دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

چگونه استفاده از اينترنت سيم‌كارت را در اندرويد مديريت كنيم؟

۳۳ بازديد

در اين مقاله به معرفي ابزاري از سيستم‌عامل اندرويد مي‌پردازيم كه با استفاده از آن مي‌توان به‌راحتي مصرف اينترنت سيم‌كارت را مديريت كرد. 

امروزه با فراگيرشدن استفاده از گجت‌هاي موبايل و مخصوصا گوشي‌هاي هوشمند، كنترل مصرف اينترنت روي تلفن‌هاي همراه دشوارتر شده است، تا جايي كه بسياري از افراد براي جلوگيري از هزينه‌هاي سرسام‌آور، ترجيح مي‌دهند چشم‌هاي خود را روي مصرف اينترنت ببندند. در اين مقاله‌ي كوتاه، نشان خواهيم داد كه چگونه اين كار را با استفاده از ابزاري انجام دهيم كه اندرويد دراختيارمان گذاشته است.

همه‌ي دستگاه‌هاي مبتني‌بر اندرويد از مجموعه‌ابزارهايي براي نظارت بر داده‌هاي مصرفي بهره مي‌برند و اين امكان را به شما مي‌دهند تا با تنظيم هشدارها و محدوديت‌هاي لازم از استفاده‌ي بيش از حد از داده‌ها جلوگيري كنيد. در ادامه به آموزش روشي مي‌پردازيم كه با استفاده از آن مي‌توان مصرف ديتاي اينترنت سيم‌كارت گوشي را كنترل كرد. 

صفحه‌ي ميان‌بر تنظيمات را در تبلت يا گوشي اندرويدي خود به پايين بكشيد و روي علامت «چرخ‌دنده» كليك كنيد تا وارد منو «تنظيمات» آن شويد.

مكان تنظيمات داده ممكن است براساس گوشي‌هاي اندرويدي شركت‌هاي مختلف متفاوت باشد؛ اما به‌طور‌كلي مي‌توان در بخش تنظيمات استفاده از داده < تنظيمات آن را پيدا كنيد. در گوشي‌هاي هوشمند سامسونگ، به بخش Connections > Data Usage > Mobile Data برويد؛ البته در اين آموزش، ما از Google Pixel استفاده مي‌كنيم.

گزينه‌ي شبكه و اينترنت را از بالاي منو تنظيمات انتخاب كنيد.

data usage

حال، با تپ روي Mobile Network در بالاي صفحه، مشاهده خواهيد كرد كه در اين ماه چقدر از ترافيك سيم‌كارت خود را مصرف كرده‌ايد. 

mobile network

همچنين در پايين صفحه با ورود به قسمت App Data Usage فهرستي از برنامه‌هايي را مشاهده مي‌كنيد كه بيشترين ترافيك مصرف‌شده را ازآنِ خود كرده‌اند.

app data usage

ضمنا، نموداري مصرف برنامه‌هاي نصب‌شده روي گوشي را به‌ترتيب از بيشترين تا كمترين مصرف به شما نمايش مي‌دهد. باتوجه‌به امكان قرار‌داده‌شده براي جلوگيري از دسترسي برنامه‌ي مدنظر به اينترنت سيم‌كارت خود، روي آن ضربه بزنيد.

https://www.zoomit.ir/mobile-learning/363517-how-to-track-your-data-usage-on-android/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.