جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

موفقيت در كسب و كار اينستاگرامي

۳۸ بازديد

 محبوبيت استوري اينستاگرام تا گسترده بودن فضاي تبليغاتي ، اينستاگرام را به يك شبكه مناسب براي تبليغات بدل كرده است. اما چگونه بايد در كسب و كار اينستاگرامي موفق شويم ؟ در اين مطلب ، همه موارد براي شروع و ايجاد يك استراتژي ، ساخت يك برند و  قدرتمند سازي آن گفته شده است.
چگونه يك اكانت تجاري اينستاگرام ايجاد كنيم ؟اگر هنوز يك اكانت تجاري اينستاگرام نداريد ، به راحتي مي توانيد آن را ايجاد كنيد.
براي تبديل اكانت معمولي به اكانت تجاري نياز داريد كه به اينستاگرام خود را به فسبوكتان متصل سازيد. پس اگر اكانت فيسبوك نداريد ، ابتدا آن را بسازيد
ابتدا وارد اكانت اينستاگرام خود شويدبعد از ورود ، به بخش تنظيمات برويد و با اسكرول كردن به سمت پايين عبارت Switch to Business Account را بيابيدبه اكانت فيسبوك خود متصل شويد تا پيج تجاري اينستاگرام شما ايجاد شود.هنگامي كه يك اكانت تجاري اينستاگرام داشته باشيد ، مي توانيد اطلاعاتي از قبيل آدرس ، ساعات كاري و شماره تماس را به اينستاگرام خود اضافه كنيد.
نكات موفقيت در كسب و كار اينستاگرامينام كاربري و بيونام كاربري شما در اينستاگرام ، بايد با نام كاربري ساير شبكه هاي اجتماعي شما مطابقت داشته باشيد تا كاربرانتان ساده تر شما را پيدا كنند.
اطلاعاتي كه در بيو مي توانيد درج كنيد يك نوشته كوتاه و آدرس وبسايتتان است كه مي توانيد آن را بسته به كمپين هاي مختلفي كه برگزار مي كنيد تغيير دهيد.
از متن بيو خودتان براي توضيح اينكه كسب و كار شما در چه مورد است و كاربران چه انتظاري بايد از پيج كسب و كار اينستاگرامي شما داشته باشند استفاده كنيد.
همچنين مي توانيد با استفاده از هشتگ ها مرتبط با برند خود استفاده كنيد و كاربرانتان را به دنبال كردن آنها تشويق كنيد.
در اينجا مي توانيد موفقيت در كسب و كار اينستاگرامي راهنماي رسمي اينستاگرام براي تغيير پروفايل و بيو را مشاهده كنيد
عكس پروفايلبهترين انتخاب براي عكس پروفايل در پيج اينستاگرام ، لوگو شركت شما است. با قرار دادن لوگو به عنوان تصوير پروفايل ، افرادي كه به دنبال شما هستند به سرعت شما را تشخيص مي دهند.
عكس پروفايل شما در اينستاگرام به صورت دايره اي برش خواهد خورد ، پس مطمئن شويد عكسي كه قرار مي دهيد شكل خوبي در حالت دايره اي داشته باشد و تماما مشخص باشد.
اگرچه عكس پروفايل شما در موبايل كوچك نمايش داده مي شود ، ولي سعي كنيد عكسي با كيفيت بالا استفاده كنيد و افرادي كه با كامپيوتر نيز از ايسنتاگرام استفاده مي كنند را در نظر بگيريد.
فالو كردن افرادبراي اينكه كسب و كار خود را در معرض ديد قرار دهيد ، بايد مجموعه اي از افراد را فالو كنيد. اينفلونسرها موثر در صنعت شما ، مشتريانتان و ساير افرادي كه با برند شما در ارتباط هستند را فالو كنيد.
پراكندگي در اينستاگرام بسيار زياد است پس مطمئن شويد كه چه افرادي را مي خواهيد هدف قرار دهيد. هشتگ هاي مرتبط با كسب و كار خود را جستجو كنيد ، در پست هاي مرتبط كامنت بگذاريد و افراد مرتبط را فالو كنيد.
اينكار پيج اينستاگرام شما را با سرعت شگفت انگيزي قدرتمند خواهد كرد.
حساب كاربري خود را تبليغ كنيدآدرس اينستاگرام خود را به وبسايت و ديگر شبكه هاي اجتماعي كسب و كارتان اضافه كنيد. همچنين مي توانيد به كاربران غير اينستاگراميتان پيام ارسال كنيد و از آنها دعوت كنيد كه پيج اينستاگرام شما را دنبال كنند.
