دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

نكات مهم در توليد محتوا

۵۶ بازديد

شبكه هاي اجتماعي در حال حاضر بهترين آلت براي ارتباط با مخاطبين محسوب مي شود و شما براي حفظ اين وابستگي بايد به طور ادامه در اين شبكه ها حضور داشته باشيد، با رعايت اين نكات مي توانيد روند رو به رشدي را ايجاد كرده و نتايج بهتري در توليد درونمايه براي شبكه هاي اجتماعي توسط آوريد. مشكل است كه همش با آخرين تكنيك‌هاي مطلب نويسي در شبكه‌هاي اجتماعي قبل برويم. اما همش نكاتي هست كه براي مطلب گذاشتن بايد آن‌ها را بدانيم و رعايت كنيم:
 


1. مطالبي بگذاريد كه ارزش به اشتراك گذاري بالايي دارند:بايد مطالبي منتشر نماييم كه ازنظر سايرين و دوستانمان ارزش به اشتراك گذاري فوقاني داشته باشند. سعي كنيد در هنگام درج مطلب به اين جستار دقت كنيد كه چرا بايد اين مطلب را ديگران به اشتراك بگذارند! اگر بتوانيد محتوايي توليد كنيد كه سبب انتشار دوباره بدست پيگيري كنندگان شما بشود، به راحتي بدست ديگران خودتان را معرفي مي كنيد.
 
2. با هدف و هدف مطلب بگذاريد:به مخاطبان خود با گذاشتن مطالب هدفمند مقاوم كنيد شما اگرچه شايد خيلي حرفه اي نباشيد ولي به اصول چيره دست اين كار اهميت مي‌دهيد. تنها فرآوري درونمايه كافي نيست، شما بايد از فرآوري محتواي خويش هدفي داشته باشيد و اين را به بيننده نيز انتقال دهيد.
بيشتر بخوانيد: (SMM) بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي چگونه مارا به هدفمان مي رساند؟
 
3. سرتيترهاي عالي و مهم برگزيدن كنيد:چه مطلب شما كوتاه باشد و چه بلند، بايد از سرتيترهاي عالي و مهم بهره‌گيري كنيد الي در شبكه‌هاي اجتماعي گزينه اي مناسب براي به اشتراك گذاري انتخاب شويد. چرا كه نخستين چيزي كه از يك مطلب يا پيام قابل رؤيت است و معمولاً براي كل مهم‌ترين تقسيم به حساب مي‌آيد، سرتيتر يا موضوع اصلي آن مطلب يا پيام مي‌باشد.
 
4. عملكرد كلي خود را شفا بدهيد:ثابت شده است هرچه درونمايه شما بيشتر باشد كنترل كيفيت آن پيچيده تر مي‌شود. كوشش كنيد هوشمندانه ولي ساده عمل كنيد و به ياد داشته باشيد طولاني بودن ريشه-بن-بيخ نيست بلكه كيفيت اصل مي‌باشد. بعد كيفيت را به كميت ترجيح دهيد. زمانبندي مناسب و مقاوم قدم بودن در توليد درونمايه يك اصل مهم است كه بايد به آن پايبند باشيد.
 


5. براي ارتقاي توان كليدواژه‌ها پست‌هاي بلند هم بگذاريد:مطالب بلند بالا نيز برخي مواقع براي ارتقاي توان كليدواژه‌ها در متن‌هاي طولاني نياز است. در نكته قبل اشاره به كيفيت شد اما مي طاقت با توليد محتواي ارزشمند و طولاني البته با فاصله هاي زماني بسيار به كيفيت كلمات كليدي مطالب و همچنين ارزش مطالب تان بيافزاييد.
بيشتر بخوانيد: چگونه استراتژي شبكه هاي اجتماعي خود را بهبود دهيم؟
 
6. محتويات طولاني تر بك لينك‌هاي بهتري مي‌سازندهمانطور كه مي دانيد فرآوري محتواي طولاني سبب افزايش كيفيت آن مطلب مي شود و در ضمن بيشتر به اشتراك گذاشته مي‌شوند. اگر به تعقيب ايجاد كردن بك لينك هاي مستحكم براي سايت خود هستيد فرآوري محتواي طولاني را در ارجعيت قرار دهيد.
بيشتر بخوانيد: چگونه با استفاده از شبكه هاي اجتماعي سايت خود را سئو كنيم؟
 


