، به دست آوردن اشكال دلخواه از تصوير مورد نظر بدون تخريب آن و ويرايش و تغيير تصوير در هر زمان دلخواه اشاره كرد. در اين شماره قصد داريم درباره Clipping ماسك صحبت كنيم و با يك پروژه عملي، عملكرد آن را روي تصاوير نشان دهيم.

حتما تا به حال تصاويري را ديده‌ايد كه داخل يك شكل خاص يا متن ديده مي‌شود و شايد به اين نكته فكر كرده‌ايد چگونه اين عمل انجام مي‌گيرد؟ آيا عكس در اين نواحي برش داده مي‌شود يا ترفند ديگري باعث به وجود آمدن اين نوع تصاوير مي‌گردد؟

اينجاست كه بايد سراغ Clipping ماسك و استفاده از آن در ايجاد اين نوع تصاوير باشيم. در اين فرمان در واقع ما با پنجره‌اي به شكل لايه ماسك خود به تصوير نگاه مي‌كنيم. اين پنجره به هر شكلي باشد تصوير ما نيز به همان شكل ديده مي‌شود. چنانچه اين پنجره به شكل يك متن باشد، تصوير نيز از داخل آن به شكل همان متن ديده مي‌شود و اگر به اشكال ديگر باشد، تصوير نيز حالت همان اشكال را به خود خواهد گرفت.

ماسك در فتوشاپ, ماسك لايه‌ها

براي ايجاد Clipping ماسك بايد دو لايه در اختيار داشته باشيم؛ يكي تصوير اصلي و ديگري لايه‌اي كه به عنوان ماسك استفاده شده و تصوير اصلي از داخل آن ديده مي‌شود. ترتيب قرارگيري اين لايه‌ها نيز مهم بوده و هميشه لايه ماسك در پانل لايه‌ها در زير لايه تصوير اصلي قرار مي‌گيرد.

در طراحي‌هاي حرفه‌اي مانند پوستر و بنر استفاده از Clipping ماسك بسيار ضروري بوده و كار طراح را بسيار راحت مي‌كند. براي شروع كار ابتدا يك تصوير در محيط فتوشاپ باز مي‌كنيم. قصد داريم در اين تصوير كه شكل يك قاب عكس است، تصوير دلخواه خود را نمايش دهيم.

براي اين كار به صورت زير عمل مي‌كنيم:

ماسك در فتوشاپ, ماسك لايه‌ها


1. ابتدا محدوده مورد نظر از تصوير خود را با يكي از ابزارهاي انتخاب گزينش مي‌كنيم. در اين تصوير با توجه به شكل محدوده مي‌توانيم از ابزار چوب جادو (به علت يكدست بودن رنگ محدوده مورد نظر) يا ابزار كمان چند ضلعي (به علت شكل خاص محدوده) استفاده كنيم.

2. با كليك روي آيكون ايجاد لايه جديد در پانل لايه‌ها يا فشار همزمان دكمه‌هاي Alt+Shift+Ctrl+N يك لايه جديد خالي روي لايه تصوير مورد نظر خود ايجاد مي‌كنيم.

3. حال با زدن دكمه‌هاي Alt+Delete يا Ctrl+Delete از صفحه كليد محدوده انتخاب شده را روي يك لايه جديد با رنگ زمينه يا پس زمينه پر مي‌كنيم. (رنگ اعمال شده هيچ تاثيري در نحوه عملكرد ماسك مورد نظر نخواهد داشت)

4. با زدن دكمه‌هاي Ctrl+D از صفحه كليد يا با انتخاب فرمان Deselect از منوي Select محدوده انتخاب شده را از حالت انتخاب خارج مي‌كنيم.

5. در اين مرحله تصوير دلخواه خود را با استفاده از فرمان Place در منوي File روي پروژه خود منتقل مي‌كنيم.
همان‌گونه كه قبلا گفته شد بايد لايه ماسك در زير لايه تصوير اصلي قرار گيرد؛ به همين علت با درگ لايه ماسك به سمت پايين، لايه تصوير اصلي آن را در زير لايه تصوير قرار مي‌دهيم. در اين مرحله ترتيب قرارگيري لايه‌ها از بالا به پايين به ترتيب تصوير مورد نظر، ماسك ايجاد شده و لايه پس‌زمينه خواهد بود.

ماسك در فتوشاپ, ماسك لايه‌ها

6 . پس از انتقال لايه ماسك زير لايه تصوير اصلي در پانل لايه‌ها كافي است كرسر ماوس را به محل مرز بين دو لايه برده و با فشار دكمه Alt از صفحه كليد و عوض شدن شكل كرسر ماوس به يك فلش رو به پايين، روي مرز مشترك دو لايه كليك كنيم.

7. در صورتي كه عمليات را بدرستي انجام داده باشيد بايد روي لايه تصوير مورد نظر در پانل لايه‌ها علامت فلشي به سمت پايين ظاهر و بخش‌هاي اضافي لايه تصوير ناپديد شود.

8. حال كافي است با انتخاب ابزار جابه‌جايي و فعال‌كردن لايه تصوير مورد نظر با جابه‌جايي آن، آن را در محل مناسب از ماسك ايجاد شده قرار دهيم. حتي مي‌توان در اين مرحله با فراخواني فرمان Ctrl+T تغيير ابعاد دلخواهي را روي تصوير خود انجام دهيم.

