جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

حركت چارگون به سوي هوشمندسازي اتوماسيون اداري آغاز شد

۷۱ بازديد

مديران ارشد شركت «چارگون» برنامه‌هاي خود براي نهمين گردهمايي سالانه اين شركت كه هفتم دي ماه برگزار مي‌شود را تشريح كردند. يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي نشست خبري چارگون پيرامون همين موضوع اعلام شد، استفاده از هوش مصنوعي و يادگيري ماشين براي داشتن يك اتوماسيون اداري هوشمند بود؛ قابليتي كه چارگون در آينده‌اي نزديك آن را در اختيار مشتريان خود قرار مي‌دهد.

تركيب اتوماسين اداري و هوش مصنوعي

«فرزاد رحماني»، مديرعامل چارگون اعلام كرد كه اين شركت معتقد است در زمان كنوني، سيستم اتوماسيون اداري بايد به شكل هوشمند فعاليت كند. همين مسئله به معناي آن است كه سيستم اتوماسيون، در كارهاي روتين به جاي كاربر يا مدير، تصميم بگيرد و كار كند. مديرعامل چارگون در همين رابطه توضيح داد:

«سيستم اتوماسيون اداري مي‌تواند فرآيندهاي تكراري را ياد بگيرد و سپس آن‌ها را به شكل اتوماتيك و هوشمند انجام دهد. اينجا مباحث يادگيري ماشين و هوش مصنوعي مطرح است. ما امسال مجموعه‌اي از قابليت‌ها را به سيستم اتوماسيون اداري در همين راستا اضافه كرده‌ايم كه در گردهمايي آن‌ها را تشريح مي‌كنيم.»

اين مسئله از جايي مهم است كه چارگون، بيشترين كاربر اتوماسيون اداري را در ايران دارد. مديرعامل چارگون در پاسخ به سوال ديجياتو مبني بر اينكه اتوماسيون اداري هوشمند از چه زمان در اختيار مشتريان قرار مي‌گيرد، چه قابليت‌هايي دارد و تاكنون چگونه آزمايش خود را پس داده، گفت:

 

«تصور كنيد شما يك مدير هستيد كه در سيستم اتوماسيون اداري يك نامه دريافت مي‌كنيد. بايد نامه را بخوانيد، تشخيص دهيد چه كاري بايد در اين رابطه انجام شود و چه كسي مي‌تواند اين ماموريت را به بهترين شكل انجام دهد. اينجا شما به همان شخص نامه مي‌زنيد و از او مي‌خواهيد همان كار را انجام دهد. از طرفي تعداد زيادي نامه هم در سازمان‌ها رد و بدل مي‌شود كه صرفاً لازم است يك فعاليت روتين روي آن انجام شود. براي مثال بخش زيادي از نامه‌ها جهت اطلاع است يا اقدام ساده‌اي بايد انجام شود. سيستم مي‌تواند ياد بگيرد نامه‌هايي كه كليدواژه‌هاي خاصي داشته‌اند، يا از سازمان‌هاي خاص يا در مقاطع زماني خاص دريافت شده‌اند، بيشتر به چه شخص خاصي ارجاع داده شده‌اند يا چه كارهاي مشخصي از آن‌ها خواسته شده است. سيستم اينجا تلاش مي‌كند به جاي كاربر تصميم بگيرد.»

او همچنين گفت كه هوش مصنوعي با استفاده بيشتر بهينه‌تر مي‌شود و حتي خودروهاي بدون راننده نيز براي دوره‌اي طولاني، ابتدا نياز به پايش و نظارت دارند: «ما نمي‌گوييم با استفاده از اين ويژگي، كاربر مي‌تواند سيستم را رها كند. ولي واقعيت اين است كه در سازمان‌ها فعاليت روتين به شدت وجود دارد. براي مثال مدير نامه را به شخصي ارجاع مي‌دهد تا آن را مشاهده كند يا يك گزارش تهيه كند. اگر سيستم ما بتواند در همين كارهاي روتين، به جاي فرد تصميم بگيرد، ديگر نيازي نيست تا كاربر اصلي دستور لازم را بدهد. مي‌تواند بعداً روند گزارش‌ها را بررسي كند.»

رحماني اعلام كرد كه در گردهمايي ۷ دي ماه، بخشي از اين قابليت‌ها رونمايي خواهند شد: «تا پيش از پايان امسال، همين قابليت‌ها در اختيار كاربران ما قرار مي‌گيرد. هرچند بلافاصله پس از گردهمايي، بخشي از مشتريان اين آپديت را دريافت مي‌كنند.»

هدف چارگون افزايش بهره‌ وري است

 

مديرعامل چارگون همچنين اعلام كرد كه امروز هدف اصلي اين شركت، داشتن بيشترين نقش در افزايش بهره‌وري در جامعه ايران است: «وارد هر سازماني كه مي‌شويم با راهكارهايي كه به آن‌ها مي‌دهيم به بهره وري‌شان كمك مي‌كنيم. وقتي وارد مي‌شويم و سيستم اتوماسيون اداري مي‌دهيم، حجم انبوهي از كاغذ در سازمان‌ها كاهش پيدا مي‌كند.»

