یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

آموزش ساخت فروشگاه اينترنتي با اينستاگرام

۳۵ بازديد

در آموزش فروش اينترنتي در اينستاگرام به شما خواهيم گفت كه چگونه يك فروشگاه اينترنتي اينستاگرامي را تاسيس كرده آموزش ساخت فروشگاه اينترنتي با اينستاگرام  و با افزايش فالوور و ايجاد اعتماد محصولات خويش را بيش از پيش به فروش برسانيد.
اگر شما توانا به راه اندازي سايت فروشگاهي نيستيد، به اين نكته مهم توجه كنيد كه براي گزينش بهترين جايگزين براي سايت فروشگاه آنلاين، بايد رسانه اي را انتخاب كنيد كه بيشترين تعداد كاربر و طرفدار را در مياني ديگر رسانه‌ها (مخصوصا در ايران) داشته باشد. با مقايسه ميان رسانه‌هاي گوناگون درميابيم كه اينستاگرام بهترين گزينه براي طراحي فروشگاه اينترنتي است. 
به علت اين كه ايسنتاگرام يكتا از دردسترس‌ترين و پرمخاطب‌ترين نرم افزارها و سايت‌هاي حال حاضر عالم مي‌باشد. با راه اندازي پيج فروش در اينستاگرام، وارد گردآور بزرگواري از خريد و فروش در فضاي اينترنت شده‎‌ايد. بر اساس احصاء گزارش شده از اينستاگرام از هر 500 ميليون كاربر اينستاگرام، حداقل 35 درصد آنها اقدام به خريد يك كالا در اين شبكه مجازي نموده‌اند. 
در اين نوشتار به شما شيوه تاسيس فروشگاه اينترنتي اينستاگرام و نكاتي كه بايد بدانيد را آموزش مي دهيم.

آموزش كامل ساخت فروشگاه در اينستاگرام اينستاگرام يك شبكه اجتماعي است كه كاربران آن اكثرا حالات و لحظات مختلف حيات خود را در آن به اشتراك مي‌گذارند. لحظاتي مشابه شادي، غم، جشن، تفريح، مسافرت و ... اكثر  موارد گفته شده جزو دسته اموري هستند كه ملت براي آنها هزينه مي‌پردازند. و اين مهترين دليلي است كه اينستاگرام را يكتا از بهترين شبكه هاي اجتماعي براي كسب درآمد تبديل كرده است. اما نحوه فروش محصولات در اينستاگرام  درآمد كاربران چگونه است؟ چگونه مي طاقت يك فروشگاه اينستاگرامي گذرگاه انداخت؟ 
 
