یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

بهترين روش هاي تبليغات اينترنتي

۲۴ بازديد

با توجه به استفاده روز افزون افراد از اينترنت، نبايد از اهميت تبليغات اينترنتي غافل شد. به انواع تبليغاتي كه درفضاي اينترنت و وب انجام مي شود تبليغات اينترنتي مي‌گويند. تبليغات آنلاين شامل تبليغ در موتور هاي جست و جو همچون تبليغ در گوگل، تبليغات همسان، تبليغات ويدئويي و شبكه هاي اجتماعي و غيره مي شود. يكي از مهمترين روش هاي افزايش فروش و بازديد تبليغات اينترنتي مي باشد، بنابراين هر صاحب كسب و كار بايد با انواع آن آشنا باشد و با توجه به هدف و نوع كسب و كار خود بهترين روش را انتخاب نمايد تا مشتريان بيشتري جذب نمايد. در ادامه به توضيح انواع تبليغات اينترنتي مي پردازيم.

 

1- تبليغ در موتورهاي جست و جو

در اين نوع از تبليغات به ازاي كلمات كليدي مرتبط به كسب و كار شما تبليغات شما در نتايج جست و جو نمايش داده مي شود. بطور مثال وقتي يك كاربر عبارتي را در گوگل جست و جو مي كند نتايج براي او نمايش داده مي شود و چون احتمال كليك كاربر بر نتايج اوليه بيشتر است پس حضور سايت شما در اين جايگاه داراي اهميت زياديست. شما مي توانيد با تبليغات گوگل در لينك هاي اول نتايج گوگل حضور يابيد و افزايش بازديد و فروش با گوگل ادوردز را تجربه كنيد.

 

با توجه به اينكه 90% كاربران اينترنت از گوگل استفاده مي كننده، حضور موثر در اين موتور جست و جو بسيار اهميت دارد. پرداخت در اين نوع از تبليغات اينترنتي بصورت پرداخت به ازاي هر كليك است و شما هزينه اي براي نمايش تبليغاتتان نمي پردازيد و وقتي كاربر بر روي تبليغتان كليك كرد هزينه خيلي كمي از شما كسر مي گردد. بازاريابي موتور جست و جو يا SEM (Search Engine Marketing) يكي از بهترين روش هاي تبليغات در ايران است.

 

تبليغات اينترنتي,روش هاي تبليغات اينترنتي,تبليغ در موتورهاي جست و جو

تبليغ در موتورهاي جست و جو

 

2- تبليغ در شبكه هاي اجتماعي

شبكه هاي اجتماعي بخش مهمي از زندگي روزمره ما هستند و تبليغات در آن براي آگاهي از برند و همچنين دستيابي به مشتريان جديد و بالقوه بسيار موثر است. شما مي توانيد از طريق پلتفرم تبليغاتي مختص هر كدام از اين شبكه هاي اجتماعي همچون فيسبوك، توييتر، لينكدين و حتي اينستاگرام استفاده نماييد.شايان ذكر است كه اين نوع از تبليغات در ايران طرفدار كمي دارد. البته تبليغ در اينستاگرام بصورت اسپانسري، يعني استفاده از صفحه هايي كه دنبال كنندگان زيادي دارند و ممكن است مخاطبن كسب و كار شما در آن حضور داشته باشند بسيار رايج است و به آگاهي از برند شما كمك زيادي مي كند.

 

تبليغات اينترنتي,روش هاي تبليغات اينترنتي,تبليغ در شبكه هاي اجتماعي

تبليغ در شبكه هاي اجتماعي

 

3- تبليغات همسان

اين نوع از تبليغ به علت مشابهت فرمت تبليغ با محتواي سايت انتشار دهنده، تبليغات همسان يا Native گفته مي شود. در اين مدل از تبليغات اينترنتي تلاش مي شود با ارائه راه حل براي مشكل كاربر آنها را جذب نمود. مزيت اين تبليغ آن است كه به علت مشابهت آن با ساير مطالب سايت انتشار دهنده مخاطب آنها را ناديده نمي گيرد و امكان كليك كاربر بر روي تبليغ بيشتر مي شود. شما مي توانيد با توجه به نوع كسب و كارتان سايت هاي انتشار دهنده مرتبطي را كه ممكن است مشتريانتان به آنها مراجعه كنند انتخاب و تبليغات همسان خود را اجرا نماييد.

 

تبليغات اينترنتي,روش هاي تبليغات اينترنتي,تبليغات همسان

تبليغات همسان

 

4- تبليغات بنري

در تبليغات بنري شما يك عكس ثابت و يا  متحرك با فرمت فلش يا GIF را در سايت منتشر دهنده قرار مي دهيد و مخاطبان با كليك بر روي آن به سايت شما وارد مي شوند. اين بنر ها با اندازه اي استاندارد در بالا، پايين يا كنار صفحه وبسايت نمايش داده مي شوند. هزينه آن بصورت هزينه به ازاي هر كليك (CPC) و يا اجاره ماهيانه محلي از يك سايت محاسبه مي گردد. در چند سال اخير با ايجاد روش هاي جديد تبليغات اينترنتي، تبليغات بنري طرفدار كمتري پيدا كرده اما در ايران همچنان افراد زيادي به سراغ آن مي روند. گوگل داراي بيشترين مخاطب براي تبليغات بنري يا Display Ads مي باشد و شما مي توانيد از آن براي دستيابي به مشتريان بيشتر استفاده نماييد.

 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/internet1-advertising-methods.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.