ماسك در فتوشاپ, ماسك لايه‌ها

در صورتي كه بخواهيم تصوير مورد نظر داخل يك نوشته نمايش داده شود كافي است پس از اجراي يك پروژه جديد (FileNew) نوشته دلخواه خود را با يك فونت تو پر نوشته و باز كردن تصوير مورد نظر در داخل پروژه جاري به كمك فرمان (FilePlace) آن را روي لايه متن قرار داده سپس با انتقال ماوس بين لايه متن و لايه تصوير و فشار دكمه Alt از صفحه كليد لايه متن را ماسك لايه تصوير كنيم. دقت كنيد براي اعمال حالت Clipping ماسك، به‌جاي كليك بين مرز دو لايه مي‌توانيم با انتخاب لايه بالايي، آن را از مسير LayerCreate Clapping Mask فراخواني كرده يا دكمه‌هاي Alt+Ctrl+G را از صفحه كليد فشار دهيم. براي انصراف از اعمال Clipping ماسك نيز مي‌توانيم پس از انتخاب لايه بالايي، از مسير گفته شده گزينه Release Clapping Mask را انتخاب كرده يا دوباره دكمه‌هاي Alt+Ctrl+G را از صفحه كليد فشار دهيم.

توجه كنيد در صورتي كه تصوير اصلي لايه Background باشد به صورت پيش‌فرض يك علامت قفل در كنار نام آن در پانل لايه‌ها ديده خواهد شد و اجازه انتقال لايه ماسك را به زير آن را نخواهد داد؛ بنابراين بايد ابتدا با دوبار كليك روي آن و تائيد پنجره باز شده آن لايه را از حالت Background خارج كرده و سپس محل لايه ماسك را به زير آن انتقال مي‌دهيم.
منبع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/create-clipping1-photoshop.html

آموزش برخورد با مشتري يا چگونه با مشتري صحبت كنيم؟

۶۱ بازديد


برقراري يك بستگي خوب با ديگران هنر است و استفاده از آن براي پيشبرد اهداف، يك علم! شيوه تصادف با مشتري، تأثير بسيار زيادي روي برند شما دارد. هيچ‌چيز مثل يك مكالمه‌ي دلنشين نمي‌تواند رضايت مشتريان را در طولاني مدت حفظ كند.
زماني كه شما با ملاحظه و استفاده از طريق خاصي اطلاعات را به مشتري منتقل مي‌كنيد (يا از آن‌ها فيدبك مي‌گيريد!)، بازدهي زياد بهتري را در كسب‌و‌كار خود نگريستن خواهيد كرد. مطمئن باشيد اين بازدهي به مراتب بهتر از كوپن‌هاي تخفيف و لوگوي جديد وب‌سايت‌تان خواهد بود. همانطور كه پيش‌تر اشاره كرديم ارائه خدمات خوب به مشتريان، احد از عوامل اصلي موفقيت شما هستند و روش تصادف با مشتري نيز يكتا از فاكتورهاي ارائه خدمات خوب به مشتري است.
با اين اوصاف، سوال اصلي اينجاست كه برقراري يك وابستگي خوب در سررسيد صحبت با مشتريان به چه معناست؟ براي آنكه بدانيم چگونه با مشتري گفتگو نماييم بايد چه استراتژي را در قبل بگيريم؟
اولين اصل در ارائه خدمات به مشتريان اين است كه با انسان‌ها، مشابه يك انسان تصادف كنيد. در حقيقت، معني اين اصل، همان جمله‌ي معروفي است كه مي‌گويد: "با سايرين همانطور برخورد كن كه برادر داري با تو برخورد شود!". اگر اين ريشه-بن-بيخ را در ذهن خويش و كاركنان مجموعه‌تان جا بياندازيد، مطمئن باشيد كه به نتايج بسيار خوبي دست مي‌يابيد.
ما در اين مقاله منظور داريم در باره نحوه‌ تصادف با مشتري‌ و چگونگي گفتگو با آن‌ها گفتگو كنيم. در اين نوشتار خواهيد آموخت كه چگونه مي‌توان با يك مكالمه‌ي مفيد، بهترين نتيجه را در كسب‌و‌كار گرفت. همچنين، به شما مي‌گوييم كه چگونه بايد به سوالات آن‌ها پاسخ ديتا و مشكلاتشان را برطرف كنيد.
نكات اين مقاله در 3 بخش براي شما تنظيم شده است كه هر دسته شامل نكات مهمي در ارتباط با نحوه صحبت با مشتري هستند. اين 3 تقسيم عبارتند از:
حفظ لحن مكالمه در موعد گفتگو كردن: يك لحن ويژه براي صحبت كردن با مشتريان خويش در عقيده بگيريد و كوشش كنيد به كاركنان خويش بياموزيد دائم از اين لحن براي تمام مكالمات خويش بهره‌گيري كنند.مديريت مكالمات سخت و دشوار: برخي مواقع اوقات ممكن است بخواهيد خبر بدي را به مشتريان خود انتقال دهيد. در اين هنگام بايد بدانيد با چه روش‌هايي مي‌توانيد مشتريان را خوشحال و خوشنود نگه داريد.خشنود كردن مشتريان: نكات ريز و اضافي كه شايد در نگاه اول چندان مهم به عقيده نرسند، ولي به شدت در دلشاد كردن مشتريان تاثير دارند.اگر به پرماسيدن اين نكات علاقه داريد، رهنمود مي‌كنم حد اين نوشتار را مطالعه كنيد.
حفظ لحن مكالمه در موعد گفتگو كردنبخش اول
حفظ لحن مكالمه در سررسيد گفتگو كردنيك موسيقي را در عقيده بگيريد، اگر خواننده نتواند در طول ضبط آهنگ لحن خويش را حفظ كند، نتيجه پيشه آهنگي بد خواهد شد كه هيچ آدم به آن گوش نخواهد داد! براي مثال۲  عبارت "امري باشه؟" و "كمك ديگري از دست من ساخته ‌است؟"هر دو، يك سوال هستند و معني يكساني مي‌دهند، ولي لحن بيان متفاوتي دارند. در نتيجه، تأثير متفاوتي روي مشتري مي‌گذارند.