7. براي مطالب تارنگار خود از زمان بندي كاربرد كنيد و آن‌ها را بازبيني كنيد:زماني كه مقالات طولاني تر مي‌نويسيد، آن را به صورت زمان بندي شده باره بازبيني و ويرايش پيمان دهيد. با اين پيشه نه فقط مطالب خويش را به روز نگه مي‌داريد، بلكه طي دو يا سه بار ويرايش، تقريباً اكثر ايرادات آن را مرتفع مي‌كنيد. همچنين مي توانيد با تعيين سررسيد مناسب براي انتشار مطالب در آينده در وب سايت خودتان و در شبكه هاي اجتماعي هميشه سايت و شبكه هاي اجتماعي خويش را بروز نگه داريد.
 
8. از عكس‌هاي بزرگ‌تر و بهتر، اغلب بهره‌گيري كنيد:اگر خواهان جلب پروا بيشتر خوانندگان مطالب خود هستيد، اگر مي‌خواهيد آن‌ها از خواندن مطالب طولاني شما خسته نشوند مي‌بايست آن‌ها را با عكس‌ها و تصاوير جذاب دلگرمي كنيد. عكس‌هاي جالب بازديد كنندگان را دلگرمي به مطالعه متن مربوط به آن‌ها مي‌كنند. نه تنها عكس‌ها و تصاوير، بلكه استفاده از عناصر گرافيكي نيز بسيار سودمند مي‌باشد.

نكته مهم اينجاست كه بايد از كيفيت و مرتبط بودن آن‌ها با پست و محتواي مطلبتان اطمينان حاصل كنيد. رعايت اين موارد به مقدار زيادي كاربران را تحريك به ايجاد بستگي مي‌كند. نتايج تحقيقات پرتو مي‌دهد، به كارگيري تصاوير با كيفيت در فيسبوك به افزايش ميانگين 53 درصدي اشتراك گذاري‌ها منجر شده است. همچنين استفاده از تصاوير باعث شده است كه نظرات (Comments) مطالب نيز با بيش از 104% افزايش رو به رو شود.
 
9. از تكرار دوري كنيد:اگر مي‌خواهيد روي يك كلمه كليدي تمركز كنيد و متعلق به در چند مطلب يا چند پست استفاده كنيد، بهتر است از تكرار كردن ايده اصلي محتواي پيوسته با آن واژه خودداري كنيد. هيچ وقت كوشش نكنيد با تكرار بسيار كلمات يا جملات و عبارات خاص، ايده ذهني خويش را به خوانندگان تحميل كنيد.

