یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳

31 حقيقت درباره گوشي‌ هاي موبايل

۶۶ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,گوشي‌ هاي موبايل
اطلاعات و حقايق متعددي درباره گوشي‌هاي موبايل از زمان عرضه آنها تاكنون وجود دارد كه عده كثيري از كاربران چيزي درباره آنها نمي‌دانند.

به گزارش ايسنا، همانطور كه مي‌دانيم، صنعت توليد گوشي‌هاي موبايل در يك دهه اخير با سرعت بسيار برق آسا و غيرقابل باوري به مرحله رشد و تكامل رسيد و شايد كمتر كسي پيش بيني مي‌كرد كه گوشي‌هاي موبايل به چنين پيشرفت و شكوفايي بالايي دست پيدا كنند به گونه‌اي كه كاربران با خريداري و استفاده از آنها ديگر نيازي به استفاده از ساير دستگاههاي ديجيتال و الكترونيك همچون دوربين، لپ‌تاپ و رايانه نداشته باشند.

 

حالا به تازگي گزارشي كه در وب سايت thefactsize آمده است، ۳۱ حقيقتي كه درباره گوشي‌هاي موبايل وجود دارد و كمتر كسي درباره تاريخچه و سابقه آنها اطلاعات دارد، ذكر شده است كه در زير به مروري بر آنها خواهيم پرداخت:

 

۱. اولين گوشي موبايلي كه ساخته شد، "سيمون" نام گرفت كه تنها از برخي از برنامه هاي بسيار ساده و كاربردي همچون تقويم، ساعت، ايميل، دفترچه يادداشت و ماشين حساب پشتيباني مي كرد.

 

۲. نخستين تماس از طريق گوشي‌هاي موبايل در آوريل ۱۹۷۳ ميلادي صورت گرفت اين در حاليست كه نخستين پيامك (SMS) در دسامبر ۱۹۹۲ ميلادي ارسال شد.

 

۳. نخستين گوشي موبايلي كه به دوربين مجهز بود، در سال ۲۰۰۰ ميلادي در ژاپن توليد و عرضه شد.

 

۴. بيشتر گوشي‌هاي موبايل كنوني از تجهيزات و قطعات بسيار هوشمندتر و پيشرفته‌تري نسبت به تجهيزات بكار رفته شده در موشك ماهواره بر آپولو ۱۱ كه براي فرود بر روي ماه تعبيه و طراحي شده بود، برخوردارند.

 

۵. پرفروش‌ترين گوشي موبايل شركت آمريكايي اپل، آيفون ۵ اس به شمار مي‌رود كه از زمان آغاز عرضه آن در سال ۲۰۱۳ ميلادي بالغ بر ۷۰ ميليون دستگاه به فروش رسانده است.

 

۶. گران‌قيمت‌ترين گوشي موبايل در جهان به استوارت هيوز تعلق دارد كه يك آيفون ۵ مشكي مزين به الماس بود و ۱۵ ميليون دلار ارزش‌گذاري شده بود.

 

۷. مردم جهان بيشتر صاحب گوشي‌هاي موبايل هستند تا مسواك‌هاي شخصي!

 

۸. هند بزرگترين و نخستين بازار در حال رشد گوشي هاي موبايل در جهان به شمار مي‌رود.

 

۹. در تمامي تبليغات گوشي هاي آيفون ساعت بر روي ۹:۴۱ ثابت شده است و علت آن نيز معرفي نخستين گوشي آيفون توسط استيو جابز در سال ۲۰۰۷ ميلادي است.

 

۱۰. نخستين گوشي موبايل تجاري سازي شده در جهان بالغ بر ۲.۵ پوند وزن داشت اين در حاليست كه وزن گوشي هاي هوشمد كنوني حداكثر ۲۵۰ گرم است. (هر يك پوند تقريبا معادل ۴۵۳ گرم است)

 

۱۱. بيشتر گوشي‌هاي موبايل ضد آب در ژاپن خريداري و استفاده مي‌شوند و اين بدان معناست كه شهروندان ژاپني تحت تاثير استفاده بهينه از زمان، بيشترين استقبال را از گوشي هاي ضدآب (Waterproof) در جهان به نام خود ثبت كرده اند و در مكان‌هايي مثل حمام هم از گوشي‌هاي خود استفاده مي‌كنند.

 

۱۲. بسياري از دانشمندان در جهان در تلاشند تا از ماده اوره موجود در ادرار به منظور شارژ گوشي‌هاي موبايل استفاده كنند.

 

۱۳. پرتاب گوشي‌هاي موبايل يكي از تفريحات موردعلاقه مردم در فنلاند به شمار مي رود.

 

۱۴. در سال ۲۰۱۵ ميلادي اپل اعلام كرد كه از بازيافت گوشي‌هاي آيفون قديمي موفق شده است حدود يك تن طلا به ارزش تقريبي ۴۰ ميليون دلار را به دست بياورد و دوباره در آيفون‌هاي جديد از آن استفاده كند.

 

۱۵. در تحقيقات و بررسي هاي انجام شده، آلودگي گوشي‌هاي موبايل ۱۸ برابر بيشتر از توالت است.

 

۱۶. بيشترين تعداد دفعات چك كردن صفحه نمايش گوشي هاي موبايل مربوط به چك كردن ساعت مي‌شود.

 

۱۷. متوسط تعداد دفعات باز و بسته كردن قفل گوشي‌هاي هوشمند در جهان، ۱۱۰ بار در طول شبانه روز است.

 

۱۸. بالغ بر ۸۰ درصد از گوشي‌هاي هوشمند كنوني موجود در بازار مبتني بر سيستم عامل اندرويد هستند.

 

۱۹. ترس از همراه نداشتن گوشي موبايل "نوموفوبيا" (Nomophobia) ناميده مي‌شود.

 

۲۰. نخستين گوشي موبايل مجهز به ردياب ماهواره اي (GPS) در سال ۱۹۹۹ ميلادي به بازار عرضه شد.

 

۲۱. تحقيقات نشان مي دهد برخي از مردم در جهان از سندروم رواني "اضطراب زنگ" (ringxiety) رنج مي‌برند. اين سندروم بدان معناست كه كاربران تصور مي‌كنند كه گوشي آنها در حال زنگ خوردن است در حالي كه اين چنين نيست.

 

۲۲. بالغ بر يك ميليارد دستگاه گوشي موبايل در چين ثبت شده و در حال استفاده توسط كاربران چيني است.

 

۲۳. ۳۳ درصد از كاربران، گوشي‌هاي موبايل خود را گم كرده و يا آنها را مي شكنند.

 

۲۴. در سال ۲۰۱۳ ميلادي اعلام شد كه۲۱ درصد از تصادفات رانندگي در آمريكا به دليل استفاده از گوشي‌هاي موبايل و حواس پرتي ناشي از آن بوده است.

 

۲۵. تعداد خريدهاي گوشي‌هاي موبايل در سال ۲۰۱۵ ميلادي به ارزش ۱.۴ ميليارد دلار گزارش و اعلام شد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11036041.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.