جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

مرگ يا كلاهبرداري 190 ميليون دلاري؟ مالباختگان به دنبال نبش قبر جرالد كاتن

۷۰ بازديد

جرالد كاتن حدود يك سال قبل به شكل غيرمنتظره اي از دنيا رفت و حدود 190 ميليون دلار دارايي مشتريان صرافي كوادريگا را هم زير خاك برد، اما مالباختگان اين موضوع را باور ندارند.

مؤسس صرافي كانادايي كوادريگا (QuadrigaCX) در 30 سالگي سفر بي بازگشتي به هند داشت و آنجا بر اثر ابتلا به بيماري كرون (نوعي بيماري التهابي روده) جان خودش را از دست داد. كاتن تنها فردي بود كه به كيف پول رمزارز صرافي دسترسي داشت و با مرگ او، حدود 190 ميليون دلار دارايي هم از دسترس خارج شد. مؤسسه حقوقي «ميلر تامسون» در نامه اي به پليس سواره نظام سلطنتي كانادا (RCMP) از آنها خواسته تا با نبش قبر از مرگ كاتن اطمينان حاصل كنند.

 

مالباختگان صرافي كوادريگا معتقدند كاتن با طرح ريزي اين نقشه عجيب، مرگ خود را صحنه سازي كرده و پول آنها را بالا كشيده است. كاتن دسامبر سال گذشته در كانادا به خاك سپرده شد.

مشتريان كوادريگا باور نمي كنند كه فقط كاتن به رمزارهاي اين شركت دسترسي داشته و شركتي به اين بزرگي، راهكاري براي مرگ مديرعاملش نيانديشيده باشد. در درخواست مؤسسه حقوقي ميلر تامسون آمده است:

ما از طرف كاربران مالباخته از پليس سواره نظام سلطنتي كانادا مي خواهيم فرايند نبش قبر و كالبدشكافي مجددي را براي جرالد كاتن ترتيب دهند تا هويت و علت مرگ او تأييد شود. اين درخواست با توجه به شرايط بحث برانگيز مرگ آقاي كاتن و زيان قابل توجه كاربران ارائه شده است.

 

طبق درخواست مورد بحث، نبش قبر جرالد كاتن بايد تا قبل از بهار سال آينده ميلادي انجام شود وگرنه به خاطر تجزيه و متلاشي شدن جسد، احتمال تعيين هويت كاهش خواهد يافت.

مرگ جرالد كاتن از همان ابتدا بسيار عجيب بود چون بيماري كرون معمولاً كشنده نيست. با اين حال گواهي مرگ او كه توسط بيمارستاني در هند و با املاي اشتباه نام او صادر شده، اطلاعات دقيقي در مورد علت مرگ ارائه نمي كند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/14/نبش-قبر-جرالد-كاتن-صرافي-رمزارز/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.