آداب رفتار با مشتري و جملات بازاريابي و فروش


همانطور كه براي تيم حمايت خويش لحن خاصي را براي تصادف با مشتري تعريف مي‌كنيد، بهتر است معيارهايي را هم براي مكالمات‌شان با اشخاص در نظر بگيريد. اين پيشه باعث مي‌شود كاركنان تيم پشتيباني‌تان نه فقط به لحن مورد نظرتان دست پيدا كنند، بلكه مشتريان شما نيز تصور نمي‌كنند كه از روي يك متنِ آماده به آن‌ها پذيرش داده مي‌شود.
۱- لحن مكالمه را يك طيف در عقيده بگيريدهمان نمونه بالا و ۲ عبارت "امري باشه؟" و "كمك ديگري از دست من ساخته ‌است؟" را در نظر بگيريد.


استفاده از عبارت اول، مشتري را به سمت محدوده‌ي قرمز رنگ هدايت مي‌كند (كه محدوده‌اي است كه نشان‌دهندۀ بدخلقي طرف تبادل نظر است). عبارت دوم، مشتري را وارد منطقه‌ي سبز رنگ مي‌كند. استفاده از اين نوع عبارات هم دوستانه است و هم حرفه‌اي به عقيده مي‌رسد. بنابراين، شيوه تصادف با مشتري را طوري برگزيدن كنيد كه در طيف سبز پيمان بگيرد.
براي نمونه پيام ذيل را در عقيده بگيريد:
سلام رامين عزيز،
متاسفيم كه سفارش شما با تاخير ارسال شد. ما بسته سفارشي شما را (با هزينه‌ي خود) برايتان ارسال كرديم و انگار مي‌كنيم كه سفارش شما تا 1 ساعت ساير به دست شما خواهد رسيد. از پيك خويش خواستيم كه براي تحويل سفارش تاييديه اخذ كند، پس يادتان باشد كه برگه سفارش را براي ما امضا كنيد. راستي، تولدت هم مبارك!
با تشكر
۲- با لحن مثبت گفتگو كنيدلحن مثبت مكالمه را به سمت جلو پيش مي‌برد و از سوءتفاهم‌هاي احتمالي جلوگيري مي‌كند. كلماتي مشابه نتوانستن، نشدن و بايد بار منفي دارند و بهتر است در سررسيد صحبت با مشتري از آن‌ها كاربرد نكنيم.
هميشه به خاطر داشته باشيد كه بر روي سخت تمركز كرده و به گذرگاه حل آن فكر كنيد؛ به جاي آنكه يك عكس‌العمل بدون فكر سپريدن دهيد.
مثال‌هاي ذيل را در نظر بگيريد:
بد: "نه ما آن چه مي‌خواهيد را نداريم."
معمولي: "متوجه هدف شما شدم و مي‌دانم كه اين خاصيت سودمند است، ولي متأسفانه در حال حاضر برنامه‌اي براي استفاده از اين ويژگي نداريم."
خوب: "بسيار ممنون هستيم كه وقت خويش را در كمر بستن ما قرار داده‌ايد و عقيده خود را با ما به اشتراك گذاشته‌ايد. در حال حاضر، امكان به كارگيري اين ويژگي هستي ندارد. اكثر ويژگي‌هايي كه ما بعدها به محصولاتمان اضافه مي‌كنيم از ايده‌هاي شما گرفته مي‌شوند. از اينكه ايده‌ي خود را با مطرح كرده‌ايد سپاسگزاريم."
مثال ديگري را عقيده بگيريد. فرض كنيد يكتا از محصولات شما پايان يافته و ۱ ماه زمان مي‌برد لغايت موجودي انبار تكميل شود. حال مي‌خواهيد اين اطلاعات را در پسنديدن مشتري قرار دهيد. به پاسخ‎‌هاي ذيل دقت كنيد:

31 حقيقت درباره گوشي‌ هاي موبايل

۶۵ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,گوشي‌ هاي موبايل
اطلاعات و حقايق متعددي درباره گوشي‌هاي موبايل از زمان عرضه آنها تاكنون وجود دارد كه عده كثيري از كاربران چيزي درباره آنها نمي‌دانند.

به گزارش ايسنا، همانطور كه مي‌دانيم، صنعت توليد گوشي‌هاي موبايل در يك دهه اخير با سرعت بسيار برق آسا و غيرقابل باوري به مرحله رشد و تكامل رسيد و شايد كمتر كسي پيش بيني مي‌كرد كه گوشي‌هاي موبايل به چنين پيشرفت و شكوفايي بالايي دست پيدا كنند به گونه‌اي كه كاربران با خريداري و استفاده از آنها ديگر نيازي به استفاده از ساير دستگاههاي ديجيتال و الكترونيك همچون دوربين، لپ‌تاپ و رايانه نداشته باشند.