چگونه فروشگاه اينستاگرام را پركار كنيم؟  
 ساخت فروشگاه اينترنتي با اينستاگرام  
نكته قابل پروا اين است كه ويژگي هاي فروشگاه مجازي به انگيزه ها تحريم براي كشور ما قابل دسترس نيست ولي با روش‌هاي گوناگون ضد تحريم مي‌توان از آنها كاربرد كرد. براي اين پيشه و پركار سازي فروشگاه اينستاگرام مراحل پايين را تعقيب كنيد:
1- تبديل اكانت معمولي به اكانت بازرگاني در اينستاگرام
بعد از اين كار امكاناتي به ميز پيشه شما در اينستاگرام اضافه خواهد شد. براي تبديل اكانت شخصي به اكانت تجاري بايد نرم‌افزار اينستاگرام را به روز رساني كنيد الي آخرين ورژن در گزين كردن شما قرار بگيرد. قبلا براي تبديل اكانت خويش به اكانت تجاري نياز به پيوستگي به اكانت فيس بوك خويش داشتيد، ولي خوشبختانه اكنون اين واداشتن كناره گذاشته شده است.
در تقدير settings يا تنظيمات مربوط به اينستاگرام، گزينه account linked را انتخاب كرده، سپس با استفاده از نرم افزار ضد تحريم، روي گزينه فيسبوك كليك كنيد تا اكانت فيسبوك شما به اكانت اينستاگرام متصل گردد. بعد از پيوست اكانت‌ها به يكديگر، دوبار در سرنوشت تنظيمات و در account گزينه switch to a business profile را كليك كنيد.
به همين سادگي بعد از سپريدن مراحل بالا حساب كاربري شما به كاربري بازرگاني تبديل مي‌گردد. فقط نكته اي كه هستي دارد اين است كه براي نخستين بار حتما بايد با اكانت فيسبوك خويش لاگين نماييد و اطلاعات مربوط به تماس را در فيلد‌ مربوطه وارد كنيد، بقيه اطلاعات از فيسبوك به صورت خودكار منتقل مي‌شوند. پس نيازي به تغيير در اطلاعات خويش داشتيد، مي‌توانيد اطلاعات جديد خويش را وارد نماييد.
2- دومين مرحله براي تاسيس پيج فروش در اينستاگرام، ثبت نام در شاپفاي است كه به دلايل تحريم بايد آدرس مملكت ديگري را اثناء ثبت نام وارد نماييد.
 3- اكنون بايد در اكانت فيس بوك خويش كاتالوگي از محصولات ايجاد كنيد. براي اين كار شما بايد كاربري فيسبوك خويش را به حالت published تغيير دهيد. بعد  براي صفحه‌ خويش admin role يا قوانين مديريتي برپايي نماييد. قالب صفحه را مساوي با shopping template تغيير دهيد.
4- در چهارمين مرحله كه ممكن است چند معاش به درازا بيانجامد وريفاي توسط اينستاگرام براي شما سپريدن ميشود لغايت كاربري شما تاييد شود.
5- در اين مرحله كاربري شما تبديل به بازرگاني ميگردد و قابليت هاي فروشگاهي به اكانت شما اضافه خواهد شد.
در فرجام با فعال شدن اكانت فروشگاهي اينستاگرام خود، مي‌توانيد براي محصولات قيمت گذاري سپريدن دهيد به اين چهره كه بايد قيمت هر فرآورده را در عكس آن تگ كنيد. اما از اين پس آنچه بايد به آن بپردازيد افزايش فالورهاي پيج و برپايي اعتماد است. براي اين هدف در پيوستگي به اتفاق ما باشيد. 
 
بيشتر بدانيد: تاسيس فروشگاه اينترنتي يا فروش در اينستاگرام
  
افزايش فالورهاي فروشگاه اينستاگرامي و جلب اعتماد آنهاقطعا داشتن دنبال كننده در صفحه اينستاگرام مهترين عامل براي داشتن يك سوداگري مجازي موفق است و آنها را به خريداران بالفعل براي محصولات شما تبديل خواهد كرد. شما نمي‌توانيد از صفحه‌اي كه شمار پيگيري كننده و يا همان فالوور كمي داشته باشد، درآمد نكوداشتن به دست آورده و محصولات خود را به فروش برسانيد. پس براي اينكه يك فروشگاه موفق و پرفروش براي محصولات خويش داشته باشيد، مواردي كه در پيوسته آمده است را با دقت انجام دهيد.
 
