شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳

مديريت رسانه‌هاي اجتماعي

۳۵ بازديد

شما به‌عنوان يك كاربر يا مدير معاصر قطعا با شبكه‌هاي اجتماعي مختلف اعم از اينستاگرام و توييتر آشنايي داريد. اما آيا در باره چگونگي به كارگيري اين شبكه‌ها و ويژگي رسانه‌اي آنها در رشد كسب‌وكار نيز اطلاعات داريد؟ آشنايي با مديريت اين رسانه‌ها و گزينش هوشمندانه‌ي كانال‌ها براي بازاريابي شركت، قدمي مثبت در اشاعه كسب‌وكار، افزايش مخاطبان و نرخ تبديل آنها به مشتري است.
نوع درونمايه و زمان‌بندي انتشار آن فاكتورهاي اصلي مديريت رسانه‌ها هستنددر تعريف ساده مديريت رسانه‌هاي اجتماعي فرآيند مديريتي ارتباطات و انتشار درونمايه در شبكه‌هاي اجتماعي مانند توييتر، فيسبوك، اينستاگرام، لينكدين و غيره است. اين مديريت، فرآيندي فراتر از پست كردن درونمايه در پروفايل شبكه‌هاي اجتماعي كمپاني است. اكرچه ارسال درونمايه نقشي اساسي دارد، ولي مديريت رسانه‌اي موارد ديگري همچون جذب بيننده و افزايش دسترسي به برند و شناخته‌ شدن هرچه بيشتر آن را نيز شامل مي‌شود. در وابستگي با اين موارد، وظايف اصلي در مديريت رسانه‌هاي اجتماعي عبارتند از:
انتخاب پلتفرم مناسب رسانه‌هاي اجتماعيپيش از برنامه‌ريزي جامع براي مديريت رسانه‌هاي اجتماعي بايد بهترين شبكه‌ي اجتماعي براي فعاليت كسب‌وكار را برگزيدن كنيد. در پيوسته به معرفي كلي هريك از شبكه‌هاي اجتماعي، نوع محتواي آنها و مزاياي هر يك براي كسب‌وكارها مي‌پردازيم:
فيسبوك: اين شبكه‌ي اجتماعي ماهانه بيش از ۲ ميليارد كاربر فعال دارد كه گستره‌ي عظيمي از گونه ها علاقه‌مندي‌ها را دربرگيرنده مي‌شود. بعلاوه تنوع  پكيج مديريت شبكه هاي اجتماعي جنسيتي و سني در اين شبكه‌ي اجتماعي قوي است. با هستي محدوديت‌هاي اين شبكه‌ي اجتماعي در ايران و همچنين تفريق علاقه‌مندي به آن در سال‌هاي گذشته، فيسبوك هنوز منبعي پسنديده براي كسب‌وكارهايي با جامعه‌ي منظور بزرگ و حتي جهاني است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.