 

حالا به تازگي گزارشي كه در وب سايت thefactsize آمده است، ۳۱ حقيقتي كه درباره گوشي‌هاي موبايل وجود دارد و كمتر كسي درباره تاريخچه و سابقه آنها اطلاعات دارد، ذكر شده است كه در زير به مروري بر آنها خواهيم پرداخت:

 

۱. اولين گوشي موبايلي كه ساخته شد، "سيمون" نام گرفت كه تنها از برخي از برنامه هاي بسيار ساده و كاربردي همچون تقويم، ساعت، ايميل، دفترچه يادداشت و ماشين حساب پشتيباني مي كرد.

 

۲. نخستين تماس از طريق گوشي‌هاي موبايل در آوريل ۱۹۷۳ ميلادي صورت گرفت اين در حاليست كه نخستين پيامك (SMS) در دسامبر ۱۹۹۲ ميلادي ارسال شد.

 

۳. نخستين گوشي موبايلي كه به دوربين مجهز بود، در سال ۲۰۰۰ ميلادي در ژاپن توليد و عرضه شد.

 

۴. بيشتر گوشي‌هاي موبايل كنوني از تجهيزات و قطعات بسيار هوشمندتر و پيشرفته‌تري نسبت به تجهيزات بكار رفته شده در موشك ماهواره بر آپولو ۱۱ كه براي فرود بر روي ماه تعبيه و طراحي شده بود، برخوردارند.

 

۵. پرفروش‌ترين گوشي موبايل شركت آمريكايي اپل، آيفون ۵ اس به شمار مي‌رود كه از زمان آغاز عرضه آن در سال ۲۰۱۳ ميلادي بالغ بر ۷۰ ميليون دستگاه به فروش رسانده است.

 

۶. گران‌قيمت‌ترين گوشي موبايل در جهان به استوارت هيوز تعلق دارد كه يك آيفون ۵ مشكي مزين به الماس بود و ۱۵ ميليون دلار ارزش‌گذاري شده بود.

 

۷. مردم جهان بيشتر صاحب گوشي‌هاي موبايل هستند تا مسواك‌هاي شخصي!

 

۸. هند بزرگترين و نخستين بازار در حال رشد گوشي هاي موبايل در جهان به شمار مي‌رود.

 

۹. در تمامي تبليغات گوشي هاي آيفون ساعت بر روي ۹:۴۱ ثابت شده است و علت آن نيز معرفي نخستين گوشي آيفون توسط استيو جابز در سال ۲۰۰۷ ميلادي است.

 

۱۰. نخستين گوشي موبايل تجاري سازي شده در جهان بالغ بر ۲.۵ پوند وزن داشت اين در حاليست كه وزن گوشي هاي هوشمد كنوني حداكثر ۲۵۰ گرم است. (هر يك پوند تقريبا معادل ۴۵۳ گرم است)

 

۱۱. بيشتر گوشي‌هاي موبايل ضد آب در ژاپن خريداري و استفاده مي‌شوند و اين بدان معناست كه شهروندان ژاپني تحت تاثير استفاده بهينه از زمان، بيشترين استقبال را از گوشي هاي ضدآب (Waterproof) در جهان به نام خود ثبت كرده اند و در مكان‌هايي مثل حمام هم از گوشي‌هاي خود استفاده مي‌كنند.

 

۱۲. بسياري از دانشمندان در جهان در تلاشند تا از ماده اوره موجود در ادرار به منظور شارژ گوشي‌هاي موبايل استفاده كنند.

 

۱۳. پرتاب گوشي‌هاي موبايل يكي از تفريحات موردعلاقه مردم در فنلاند به شمار مي رود.

 

۱۴. در سال ۲۰۱۵ ميلادي اپل اعلام كرد كه از بازيافت گوشي‌هاي آيفون قديمي موفق شده است حدود يك تن طلا به ارزش تقريبي ۴۰ ميليون دلار را به دست بياورد و دوباره در آيفون‌هاي جديد از آن استفاده كند.

 

۱۵. در تحقيقات و بررسي هاي انجام شده، آلودگي گوشي‌هاي موبايل ۱۸ برابر بيشتر از توالت است.

 

۱۶. بيشترين تعداد دفعات چك كردن صفحه نمايش گوشي هاي موبايل مربوط به چك كردن ساعت مي‌شود.

 

۱۷. متوسط تعداد دفعات باز و بسته كردن قفل گوشي‌هاي هوشمند در جهان، ۱۱۰ بار در طول شبانه روز است.

 

۱۸. بالغ بر ۸۰ درصد از گوشي‌هاي هوشمند كنوني موجود در بازار مبتني بر سيستم عامل اندرويد هستند.

 

۱۹. ترس از همراه نداشتن گوشي موبايل "نوموفوبيا" (Nomophobia) ناميده مي‌شود.

 

۲۰. نخستين گوشي موبايل مجهز به ردياب ماهواره اي (GPS) در سال ۱۹۹۹ ميلادي به بازار عرضه شد.

 

۲۱. تحقيقات نشان مي دهد برخي از مردم در جهان از سندروم رواني "اضطراب زنگ" (ringxiety) رنج مي‌برند. اين سندروم بدان معناست كه كاربران تصور مي‌كنند كه گوشي آنها در حال زنگ خوردن است در حالي كه اين چنين نيست.