 ساخت فروشگاه اينترنتي با اينستاگرام  
افزايش فالورها با فراخواندن مشتريان به فروشگاه اينستاگرامياگر غير از فضاي مجازي نيز داراي كسب و كاري هستيد، مثلا صاحب فروشگاه اينترنتي هستيد، آدرس اينستاگرام خود را در آن نصب نماييد و در معرض رويت عموم مشتريان پيمان دهيد و از مشتريان بخواهيد كه اطلاعات بيشتر، مثلا تخفيف‌ها و فروش‌هاي اخص و نيز محصولات جديد را در اينستاگرام شما پيگيري كنند؛ اينگونه مي‌توانيد فالوور بيشتري جذب كرده و بر شمار آن بيافزاييد.  
استفاده از ساير شبكه هاي اجتماعي براي تبليغ صفحه  با قرار دادن لينك اينستاگرام خود در ديگر شبكه هاي مجازي و معرفي آن به ديگر اشخاص براي صفحه خويش تبليغات اتمام دهيد. مثلا در كانال تلگرام يا صفحه لينكداين.
لايك و فالوور نخريدبا دقت در بعضي از صفحات اينستاگرام، متوجه خواهيد شد كه اين صفحات با هزاران فالوور، براي هر محصول يا تصوير خود تعداد كمي لايك و كامنت دارند. علت اين امر جعلي بودن فالورهاي آنهاست. اگر بخواهيد در كوتاهي مدت فالور و لايك‌هاي زيادي داشته باشيد، ناچار به استفاده از ربات‌ها هستيد كه در طولاني مدت موجب مسدود شدن اكانت شما خواهد شد؛ چرا كه اينستاگرام به جعلي بودن لايك يا فالوورهايشان پي‎مي‌برد و بلافاصله كاربريشان را براي همش مسدود مي‌كند. پس مواظب باشيد كه فالوور جعلي براي خود برپايي نكنيد كه خود نوعي كلاهبرداري محسوب مي‌شود.
استفاده از يك اسم واقعي براي صفحه خود اگر فروشگاه اينترنتي، وبسايت و يا برندي داريد، از همان اسم در نام كاربري صفحه اينستاگرامتان كاربرد كنيد. استفاده از اسم‌هاي غير راستين براي صفحه، مايه ايجاد بي اعتمادي به صفحه شما خواهد شد ضمن اينكه شدني است شخص ديگري از نام برند شما استفاده كنيد و ديگر نتوانيد اسم برند خود را در اينستاگرام برپايي كنيد.
دنبال كردن ديگر صفحاتسعي كنيد براي شروع، ساير صفحات بازرگاني پيوسته با سوداگري خود را پيگيري كنيد چون ممكن است كاربران آن صفحات شما را پيدا كنند و با اين كار به راستي كاربران منظور را به صفحه خودتان بازگردانيدن داده ايد.
تگ كردن دوستان در پست‌هاي پيج خويش   تگ كردن عبارت است از درج اسم كاربري كسان هنگام انتشار تصاوير. با اين پيشه عكس به اشتراك گذاشته شده بدست شما در صفحه افرادي كه تگ شده‌اند نيز منتشر مي‌گردد و باره توجه دنبال كننده‌هاي آنها نيز قرار خواهد گرفت. البته به اين نكته نيز بايد پروا داشته باشيد كه از اين قابليت، با دقت و هوشمندانه استفاده كرده و در آن زياده روي نكنيد؛ چراكه در اين چهره به عنوان يك منتشر كننده اسپم شناخته خواهيد شد.
رسمي جلوه دادن صفحه خويش در اينستاگرامبراي جلب اعتماد كاربران به صفحه خود آن را رسمي جلوه دهيد الي كاربر براي خرج كردن بتواند به شما اعتماد كند. براي اين كار بس است كه آدرس ايميل خود و عدد تماستان را در صفحه به طور دقيق پيمان دهيد. وانگهي لوگوي كمپاني خويش را نيز در صفحه اينستاگرامتان بگذاريد؛ چرا كه هيچ يك از صفحات قلابي براي زيبايي پيجشان خرج نمي‎كنند. اگر وبسايت يا وبلاگ شخصي داريد، حتما آدرس اينستاگرام خودتان را در آن بيان نماييد؛ با اين شغل شما مي‌توانيد مخاطبان سايت يا وبلاگتان را به صفحه اينستاگرام خويش سوق داده و آنها را جز تعقيب كنندگان خويش پيمان دهيد.
