شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳

بلو اوريجين از ماكت فرودگر ماه رونمايي كرد؛ تحويل به ناسا براي آزمايشات

۳۶ بازديد

شركت بلو اوريجين (Blue Origin) با همكاري چند شركت ديگر از ماكت فرودگر ماه رونمايي كرد و آن را براي آزمايشات در اختيار ناسا قرار داد. اين فرودگر در صورت تأييد شدن توسط ناسا فضانوردان را سال ۲۰۲۴ به قمر زمين خواهد برد.

شركت‌هاي لاكهيد مارتين، نورثروپ گرامن و Draper به رهبري شركت بلو اوريجين كه جف بزوس مديرعامل آمازون بنيانگذار آن است، از ماكت فرودگر ماه در مركز فضايي جانسون رونمايي كردند و آن را براي دريافت بازخورد در اختيار فضانوردان و مهندسان ناسا قرار دادند.

 

 

اين فرودگر كه فعلاً Human Landing System نام گرفته، همانند ماه نشين آپولو از چندين ماژول تشكيل شده و توانايي فرود بر سطح ماه و بلند شدن از آن را دارد.

ماژول فرود توسط شركت بلو اوريجين و بر مبناي فضاپيماي Blue Moon اين شركت ساخته شده است. اين ماژول بدون دخالت فضانورد و به طور خودكار توانايي فرود بر سطح ماه را دارد، بنابراين به گفته سازنده مي‌توان از آن علاوه بر مأموريت آرتميس، به عنوان فضاپيماي مستقل براي آزمايش فرود بدون سرنشين بر سطح ماه و همچنين ارسال محموله‌هاي سنگين به قمر زمين استفاده كرد.

ماژول صعود را شركت لاكهيد مارتين ساخته است و بسياري از قطعات آن از جمله سيستم‌هاي الكترونيكي، نرم افزاري، سامانه پشتيبان حيات، زيرسيستم‌ها و غيره از فضاپيماي اوريون (Orion) ساخت همين شركت قرض گرفته شده‌اند.

منبع: 

https://digiato.com/article/2020/08/21/%d8%a8%d9%84%d9%88-%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%ac%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%a7%da%a9%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%af%da%af%d8%b1-hls/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.