 

۲۲. بالغ بر يك ميليارد دستگاه گوشي موبايل در چين ثبت شده و در حال استفاده توسط كاربران چيني است.

 

۲۳. ۳۳ درصد از كاربران، گوشي‌هاي موبايل خود را گم كرده و يا آنها را مي شكنند.

 

۲۴. در سال ۲۰۱۳ ميلادي اعلام شد كه۲۱ درصد از تصادفات رانندگي در آمريكا به دليل استفاده از گوشي‌هاي موبايل و حواس پرتي ناشي از آن بوده است.

 

۲۵. تعداد خريدهاي گوشي‌هاي موبايل در سال ۲۰۱۵ ميلادي به ارزش ۱.۴ ميليارد دلار گزارش و اعلام شد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11036041.html

رونمايي از نمايشگر پوشيدني در نمايشگاه ايفا

۴۶ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,نمايشگر پوشيدني
يك شركت چيني در نمايشگاه IFA2019 از يك نمايشگر پوشيدني رونمايي كرد كه در حقيقت عينكي هوشمند با نمايشگر است كه جلوي چشمان او قرار مي گيرد.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، شركت چيني TCL  در نمايشگاه IFA2019امسال نمونه اوليه چنددستگاه مختلف را رونمايي كرد تا جهت محصولات آتي خود را در بازار روشن كند.

 

يكي از اين محصولات طرح اوليه «نمايشگر پوشيدني» است كه بسيار شبيه يك هدست سينمايي شخصي به نظر مي رسد. اين گجت در حقيقت يك عينك هوشمند با نمايشگرOLED است كه جلوي چشمان كاربر قرار مي گيرد و او را فريب مي دهد تا تصور كند در سينما نشسته است.

 

TCL برخلاف سوني، آوگانت و رويول محصول خود را بسيار كوچك و به اندازه يك عينك درآورده كه روي آن يك فيلتر پولاريزه نيز وجود دارد. صوت مربوط به محتواي نمايشي در اين عينك نيز از طريق بلندگوهايي پخش مي شود كه روي هر بازو قرار مي گيرند و هدست به وسيله يو اس بي سي به يك موبايل TCLهمخوان با اين موارد متصل مي شود.

 

اين شركت ادعا مي كند اين گجت فقط براي استفاده خانگي نيست و فرد مي تواند هنگام حركت يا حتي زماني كه در قطار نشسته نيز از آن استفاده كند.

 

 دو نمايشگري كه جلوي چشمان كاربر قرار مي گيرند، به اندازه اي مات هستند كه فرد بتواند به راحتي يك فيلم را تماشا كند اما اطراف آن همه چيز نيمه شفاف است. بنابراين اگر فرد در يك قطار نشسته باشد و فردي به او نزديك شود، از موقعيت خود كاملا آگاه خواهد بود.

 

از سوي ديگر شركت TCL از يك موبايل تاشو نيز رونمايي كرد كه احتمالا در ۲۰۲۰ ميلادي عرضه شود. اين طرح اوليه به دستگاهي با نمايشگر ۷.۲ اينچي تاشو تعلق دارد. البته خارج موبايل هيچ نمايشگر ديگري نيست و در عوض هنگام باز شدن دستگاه كاربر با نمايشگرAMOLED  با وضوح ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پيكسل روبرو مي شود. 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,نمايشگر پوشيدني

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11036043.html

پردازنده اسنپدراگون 865 كوالكام ، اپل A13 را در برخي بنچمارك ها شكست مي‌دهد

۶۷ بازديد

عموما در اخبار و بررسي‌ها مي‌خوانيم كه پردازنده‌هاي اپل، دو نسل جلوتر از رقباي اندرويدي خود هستند. سامسونگ، هواوي و مدياتك پردازنده‌هاي قدرتمندي را براي گوشي‌هاي هوشمند مجهز به اندرويد عرضه مي‌كنند. از ميان آن‌ها مي‌توان به سامسونگ اكسينوس 990 و مدياتيك ديمنسيتي 1000 5G اشاره كرد. البته درنهايت جديدترين رقيب اپل هميشه توسط غول دنياي پردازنده‌هاي موبايلي يعني كوالكام ساخته مي‌شود كه با پردازنده‌هاي خانواده‌ي اسنپدراگون، رقابتي جدي را ايجاد مي‌كند.

بررسي‌هاي اوليه با نرم‌افزار Speed Test G نشان مي‌دهد كه اسنپدراگون 855 (پرچم‌دار سال گذشته كوالكام) عملكردي نزديك به Apple A11 دارد كه در گوشي‌ آيفون 8 استفاده مي‌شد. ازطرفي مقايسه‌ي اسنپدراگون 855 با A13، نشان از عملكردي حدود ۲۵ درصد پايين‌تر دارد.

شكست پردازنده‌هاي كوالكام از نمونه‌هاي اپلي، به پايان راه نزديك مي‌شود. دو رخداد مهم در سال جاري اتفاق افتاد كه جريان رقابتي را در دنياي پردازنده‌هاي موبايلي تغيير مي‌دهد. ابتدا اپل ارتقاء زيادي در A13 نسبت به A12 پياده‌سازي نكرد. بررسي‌هاي Speed Test G نشان مي‌دهد كه A13 نسبت به A12 تنها پنج درصد بهبود عملكرد دارد. درمقابل، اسنپدراگون 865 نسبت به نسخه‌ي قبلي ۲۰ درصد بهبود سرعت را تجربه كرد. درنهايت كم‌كاري اپل در ارتقاء پردازنده‌ي جديد و عملكرد قوي كوالكام باعث شد تا دو رقيب اكنون در كلاسي نزديك به هم به رقابت مشغول شوند.

