یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

عرضه تبلت در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ به بالاترين حد رسيد

۲۴ بازديد

شيوع ويروس كرونا شرايط جديدي براي بازار كامپيوتر شخصي و تبلت به وجود آورده است. به گزارش GSMArena و براساس اطلاعاتي كه Canalys منتشر كرده، در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نزديك به ۵۲٫۸ ميليون دستگاه تبلت راهي بازار شده كه بالاترين رقم در طول تاريخ است.

در اين اطلاعات به فروش كروم‌بوك هم اشاره شده است. در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نزديك به ۱۱٫۲ ميليون دستگاه كروم‌بوك راهي بازار شد. آمار فروش كروم‌بوك در طول سال ۲۰۲۰ به ۳۰٫۷ ميليون دستگاه رسيد كه دو برابر سال ۲۰۱۹ با ۱۴٫۷ ميليون دستگاه بود.

عرضه تبلت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰

اپل حرف اول را در بازار تبلت‌ مي‌زند. اين شركت در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نزديك به ۱۹٫۲ ميليون دستگاه تبلت راهي بازار كرد. در جايگاه دوم سامسونگ و در جايگاه سوم لنوو قرار گرفته‌اند. لنوو با افزايش فروش ۱۲۵ درصدي مواجه بوده و فروش تبلت‌هاي اين شركت از ۲٫۵ ميليون به ۵٫۶ ميليون دستگاه رسيده است. فروش هواوي در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نزديك به ۲۴ درصد كاهش پيدا كرد و باعث شد رقابت آمازون و لنوو براي كسب جايگاه سوم بيشتر شود.

Canalys در گزارش خود به بازار جهاني لپ‌تاپ نيز اشاره كرده است. لنوو با عرضه ۸۷ ميليون دستگاه در سال ۲۰۲۰ در مكان اول قرار گرفته است. اپل با اينكه نسل جديد مك‌بوك‌ را راهي بازار كرد، در جايگاه دوم و بالاتر از اچ‌پي، دل و سامسونگ قرار دارد. در سال ۲۰۲۰ نزديك به ۴۵۸٫۲ ميليون دستگاه راهي بازار شده كه ۱۷ درصد بيشتر از سال ۲۰۱۹ است.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/economics/367518-tablet-shipments-alltime-high-q4-2020/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.