او اعلام كرد كه در ۲۱ سال اخير، چارگون جهش قابل قبولي داشته و امروز، ۱.۵ ميليون كاربر، هر روز صبح كار خودشان را با «ديدگاه» شروع مي‌كنند؛ از حوزه‌هاي منابع انساني و مالي گرفته تا فرآيندهاي مختلف سازماني. به گفته او، اكنون ۱۵۰۰ سازمان، وزارت‌خانه، شركت‌هاي بخش خصوصي، شركت‌هاي نام آشنا، بانك‌ها و دانشگاه‌ها از پلتفرم ديدگاه استفاده مي‌كنند. رحماني همچنين اعلام كرد كه تيم چارگون اكنون به ۳۵۰ نفر رسيده است.

پلتفرم ديدگاه، اكنون ۴۴ ماژول مختلف نرم‌افزاري دارد كه هر كدام، در حوزه خاصي به بهره‌وري سازمان‌ها كمك مي‌كنند. رحماني مي‌گويد: «چارگون فقط يك محصول به نام ديدگاه دارد، اما اين محصول بسيار گسترده است و از ۴۴ ماژول نرم‌افزاري بهره مي‌برد. اين مجموعه محصولات در ۵ دسته كاري، به سازمان‌ها و شركت‌ها كمك مي‌كنند: اتوماسيون اداري، منابع انساني، مالي، لجستيك و فرآيند‌ها

انتقال مركز مديريت به «زاگرس»

مديرعامل چارگون اعلام كرد كه در يك سال اخير، صدها قابليت مختلف به زيرساخت‌ها اضافه شده است. او گفت كه حالا نرم افزار مركز مديريت (كنسول مديريتي ديدگاه) روي فريم ورك جديد يعني «زاگرس» قرار گرفته و در گردهمايي ۷ دي ماه، از آن رونمايي به عمل خواهد آمد.

او خبر داد كه از يك ماه پيش، بخشي از مشتريان از اين ويژگي استفاده كرده‌اند تا چارگون بتواند بازخوردهاي آن‌ها را دريافت كند.

رحماني همچنين گفت در گردهمايي‌هاي چارگون، چيزي معرفي مي‌شود كه نهايي شده باشد و اين شركت نمي‌خواهد صرفاً از برنامه‌هاي آينده‌اش بگويد.

ديدگاه همراه

 

مديرعامل چارگون اعلام كرد كه ديدگاه همراه، پلتفرمي است كه چند اپليكيشن روي آن قرار دارند. به گفته او همين مسئله باعث شده تا مديران سازمان‌ها بتوانند به سادگي در هر جايي با موبايل، به كارهاي خود رسيدگي كنند. رحماني در همين رابطه مي‌گويد:

«اپليكيشني كه در سال ۹۲ معرفي كرديم، امروز به يك پلتفرم تبديل شده است. ما سازماني را به عنوان مشتري داشته‌ايم كه حدود ۲۵ درصد فعاليت‌هاي مديرانش فقط از طريق اپليكيشن همراه اتفاق مي‌افتد. اين يك آمار شاخص است. تا قبل از آن مدير بايد پشت كنسول مربوط خودش مي‌نشست، اما ديگر زمان و مكان مطرح نيست. شايد اين موضوع براي كساني كه از اپليكيشن‌هاي شخصي استفاده مي‌كنند، ملموس باشد، اما اينطور انجام كار سازمان در همه زمان‌ها ممكن است.»

راهكار منابع انساني

 

رحماني خبر مي‌دهد كه راهكار منابع انساني چارگون اكنون بهترين تجربه را در اين حوزه، به ويژه در سازمان‌هاي بزرگ، ارائه مي‌دهد. او مي‌گويد سامانه‌اي كه براي يك شركت با ۵ هزار نفر كار مي‌كند، نمي‌تواند براي همان شركت پس از رشد و رسيدن به ۵۰ هزار كاربر، كار كند:

«شايد در ظاهر اتفاق خاصي رخ ندهد اما در بك اند، همه‌چيز تغيير كرده. مسائل مربوط به مديريت اطلاعات در آن حجم، يك مهندسي ويژه را مي‌طلبد. ديدگاه و بخش منابع انساني، امروز در سازمان‌هايي با ۱۰۰ هزار نفر نيز فعال است. پيش از اين چنين سازمان‌هايي براي نگه‌داري از چنين اطلاعاتي نياز به پرداخت هزينه‌هاي بسيار بالا بودند اما امروز اين سازمان‌ها، با راهكار منابع انساني ديدگاه مديريت مي‌شوند.»

او مي‌گويد از لحظه‌اي كه نياز به جذب نيرو احساس مي‌شود تا زماني كه مصاحبه و جذب انجام شود، در نرم‌افزار «مديريت جذب» وجود دارد كه امسال در گردهمايي معرفي خواهد شد.

 

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/14/چارگون-هوشمندسازي-اتوماسيون-اداري/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.