كوالكام، اسنپدراگون 865 را در ابتداي ماه دسامبر ۲۰۱۹ معرفي كرد و به برخي رسانه‌ها امكان داد تا با استفاده از ابزار Qualcomm Reference Device آن را بررسي كنند. QRD را مي‌توان يك مدل گوشي هوشمند دانست كه كوالكام براي آزمايش و بررسي عملكرد سخت‌افزار، مي‌سازد. گوشي مذكور از لحاظ ظاهري هيچ ويژگي خاصي ندارد، اما مجهز به سخت‌افزار اصلي يعني پردازنده‌ي اسنپدراگون 865 به‌همراه حافظه‌ي رم، مودم 5G و حافظه‌ي داخلي و موارد ديگر است.

آيفون 11 پرو مكس / iPhone 11 Pro Max

برخي فعالان رسانه‌اي براي بررسي پردازنده‌ي جديد كوالكام از اپليكيشن‌هايي همچون AnTuTu و Geekbench استفاده كردند و برخي ديگر، Speed Test GX 2.0 را به‌كار گرفتند. ابزار مذكور، نرم‌افزاري است كه آزمايش سنتي سرعت اجراي اپليكيشن را در كنار بنچمارك‌هاي ديگر پردازنده‌ي مركزي و گرافيكي انجام مي‌دهد. براي آزمايش سرعت، اپليكيشن‌هاي متنوع به‌ترتيب باز مي‌شوند و گوشي كه در زمان كمتر، همه‌ي اپليكيشن‌ها را اجرا كند، امتياز بيشتري خواهد داشت. بسياري از مصرف‌كننده‌ها به ابزارهاي بنچمارك سنتي اعتماد ندارد و اپليكيشن‌ها نيز ايرادهاي متعددي دارند. به‌هرحال ابزار تست سرعت مي‌تواند بسياري از چالش‌هاي مذكور را حل كند.

مقايسه با  Speed Test GX 2.0

آزمايش سرعت براي مقايسه‌ي پردازنده‌ي جديد كوالكام با محصول اپل، بين دو گوشي هوشمند انجام شد. گوشي اول، مدل QRD كوالكام مجهز به اسنپدراگون 865 و گوشي دوم، آيفون 11 پرو مكس بود. همان‌طور كه گفته شد براي آزمايش سرعت نيز از Speed Test GX 2.0 استفاده شد.

براي مقايسه‌ي پردازنده‌ي نسل قبل كوالكام بايد بدانيد كه گلكسي نوت 10 پلاس مجهز به اسنپدراگون 855، آزمايش سرعت را در ۴۵/۳ ثانيه به پايان رساند، درحاليكه آيفون 11 پرو مكس،‌ركورد ۴۰/۰ ثانيه را ثبت كرد. نوت 10 پلاس حدود پنج ثانيه كندتر از آيفون بود، اما درنهايت اسنپدراگون 865 توانست عملكرد بهتري ارائه دهد. درواقع محصول جديد كوالكام، آيفون 11 را شكست مي‌دهد. اسنپدراگون 865، آزمايش سرعت را در ۳۶/۶ ثانيه به پايان مي‌رساند. اين آمار نشان‌دهنده‌ي برتري ۲۰ درصدي پردازنده‌ جديد نسبت به نسل قبلي و برتري هشت درصدي نسبت به گوشي اپل آيفون 11 است.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/12/18/343408/snapdragon-865-beats-apple-a13/

سامسونگ تراشه‌ جديد مبتني بر هوش مصنوعي بايدو را مي‌سازد

۹۱ بازديد

براساس آخرين اخبار، سامسونگ الكترونيكس به‌منظور توليد تراشه‌ي جديد هوش مصنوعي جديد بايدو به‌نام Kunlun براي رايانش ابري تا رايانش مرزي (‌يا رايانش اج)، همكاري مشتركي را با بايدو براي نخستين بار آغاز كرده و انتظار مي‌رود توليد انبوه تراشه‌ي جديد از اوايل سال آينده ميلادي آغاز شود. 

اين نخستين باري است كه غول فناوري كره جنوبي با بايدو چيني همكاري مي‌‌كند. تراشه‌ي جديد Kunlun مبتني بر معماري پردازنده‌ي عصبي XPU بايدو براي رايانش ابري، رايانش مرزي و هوش مصنوعي با فرايند ۱۴ نانومتري سامسونگ ساخته خواهد شد.

Baidu AI chip

سامسونگ براي توليد تراشه‌ي جديد از تراشه‌ي I-CubeTM يا (interposed-cube) استفاده مي‌كند. I-Cube، سيستم روي تراشه (SoC) و حافظه‌ي پهناي باند بالا (HBM) را روي اينترپوزر سيليكوني به‌صورت يكپارچه ارائه مي‌دهد تا پكيج واحدي براي افزايش قدرت انتقال الكتريسيته ايجاد كند. اين امر باعث مي‌شود براي دراختيار داشتن اين فناوري فضاي كمتري در دستگاه‌ها اشغال شود. 