كسب و كار اينستاگرامي نيازمند هدف مشخص استتمام فعاليت هاي اينستاگرامي شما بايد تحت يك هدف باشد. چه هدفي را از فعاليت در اينستاگرام دنبال مي كنيد ؟ موارد زير مي تواند مثالي براي هدف شما باشد :
افزايش فروش محصولافزايش بازديد كننده براي وبسايت و سئوافزايش ديده شدن برندافزايش رضايت مشتريجذب نيروي كار با استعدادشناسايي و ايجاد روابط با اينفلوئنسرهابدون در نظر گرفتن اينكه هدف شما چيست ، هدف بايد مشخص ، قابل اندازه گيري ، قابل دستيابي و مرتبط باشد
كسب و كار اينستاگرامي موفق نيازمند يك استراتژي استشما مي توانيد در اينستاگرام بگرديد ، پست هايي را به صورت تصادفي لايك كنيد و عكسي از حيوان خانگي خود كه به نظر با مزه مي آيند را براي چندمين بار در اينستاگرام خود قرار دهيد.
اما اگر مي خواهيد يك كسب و كار و بازاريابي قوي در اينستاگرام داشته باشيد بايد يك استراتژي خوب داشته باشيد
استراتژي انتخابي شما بايد چهار مورد كليدي را رعايت كند :1.كي و چقدر پست ارسال كنيدشما مي خواهيد طبق يك برنامه منظم پست ارسال كنيد ، اما فالوور هايتان را با تعداد زيادي پست آزار ندهيد. هوشمندانه ترين راه براي دانستن اينكه چه مقداديري در كسب و كار شما بهترين نتيجه را حاصل مي كنند ، تست كردن زمان و تعداد متفاوت و بعد از آن بررسي بازخوردها است.
زماني كه بهترين زمان و تعداد پست را فهميديد ، يك تقويم براي محتواي خود ايجاد كنيد و در آن مشخص كنيد كه چه محتوايي در چه زماني بايد در اينستاگرامتان ارسال كنيد.
2.موضوعات مختلف را عنوان كنيداستفاده از موضوعات مختلف جذابيت بيشتري براي فالوورهايتان ايجاد مي كند و به شما در دستيابي به اهداف متفاوت كمك خواهد كرد. به طور مثال مجموعه اي بعد از آگاهي و اطلاع رساني در مورد جذب دانشجوي جديد ، اقدام به ارائه محتوا در مورد زندگي دانشگاهي و ايجاد مسابقات مي نمايد.
3.استايل خاص خودتان را ايجاد كنيدآيا در نوشتن توضيح (Caption) عكس هاي خود از ايمونجي ها استفاده مي كنيد ؟ آيا برند شما از يك قاعده خاص دستور زباني پيروي مي كند ؟ از چه هشتگ هايي استفاده مي كنيد ؟ چه نوع عكس هايي را پست مي كنيد ؟ آيا يك استايل خاص وجود دارد كه تمامي عكس ها از آن پيروي كنند ؟
استايل خاص شما بايد به گونه اي باشد كه برند شما را متمايز نمايد. در مورد اين بخش در ادامه توضيحات بيشتري ارائه خواهد شد.
4.تعامل ايجاد كنيدشما بايد بدانيد كه كي و چگونه با ديگران در اينستاگرام تعامل داشته باشيد ، پست آنها را لايك كنيد و براي آنها كامنت ارسال كنيد تا براي عكس هاي خودتان كامنت دريافت كنيد. پيشنهاد ما استفاده از يك سيستم اتوماتيك براي برقراري تعامل نيست زيرا بازخورد خوبي را شاهد نخواهيد بود.
يك برند اينستاگرامي براي كسب و كار خود بسازيددر اينستاگرام همه چيز بر اساس تصوير است ، بنابراين هدف ، ساخت يك هويت قابل تشخيص و قابل اعتماد است. چند راه براي انجام اين كار وجود دارد.
ايجاد يكپارچگيطبق گزارش WebDam ، شصت درصد از برندهاي برتر در اينستاگرام از يك فيلتر مشابه در تمامي پست هايشان استفاده مي كنند. با استفاده مكرر از يك فيلتر مشابه ، شما مي توانيد يك استايل خاص براي خود ايجاد كنيد كه براي فالوور هايتان قابل تشخيص باشد. از انجا كه هدف شما متوقف كردن كاربران در هنگام اسكرول پست ها بعد از ديدن پست شما است (براي ايجاد تعامل با پست شما) هرچه پست هاي شما بيشتر مشخص باشند ، شانس بيشتري براي ديده شدن خواهيد داشت.
براي مثال نگاهي به نمونه زير بيندازيد ، در تمامي عكس ها از حاشيه هاي سفيد رنگ استفاده شده است و رنگ اصلي تصاوير نيز سفيد است. شما در هنگام اسكرول كردن و مشاهده پست ها ، به سرعت اين عكس ها را تشخيص مي دهيد و دوست داريد كه روي آنها متوقف شويد.