توليد محتواي براي شبكه هاي اجتماعي متنيمتن به معني تركيب واژگان و برپايي يك پيام و انتقال آن به بيننده هدف مي­‌باشد. فرآوري محتواي متني به معني نوشتن در باره يك سوژه خاص است. اما محتواي متني‌ ­اي كه براي كسب و كارها فرآوري مي­‌شود بايد با قصد جذب بيننده باشد و باعث رشد و گسترش كسب­ وكارتان گردد.
البته كه منظور ما از محتواي متني، صرفا نوشتار نيست؛ نگارش يك بيلبورد يا بروشور تبليغاتي به گونه اي براي بيننده جذابيت داشته باشد، توليد محتواي متني محسوب مي شود.
شايد به خودتان بگوييد كه در حال آماده كسان هيچ علاقه اي به خواستن مطالب متني ندارد و اغلب به محتواهاي گرافيكي يا ويدئويي ميل دارند. اين مسئله صحيح است اما اكثر مخاطبان متخصص به خواستن محتواي متني علاقه­‌مندند. اين در حاليست كه آن­ها هرمقاله يا متني را قبول ندارند. متن­‌هايي براي اين افراد جذاب هستند كه در ارتباط با يك موضوع به چهره كامل روشنگري ديتا باشند  و تمام جوانب آن­را پوشش دهند و در نهايت كسان با خواندن آن متن به سراغ ديگر وب­سايت­‌ها نروند و در سايت شما به تمام
مشكلات­شان استجابت ديتا شود.
مزيت هاي توليد محتوا در شبكه هاي اجتماعيافزايش درآمدهاي حاصل از فروشكسب‌وكارها مي توانند با فرآوري محتواي خوب و اثرگذار به طور ويروسي محصول و خدمتشان را به مشتريان خويش معرفي كنند و از اين روش درآمدهاي برآمده از فروش خويش را افزايش بدهند. محتواي خوب مايه مي‌شود كه مشتري‌هاي بيشتري جذب محصولات و خدمات شما بشوند و در نهايت بتوانيد با قدرت، محصولاتتان را به آن‌ها بفروشيد. هرچه اشاعه فضاي مجازي در حيات روزمره مردم افزايش پيدا مي‌كند، كسب و كارها بايد اغلب به سمت استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي بروند الي بتوانند كارايي اكثريت روي مردم بگذارند.
اشتراك‌گذاري محتواي شما توسط كاربران شبكه هاي اجتماعياگر محتواي شما جذاب توليد شود، به شكيبيدن بسيار اشتراك گذاري مطالب را به پيگيري خواهد داشت. با انتشار يك محتواي خوب در فضاي مجازي در يك ساعت ميليون ها نفر، شما را مي بينند و با كسب‌و‌كار شما آشنا مي شوند و يا اينكه صفحه شما را دنبال مي كنند و با به اشتراك‌گذاري مطالب شما مي‌توانند به ديده شدن اغلب محتوايتان كمك كنند. بهتر است با افزايش دنبال‌كننده‌هاي راستين و باكيفيت، ردپاي خودتان را در شبكه‌هاي اجتماعي پررنگ‌تر كنيد، چرا كه آينده بسياري از كسب‌و‌كارها در گرو فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي است.
امكان آگاه شدن از نظرات مخاطب‌هانظرسنجي از مشتري‌ها در دنياي راستين سررسيد و خرج زيادي از شما مي‌گيرد اما با استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توانيد در سريع‌ترين موعد ممكن، نظرات مشتري‌ها را جويا شويد و با استفاده از انتقادات و پيشنهادات آن‌ها، اصلاحات لازم را انجام دهيد و در گذرگاه رشد و ارتقا حركت كنيد. به كارگيري شبكه‌هاي اجتماعي براي نظرسنجي هيچ هزينه‌اي براي شما نخواهد داشت هم‌چنين به ياد داشته باشيد كه افزارها به طور مداوم و پيوسته به روز مي شوند و هر روز اين دگرگوني ها اغلب مي شود و ابزارهاي پيشرفته‌تري براي ما برپايي مي‌شوند پس ما بايد هم‌گام با تكنولوژي و امكانات جديد حركت نماييم و از قافله عقب نمانيم.
امكان تعامل با مخاطب‌ها و پذيرش به پرسش‌هاي كاربرانوقتي كه شما محتوايي فرآوري مي كنيد خوب است به اين نكته توجه داشته باشيد كه مشتري‌هاي شما سوالات احتمالي‌اي خواهند داشت، پذيرش به سوالات مخاطب‌ها اين پيام را به آن‌ها مي‌دهد كه شما به آن‌ها توجه داريد. فلذا در محتواهاي توليدي سوالات احتمالي مشتري‌ها را در عقيده بگيريد و اگر موضوعي مايه به وجود آمدن پرسش‌هاي زيادي در كامنت‌ها شده است، مي‌توانيد با فرآوري و انتشار يك محتواي مشترك به سوالات پذيرش بدهيد. بي گمان تعامل با بيننده مايه افزايش اعتماد مشتري‌ها به سوداگري شما خواهد شد.
جذب مشتري از سراسر دنيابا از بين رفتن مرزهاي مكاني و زماني در شبكه‌هاي اجتماعي ساير مشتريان شما به يك ناحيه ويا فضا ويژه محدود نمي شود و شما مي‌توانيد مشتريان متنوع و بيشتري را از سراسر جهان جذب كنيد و با آن‌ها در وابستگي باشيد. توليد محتواي خوب مي تواند مايه شود اين مخاطبان از سراسر جهان مطلب شما را نگريستن و تعقيب كنند و حتي از فاصله‌هاي زياد دور، به مشتري‌هاي شما تبديل شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.