براساس اعلام سامسونگ و بايدو، تراشه‌ي جديد Kunlun از حافظه با پهناي باند ۵۱۲ Gbps بهره مي‌برد و حداكثر ۲۶۰ ترا عمليات در ثانيه را با ۱۵۰ وات ارائه مي‌دهد. همچنين تراشه‌ي جديد از Ernie، چارچوب پردازش زبان طبيعي بايدو استفاده مي‌كند. تراشه‌ي Kunlun به Ernie اين امكان را مي‌دهد تا زبان را سه برابر سريع‌تر از پردازنده‌هاي گرافيكي معمولي پردازش كند.

بايدو با كمك تراشه‌ي جديد مي‌تواند حجم كار بزرگي را بر هوش مصنوعي مانند رتبه‌بندي جست‌وجو، تشخيص گفتار، پردازش تصوير، يادگيري عميق و رانندگي خودران پشتيباني كند. سامسونگ قصد دارد تراشه‌هاي توليدي خود را به تراشه‌هاي محاسباتي با كارايي بالاتري كه براي رايانش ابري و رايانش مرزي كاربرد دارند، توسعه دهد. در ماه آوريل نيز كره‌اي‌ها فرايند توليد نيمه هادي ۵ نانومتري را با استفاده از فناوري (EUV) توسعه دادند. 

همچنين، اوايل سال جاري غول فناوري كره جنوبي اعلام كرد كه تا سال ۲۰۳۰ ميلادي، ۱۲۰ ميليارد دلار روي تراشه‌هاي منطقي سرمايه‌گذاري خواهد كرد تا بتواند در بازار جهاني از ساير شركت‌ها پيشي بگيرد. 

 

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/12/19/343447/samsung-make-baidus-ai-chips/

با محصولات جديد Zhaoxin، رقيب چيني پردازنده‌ هاي اينتل و AMD، آشنا شويد

۵۷ بازديد

شركت چيني Zhaoxin، از فعالان صنعت پردازنده، محصولات درخورتوجهي به بازار عرضه مي‌كند. در ژوئن، اين شركت پردازنده‌ي جديد خود موسوم به LuJiaZui را رونمايي كرد كه آن را با روش توليد ۱۶ نانومتري و ريزمعماري x86 توليد كرده است. پردازنده‌ي جديد عضوي از خانواده‌ي KaiXian KX-6000 محسوب مي‌شود كه براي كامپيوترهاي شخصي همراه و روميزي طراحي شده است.

رسانه‌ي WikiChip ادعا مي‌كند شركت چيني Zhaoxin تصميم گرفته است نسل بعدي SoC را براي خانواده‌هاي KaiXian و KaiSheng توليد كند كه مخصوص مجموعه‌اي از كاربردهاي سرور و ديتاسنتر است.

پردازنده‌هاي كنوني KaiXian KX-6600 براساس معماري Lajiazui طراحي مي‌شود و فقط در انواع مجهز به هشت هسته با سرعت كلاك پايه‌ي سه گيگاهرتز دردسترس است. تراشه‌هاي جديد Zhaoxin موسوم به KX-7000 از معماري جديد بهره مي‌برد و با روش هفت‌نانومتري توليد مي‌شود. به‌علاوه، به iGPU مجهز خواهد بود كه در پردازنده‌هاي KX-6000 وجود نداشت.

پردازنده‌ي گرافيكي جديد كه در سري KX-7000 استفاده مي‌شود، سازگاري با DirectX 12 و پشتيباني از PCIe 4.0 و حافظه‌ي رم DDR5 را به كاربر ارائه مي‌كند. شركت چيني Zhaoxin اكنون علاوه‌بر طراحي پردازنده‌هاي مبتني‌بر روش توليد هفت‌نانومتري، ساخت پردازنده‌هايي با روش توليد كوچك‌تر از هفت‌نانومتري را نيز براي لپ‌تاپ و كامپوترهاي شخصي روميزي در نظر گرفته است. درمقابل، رقباي آمريكايي، يعني اينتل و AMD، نيز اعلام كرده‌اند پشتيباني از DDR5 و PCIe 5.0 را هم در محصولات سروري سال ۲۰۲۱ خود ارائه مي‌كنند؛ درنتيجه همين پشتيباني براي پلتفرم‌هاي مصرف‌كننده نيز ارائه خواهد شد.

Zhaoxin

پردازنده‌ي KaiSheng KH-400 شركت Zhaoxin با وجود طراحي براي كاربردهاي سرور، هنوز از روش توليد ۱۶ نانومتري استفاده مي‌كند و اين شركت تصميم گرفته است ريزمعماري كاملا جديدي ارائه كند. به‌علاوه، محصولات جديد درمقايسه‌با سري KH-3000، نسبت هسته /رشته‌ي پردازشي چهاربرابر خواهد داشت؛ ازاين‌رو، پردازنده‌هايي با ۳۲ هسته و ۶۴ رشته‌ي پردازشي را شاهد خواهيم بود؛ چون پردازنده‌هاي كنوني سرور اين شركت، هشت هسته و ۱۶ رشته‌ي پردازشي دارند.