هشتگ زدن در توضيحاتيكي از قابليت‌هاي اينستاگرام جستجوي كلي با به كارگيري هشتگ است. اگر پيشتر تجربه طراحي تارنما داشته باشيد به راستي هشتك مانند "كلمه كليدي" كاربرد دارد. به اين صورت كه زير هر پست اگر از علامت «#» و سپس كلمه كليدي مورد جستجو استفاده شود، با جستجوي آن واژه بدست كاربران پست شما نمايش ديتا خواهد شد؛ بنابراين هشتگ محصولات يا واژه ها كليدي برند و كسب و كار خويش را پايين پست‌هايتان درج كنيد. در عقيده داشته باشيد كه محدوديتي در به كارگيري هشتگ هستي ندارد. هر چه بيشتر هشتگ‌هاي مرتبط با فعاليت خويش را ثبت كنيد، كاربران سراسر جهان مي‌توانند با جستجو به محصولات شما برسند.
براي اينكه متوجه شويد كاربران اغلب پيگيري چه هشتك ها يا واژه ها كليدي هستند بهتر است از گوگل كمك بگيريد. كافيست در باره كالاي باره عقيده در گوگل جستجو كنيد و زير صفحه از پيشنهادهاي گوگل بهره‌گيري كنيد.
توضيح دادن در مورد تصاوير منتشر شده توضيح مختصري براي هر تصوير پيمان دهيد. چرا كه اينستاگرام رسانه‌اي بر پايه تصوير است و ‎متن‌هاي طولاني در آن جايي نخواهند داشت. در اين مكان لحن دوستانه بهتر از برخوردهاي رسمي تأثير گذار خواهد بود، پس مي‌بايست ذكر كم و بيش غيررسمي و ساده داشته باشيد؛ در عين حالا رسمي بودن صفحه خود را به طور كلي فراموش نكنيد. سعي كنيد لغايت با آشنايي از روحيات كاربران خود متني در خور با روحيات آنها، به به اتفاق توضيحاتي ناچيز در باره محصول ارائه دهيد. وانگهي مي‌توانيد با طرح پرسش‌هايي براي كاربران، آنها را به مشاركت در پست‌هاي خود تشويق كنيد.
اشتراك گذاشتن عكس و ويديوهاي با كيفيتبا توجه به ديداري بودن شبكه اينستاگرام، كيفيت عكس‌ها و ويديوهاي شما از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. به علاوه كاربران تمايل به تماشاي سرگذشت دارند تا به نمايش در‌آمدن جنجال از تبليغات و برندها. بعد بهتر است عكس‌هايي منتشر كنيد كه داستاني را براي مخاطب نقل نمايد. توجه داشته باشيد كه عكس و فيلم‎هاي شما در اينستاگرام بايد زيبا و ساده بوده و پيامي براي منتقل كردن به تعقيب كنندگان و تاثيرگذاري روي آنها داشته باشند؛ در اين صورت كاربران تمايل پيدا مي‌كنند لغايت از شما خريد كنند. براي تحقق اين موضوع ويدئوهاي يك دقيقه‌اي و خلاقانه بسازيد. اين فيلم‌ها به انگيزه ناچيز حجم بودنشان زياد اثربخش بوده و روي بيننده تاثيرگذارند. از مدياهاي با كيفيت زير يا روشنايي مختصر يا آرشيوي هرگز بهره‌گيري نكنيد.
ايجاد تنوع و هيجان در صفحه اينستا براي ايجاد جذابيت بايد در انتشار مطالب خويش تنوع داشته باشيد. مدياهاي شخصي، آموزشي و طنزهاي مرتب با كار و جنبش خويش را منتشر كرده لغايت كاربران براي تماشاي مطالب شما هيجان داشته باشند.
 