برنامه هاي ويرايش عكس مانند VSCOcam يا Enhance مي توانند با فيلتر هاي اضافي و ابزارهاي ويرايش به شما در پيدا كردن استايل خاص خودتان كمك كنند.
موضوع اصلي خود را انتخاب كنيدشما بايد تصميم بگيريد كه محتواي پست هاي شما بر چه چيزي متمركز باشد. در برخي موارد ، اين موضوع واضح است. به عنوان مثال يك رستوران ، عكس هايي از غذاهاي خود منتشر مي كند و يك برند پوشاك ، عكس هايي از لباس هاي خود منتشر مي كند.
اما شما نياز نداريد كه حتما تمام پست هاي خود را در اين موارد ارسال كنيد. مي توانيد تصاويري از محل فعاليت خود ، تصاوير كارمندان و يا تصاوير جالب از كسب و كارتان را ارسال كنيد.
ايجاد هشتگ هاي مورد نظرشما بايد هشتك هاي مناسب با كسب و كارتان را به خوبي شناسايي كنيد. بايد بدانيد كه كدام هشتگ ها هستند كه كاربران مرتبط بيشتري را در خود نگه داشته اند. با استفاده از هشتگ ها و تشويق كاربران به استفاده از آنها مي توانيد به سرعت رشد قابل توجهي را متوجه كسب و كار اينستاگرامي خود كنيد
به مخاطبانتان اعتماد كنيدكسب و كار اينستاگرامي شما با پيروي از استراتژي برند هاي ديگر موفق نخواهد شد. به طور مثال مورادي كه يك شركت توايد نوشابه براي اينستاگرام خود انجام ميدهد قطعا متفاوت با مواردي است كه يك شركت بيمه بايد انجام دهد. حتي در صورت يكي بودن موضوعات كاري نير ، استراتژي شما دقيقا يكسان با استراتژي ديگر پيج نيست و مواردي كه براي موفقيت بايد انجام شوند ، قطعا متفاوت است.
به مخاطبان خود اهميت دهيد و اطمينان حاصل كنيد كه منافع و انتظاراتشان را برآورده مي كنيد. نگاهي به ساير پلتفرم ها مانند وبسايتتان بزنيد و ببينيد كدام نوع از محتوا چذابيت بيشتري براي كاربرانتان داشته است و با ايجاد نظر سنجي از خود آنها سوال كنيد كه نسبت به چه چيزي بيشتر علاقه مند هستند.
محتواي خلاقانه توليد كنيديك عكس بگيريد ، يك فيلتر به آن اضافه كنيد و آن را پست كنيد. انتظار پيشرفت داريد ؟ اينكار در گذشته شايد موقر واقع مي شد و شما مي توانستيد با همين سه عمل ساده مشترياني جذب كنيد و كاربران را به عامل با خود دعوت كنيد. اما براي خلاقيت در پست هاي خود اين نكات را رعايت كنيد :
كپشن را ناديده نگيريدشايد به دليل اينكه اينستاگرام مركز نشر عكس است بسياري توضيح و كپشن زير عكس ها را ناديده بگيرند. توضيحات هر عكس فرصتي بي نظير براي ارائه يك داستان به شما مي دهند. شما مي توانيد با استفاده از آن تصوير را گسترش دهيد و يا با متني خاص و استفاده از امونجي ها كاربرانتان را مجذوب خود كنيد.سعي كنيد براي هر عكس متني جذاب بنويسيد و اين اين متن در جهات موفقيت بيشتر كسب و كار اينستاگرامي خود استفاده كنيد.
از آلبوم هاي عكس و ويدئو استفاده كنيدشما مي توانيد تا 10 عكس و ويدئو را در يك پست اينستاگرام اضافه كنيد تا پست شما به صورت آلبومي از عكس و ويدئو ارسال شود. با كمي خلاقيت مي توانيد يك مجموعه بينظير را با اين قابليت ايجاد كنيد و كاربرانتان را مجبور به واكنش براي آن پست كنيد.
از استوري اينستاگرام استفاده كنيداستوري اينستاگرام ، 250 ميليون بار در روز استفاده مي شوند و اين نشان دهنده چرايي الزام استفاده از اين قابليت براي كسب و كار اينستاگرامي شما است. محتوايي كه بعد از مدتي حذف مي شود و قابليت لايو اينستاگرام ، استوري اينستاگرام را به ابزاري عالي براي كسب و كارها براي ارائه ويدئو هاي خلاقانه تبديل كرده است.
همكاري با اينفلوئنسرهااينفلوئنسرهاي مرتبط با كسب و كار اينستاگرامي خود را شناسايي كنيد و با آنها ارتباط برقرار كنيد. از آنها بخواهيد كه براي پيج شما تبليغات كنند (قطعا به صورت رايگان انجام نمي شود). اين مي تواند جهشي مناسب را براي پيج اينستاگرام شما ايجاد كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.