باتوجه‌به آنچه ذكر شد، مي‌توان محصول جديد Zhaoxin را ازلحاظ قابليت با خانواده‌ي پردازنده‌هاي تردريپر AMD برابر دانست. تعداد هسته‌ي KH-4000 هنوز اعلام نشده است؛ اما قطعا سرعت كلاك آن بايد بيشتر از سري كنوني KH-3000 يعني ۲/۷ گيگاهرتز باشد. ناگفته نماند خانواده‌ي KaiSheng KH-4000 احتمالا پشتيباني دوال سوكت را به مشتريان ارائه مي‌كند؛ بنابراين، مي‌توان از دو پردازنده‌ي ۳۲ هسته‌اي در يك مادربرد استفاده كرد و مجموع هسته‌هاي پردازشي را به ۶۴ هسته رساند. پردازنده‌ي KH-4000 از حافظه‌ي رم DDR4 پشتيباني مي‌كند كه درحال‌حاضر در صنعت پردازنده استاندارد محسوب مي‌شود.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/12/18/343422/chinese-competitor-intel-amd-cpu-zhaoxin/

اطلاعات پردازنده جديد ۶ هسته‌اي اينتل فاش شد

۵۰ بازديد

اطلاعات پردازنده‌ي جديدي از اينتل در ديتابيس SiSoftware Sandra مشاهده شد. پردازنده‌ي مذكور با ۶ هسته‌ي پردازشي، ساختاري شبيه به تراشه‌هاي عادي دارد، اما طراحي كش آن نشان‌دهنده‌ي يك طراحي معماري كاملا جديد است. با شايعه‌هايي كه درباره‌ي پيش‌انتقال پردازنده‌هاي ۱۴ نانومتري اينتل شنيده مي‌شود، اين امكان وجود دارد كه پردازنده‌‌ي جديد، نسل جديدي از محصولات دسته‌ي كور يا زئون اينتل باشد.

پردازنده‌ي جديد اينتل داراي ۶ هسته و ۱۲ رشته‌ي پردازشي (ترد) خواهد بود كه البته مشخصات جديد و خاصي نيست. قبلا پردازنده‌هايي با اين تعداد هسته و رشته‌ي پردازشي از سوي اينتل شاهد بوده‌ايم. پردازنده‌ي Core i7 8700K و بسياري از محصولات دسته‌ي زئون، ۶ هسته‌ و ۱۲ رشته‌ي پردازشي را ارائه مي‌كنند. ازطرفي در دسته‌ي جديد پردازنده‌هاي نسل نهمي كافي‌ليك شاهد نمونه‌هايي با چند رشته‌ي پردازشي نيستيم، اما پردازنده‌هاي نسل دهمي كامت ليك احتمالا تعدادي عضو چندرشته‌اي داشته باشند.

اطلاعات منتشرشده از تراشه‌ي جديد اينتل نشان مي‌دهد كه شاهد يك پردازنده با سرعت كلاك سه گيگاهرتز و 2.2 GHz IMC خواهيم بود. مشخصات مذكور براي پردازنده‌اي كه در فاز مهندسي قرار دارد و فعلا به بازار عرضه نخواهد شد، استاندارد به‌نظر مي‌رسد. فراموش نكنيد كه هنوز نام پردازنده‌ي مذكور را نمي‌دانيم و درنتيجه شايد مشخصات نيز در محصول نهايي متفاوت باشد. به‌هرحال پلتفرمي كه براي آزمايش اين تراشه استفاده شد، قابل‌توجه به‌‌نظر مي‌رسد كه يك طراحي دوال سوكت Supermicro دارد. پلتفرم مذكور با نام كامل SuperMicro X12DAi-N SMC X12 شناخته مي‌شود.

اطلاعات پردازنده جديد اينتل

اطلاعات زيادي از مادربوردي كه براي بررسي محصول جديد اينتل استفاده شد، وجود ندارد. تنها مي‌دانيم كه دو تراشه در اين مادربرد قرار داشته‌‌اند. البته چنين اطلاعاتي كمي صحت افشاسازي اخير را زير سؤال مي‌برد. SiSoftware پردازنده‌هاي جديد را در دسته‌ي Core تخمين مي‌زند، درحاليكه پشتيباني از حالت دو پردازنده عموما در دسته‌ي پردازنده‌هاي Xeon ديده مي‌شود. ازطرفش شايد به‌خاطر وضعيت كنوني پردازنده‌ها كه در حالت نهايي نيستند، نرم‌‌افزار قادر به تشخيص صحيح دسته‌بندي آن‌ها نيست.

بخش مهمي از اطلاعات فاش‌شده پيرامون پردازنده‌ي جديد اينتل، به حافظه‌ي كش آن اختصاص دارد. در جزئيات منتشرشده شاهد ۹ مگابايت حافظه‌ي كش L3 و ۱/۲۵ مگابايت كش L2 براي هر هسته هستيم. درنتيجه كل پردازنده داراي ۷/۵ مگابايت حافظه‌ي كش L2 خواهد بود. همين بخش از اطلاعات، جزئيات محصول جديد اينتل را جذاب مي‌كند. پردازنده‌هاي نسل نهمي اينتل، براي هر هسته‌ي پردازشي، ۲۵۶ كيلوبايت حافظه‌ي كش L2 اختصاص مي‌دهند. پردازنده‌هاي Core-X در هر هسته، يك مگابايت حافظه‌ي كش دارند. اين آمار براي پردازنده‌هاي ۱۰ نانومتري آيس ليك به ۵۱۲ كيلوبايت حافظه‌ي كش L2 براي هر هسته مي‌رسد.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/12/18/343413/intel-unreleased-6-core-cpu-bigger-l2-cache-new-architecture/