 ساخت فروشگاه اينترنتي با اينستاگرام  
قابل خريداري كردن محصولاتبا توجه به اينكه در اينستاگرام هدايت مشتريان از يك عكس به سمت صفحه خريد آن، به انگيزه پروانه نداشتن قراردادن لينك بسهولت انجام نمي‌شود، مي‌توانيد با به كارگيري دو شيوه در اينستاگرام اين پيشه را سپريدن دهيد، گرد به چهره سر راست و ديگري غير مستقيم.
در طريق مستقيم كه البته براي كاربران ايراني ببصورت پيش فرض در دسترس نيست، اما در بالاي همين مقاله طريق اتمام آن را روشنگري داده ايم و با پيمان دادن لينك محصولات شناسايي شده در عكس آن (يا همان تگ كردن بها محصول بر روي آن)، به كاربران امكان خريد سر راست آن كالا را خواهيد داد.
در روش غير مستقيم با قرار دادن لينك خريد محصولاتتان در سرنوشت بيو (bio)، به كاربران اطمينان دهيد كه مي‌توانند محصولات ارايه شده در تصاوير را از سايت فروشگاه آنلاين شما خريداري نمايند.
اهميت اين سوژه اين است كه مخاطبان شما بدون وقفه، مي‎توانند محصول باره علاقه خود را خريداري نمايند، بدون اينكه زماني براي ندامت داشته باشند.
داشتن زمان بندي منظم براي بروزرساني پست هابهتر است در يك ساعت مشخص از شبانه روز مثلا عصر يا شب بروز رساني كنيد. آمارها اثر مي‌دهد كاربران ايراني در ساعات پاياني شب، اغلب از شبكه هاي اجتماعي كاربرد مي‌كنند و به اين شكل پست شما آخر شب، بين بقيه پست ‌ها گم نخواهد شد و نيز مخاطب در سررسيد خاصي چشمداشت انتشار پست‌هاي شما را خواهد كشيد. 
پاسخ دادن كامنت هاي كاربران يك ريشه-بن-بيخ مهم در كسب‌ و كارهاي اينترنتي تعامل با كاربران است. كوشش كنيد همگي كامنت‌ها، حتي انتقادات را به چهره دوستانه و بدون گذشت سررسيد زياد از آنها پذيرش دهيد. شما مي‎توانيد با رسيدگي نظرات، كسب و كارتان را شفا بخشيد و در راه گسترش كسب و خويش قرار گيريد.
استفاده مختصر از فيلترهاي اينستاگرامبا توجه به اينكه هدف از فيلترهاي اينستاگرام درمان كيفيت عكس است، استفاده بيش از بي گمان از آنها باعث غير طبيعي جلوه دادن عكس‌ها شده و در پايان از لايك اقليت برخوردار خواهيد شد.
انتشار مطالب انحصاري و خلاقانه اگر براي تكاپو خويش اقدام به طراحي سايت فروشگاهي كرده ايد يا صفحه اجتماعي ديگري غير از اينستاگرام نيز داريد، در آنجا مطالب و محتوايي متفاوت از آنچه در اينستاگرام مي‎گذاريد، منتشر كنيد. مطالب اينستاگرام خويش را انحصاري و تنها ويژه اينستاگرام منتشر كنيد تا مخاطبان شما درگير مطالب تكراري نشوند.
خودداري از انتشار محتواي نامربوط به صفحه در عقيده داشته باشيد كه كسب و كارهاي بزرگ و حرفه‌اي در مسائل اجتماعي، سياسي و... كمتر دخالت مي‌كنند؛ مگر اين كه در پهنه تخصص آنها بوده و تأثير مثبت روي مخاطب بگذارد.  
تحليل بازخوردهاي كاربران بايد با كاربران و تعقيب كنندگان خود تعامل داشته باشيد. همواره بازخوردهاي كاربران مشابه لايك‎ها، كامنت‌‌ها، افزايش يا تفريق فالورها را رسيدگي كرده و بر پاي بست، آن عكس ها و مطالب خويش را ارائه دهيد. 
برندسازي در اينستاگراماز روش تارنما و يا فروشگاه خويش صفحه اينستاگرامتان را به برند خود متصل كنيد. به اين شكل اعتمادسازي و وابستگي بهتري با مخاطبانتان خواهيد داشت و آنها را به مشتريان دائم خود بعد از تغيير نرم افزار رايج به نرم‎ افزاري غير از اينستاگرام تبديل خواهيد كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.